789 visninger
|
Oprettet:
patricia medkællinge jyde .
22. feb 2007 Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
22. feb 2007 Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
hvad skal der til*? {{forumTopicSubject}}
jeg synes efterhånden at der er kommet for meget teoretisk over at have hund, hvorfor SKAL vi læse alle de bøger der bliver udgivet, og læse alt der overhovedet findes på nettet, er det ikke muligt at bruge noget sund fornuft.....
jeg synes det er helt fint at sætte sig ind i hvad det er hunden har brug for og hvad det kræver, men hvorfor er det lige vi alle skal have læst til dyrlæge, adfærdsterapeut, og ulvepsykolog.... er det ikke for vidt? der er jo efterhånden ikke nogen der kan finde ud af at holde hund...
sådan var det da ikke for ti år siden, men der var det jo heller ikke mode med at tage og smide væk....
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Jeg synes også det er for meget at man skal ha læst diverse bøger og websider.
Dog er der nogen som har brug for at læse lidt, men ikke alle
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 42
Derfor har jeg da forhørt mig om gode tips og råd til hvordan og hvorledes men i situationen vil jeg da helt sikkert bare bruge min fornuft og ikke gå slavisk efter nogen artikler og den slags...
Men det er meget rart at kunne hente råd og vejledning, både fra bøger men også fra de skønne folk herinde.
Naja
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Hvorfor er der nogen der gider at beskæftige sig med et problem andre har..???
Jeg kører på 40 års erfaring, og selv jeg kan lære noget nyt. og det er jeg glad for..
Der er de råd og vejledninger jeg kommer med, er noget som er afprøvet i virkeligheden, på mine egne hunden, så jeg ved at tingen fungere..
Men igen findes der måske en snildre metote som er bedre - men det må folk selv bedømme..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.403
Men jeg er dog enig i at det efterhånden er en hel videnskab at have hund, og det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt.
Jeg læser bøger hvis der er noget der interesserer mig, men har bestemt ikke læst alle de bøger der efterhånden åbenbart er et must når man har hund.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og ligesom alt andet, så er denne informationsvej ikke så effektiv som den har været - derfor søger vi informationer andre steder fra.
Ingen kan opdrage en hund uden at have en form for baggrundsviden - man tænker bare ikke på, at den baggrundsviden (som nogen kalder sund fornuft) er overført gennem ens opvækst.
Jeg selv kan ikke bruge mine forældres måde at opdrage hund på til så meget - ligesom jeg ikke kan bruge deres måde at opdrage børn på ;o)
Så jeg søger den andre steder. Tildels via litteratur, via samtaler, via internet og via kurser... Ikke mindst via de erfaringer jeg i praksis gør mig med min hund..
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Jeg har lært meget af, at læse om de forskellige ting, men jeg bruger samtidig min sunde fornuft, og Chokos personlighed til at sortere kraftigt i de ting jeg læser.
Jeg synes ikke, at man skal læse alt hvad man kan komme i nærheden af om hundeopdragelse m.m., men jeg mener som minimum, at man bør sætte sig rigtig godt ind i den race man køber.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Det vigtige er, at man har et godt og fornuftigt forhold til sin hund.
Jeg elsker dog at nørde i bøgerne
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
okt 2006
okt 2006
Nej, han FÅR ret!
okt 2006
Hvornår overtager dig og Pablo verdensherredømmet? :o)
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
og den med muskelhunde, gider jeg enlig ikke, men lad os nu alligevel.... jeg forstår godt hvad du skriver, og jeg kan godt fælge dig, der er vel en grund til at der er så mange til salg efter nogle måneder, det er vel fordi det ikke er en førstegangshund...
okt 2006
Verden kan KUN blive et sjovere sted med Jer to ved roret :o)
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
izabella, ja præcis, det er altså næsten ved at være for meget, jeg kan godt frstå der er så lang ventetid, til de forskellige kommunelle ting,
jeg har brækket en negl, jeg må hellere ringe efter en ambulance, og derefter få krisehjælp....
jan 2008
Før havde mennesker hund fordi den skulle holde vagt, fange mus, lege med børnene, være med på jagt. Der havde hunden praktiske opgaver. Hunden var en hund- kom aldrig i bad, kom ALDRIG ind i stuen, og fuldstændig utænkeligt at ligge i sofaen. Her var det TYDELIGT hvem der var leder.
Nu har vi hund som "kun" skal være der for at opfylde vores behov. Og hvilke behov er det? Nærhed, som vi den grad mangler mere og mere af i vores verden - knus sendes idag via SMS eller e-mail.
jan 2008
DET SKAL LIGE SIGES AT DETTE ER MINE EGNE LOMMEFILOSOFISKE TANKER, OG JEG HAR IKKE NOGET AF HAVE DEM I ANDET END SUND FORNUFT OG HVAD JEG HAR HØRT.
jan 2008
hvad skal der til*?