{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

HG's medlems-dyreværn! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu set et par stykker (faktisk mange) som VIL have et dyreværnspoliti i Danmark, som de også har i USA (Kan ses på Animal Planet). Og så var det jeg fik en idé. HVIS det er vi er så uheldige, at de afviser i folketnget, laver vi da bare vores egen "forening". Så kan man melde sig til for måske 250 kr om året, på hjemmesiden, mailen osv. hvor man vil få tilsendt nyhedsbrev, vores sager, møder osv.. I denne "gruppe" bekæmper vi alle former for dyremishandling, og vil sende billeder, rapporter, beskrivelse af mishandlingen eller hvad det nu er, og hvilken straf vi synes burde være passelig til Politiet eller andre. Vi er også mennesker, som frivilligt vil påtage os dette ansvar om at redde dyr. Jeg kan lave et eksempel på noget jeg har regnet med:

Vi kører lidt rundt i et sløset kvarter og kigger på de forskellige huse, om der tilfældigvis skulll ske noget ulovligt med dyr indblandet. Pludselig ser vi en Pit bull terrier gå frit i en have med meget dårlig pels, betændte øjne og meget dårlige forhold hvad angår have, hus osv. En tager billeder, en anden skriver "sagen" eller "rapporten" mens en helt tredje går ind og snakker med husets og hundens ejer. Så sender vi sagen og hvis den bliver godtaget sørger vi for at huuden får et godt sted at være, efter den er blevet plejet.

Bare et hurtigt eksempel. Skriv til min mail: football_FCK@msn.com hvis du er intresseret i at blive "Staff" eller andet.

Kram

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG's medlems-dyreværn!
  • #1   4. nov 2005 Det lyder som en rigtig god og flot ide, håber virkelig der blive tilslutning til det....

• #2   4. nov 2005 hej Caroline, Ideen er god nok, men ikke i praksis. Det de gør i USA får du aldrig igennem i danmark og slet ikke uden at være en del af det rigtige politi. Du får ikke nogen respekt. Du er ingen autoritet og kan ikke tillade dig at gå ind i andres haver, fotografere deres hunde, gå ind til ejer, osv osv smiley En ejer vil aldrig lade dig, en fremmed civilperson tage hans hund med for at formidle den videre? Det er en sød tanke, men det er et meget omfattende projekt, som ikke bare liiige er til at gå til. Folk holder som regel sine ulovligheder indendøre og uden det rigtige politi i ryggen, er du ingen ting i de "ondes øjne"

Så ender i blot med at gå "sheriffen" i bedene, som har et godt hjerte, men som desværre ikke formår at holde hovedet koldt og udføre sine gode gerninger inden for lovens grænser smiley

• #3   4. nov 2005 Jeg må nok give May-britt ret i denne situation - selv om det er en skam at man ikke kan lave det...

• #4   4. nov 2005 Christine og lasse: tjo der er såmænd steder nok - og det værste er jo at det ikke behøver at være skumle steder tingene foregår... I hvert fald ud ad til...

• #5   4. nov 2005 Stem dansk folkeparti !! smiley

(link fjernet)

• #6   4. nov 2005 Sweeeeeeeeeeet Gucci >> Jeg VED de kan få en hel dag fyldt ud..... smiley SOm jeg skrev i en tidligere tråd - kør til nærmeste ghetto.....

• #7   4. nov 2005 Ideen er god, men den ville nok have været der allerede, hvis det var muligt.

Alle dyr ret er nok det nærmeste vi kommer, men ved at støtte kommer man endnu nærmere.

Hvis gælder det vel alle dyr så der er masser at tage fat om, indefor hundeverden ser vi jo ulovlig import, nedturskenneler og hundekampe osv
    -Så ugerningerne er der, det er politikerne der kan afgøre det.

• #8   4. nov 2005 Hvor har i gemt stavepladen smiley

• #9   4. nov 2005 Maj-britt med mynder * hvad kæmper de for?
    - altså udover flere penge ned i foret? smiley
    de er en kommerciel pengemaskine efterhånden, som ynder at tage æren fra de mindre organisationer og som kun kæmper for de opgaver som får mediedækning og opmærksomhed. Der er massere af små organisationer ude omkring i DK, som gør ligeså meget, hvis ikke mere for dyrevelfærden i Danmark.
    De bruger bare ikke millioner på markedsføring, de bruger pengene hvor det bør sig, nemlig på dyrene smiley

Katrine L - som jeg nævner først i tråden er Sheriffen (Axel) ikke en man skal gå i bedene... Hans hjerte for dyrene er respekteret i dyrevelfærdsverdenen, men hans måder at arbejde på er ikke.

Kommentér på:
HG's medlems-dyreværn!

Annonce