{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Rikke : )
Rikke : )
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Tape på ørene?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Vi har fået at vide at vores lille schnauzer hvalp skal have tape på ørene for at de bliver "fine" (det siger opdrætter)

men det lyder knapt så rart for hunden ..
hvad siger i til det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tape på ørene??
  • #1   21. jun 2008 Hunden vil i starten prøve at ryste tapen af, men efter kort tid har den affundet sig med at det sidder der.
    Det er kendt hos flere racer at man putter noget i ørene på dem for at få den rigtige ørestilling.

• #2   21. jun 2008 Vanni fik også tapet ørene op, da vi hentede ham, for at hans øre skulle blive pæne og opadstående (hvilket spidshundes ører er) men i løbet af natten fik han rykket noget af det af, så vi måtte pille det af igen

• #3   21. jun 2008 Dorte -for udstillingsdommeren, ifølge racestandarden;o) (men det ved du jo godt)

Reiki har så vidt jeg ved ikke haft tapet ørerne og de står nu fint som de skal

• #4   21. jun 2008 Dorthe. Ja jeg kan sagtens se dit synspunkt i at det er noget underligt noget. Men har man nu engang valgt at udstille sin hund, ja så er det da en skam hvis hunden har en fejl som man kan afhjælpe.
    Jeg har selv brugt lim til den ene af mine hunde´s øre, og han var helt ligeglad med at have det i.

• #5   21. jun 2008 indenfor vores race er det også vigtigt for bedømmelsen at de har oprejste øre - men jeg syntes egentlig det er snyd at tape.
    det er en fejl at have knækøre - men den hund der har øret oppe fordi den er blevet tapet - bare jo lige så meget det gen videre, hvis i forstår hvad jeg mener

• #6   21. jun 2008 holder med Dorte i det her.... synes det er synd for hunden.

• #7   21. jun 2008 Connie. Jeg forstår godt hvad du mener med at det er " snyd " Men en udstilling er jo en skønhedskonkurrence, og her gælder det om at hunden ser så smuk ud som muligt.
    Hvor mange fotomodeller snyder ikke også med deres udseende??? Ved godt det ikke er det samme, men det fortæller jo bare at vi mennesker gør hvad vi kan for at gøre alt så smukt som muligt

• #8   21. jun 2008 Audrey elsker at få tape på..... !! bare jeg siger ordet.. så hopper hun op ad bordet... men vi har også fortalt hende, at hun er såå smuk og dejlig med tape.. *gg*

• #9   21. jun 2008 Er der så også snyd at klippe feks. en puddel for så ser den jo ikke ud som naturen har skabt den?????

• #10   21. jun 2008 hvorfor ikke bare lade hunden være hund???

• #11   21. jun 2008 Silas har ofte haft tape på ørerne - det genere ham ikke og nu står hans ører fint smiley

• #12   21. jun 2008 en udstilling er en skønhedskonkurrence men også det sted man bliver avlsgodkendt. er det ikke at dække over en fejl, som så kan blive ført videre til kommende kuld.
    ved nu ikke hvor meget arv der er i det.
    indenfor vores race syntes jeg ofte det er lidt for store hunde, der har fejlen

• #13   21. jun 2008 Hos kineseren er det ofte den tunge pels på hovedet der gør at ørerne falder og har ikke noget med arvelighed at gøre. De kinesere med lidt pels har nemmere ved at få ørerne op hvor kinesere med meget pels eller powder puffers ører falder nemmere.
    Det hjælper man med tape til ørerne er stærke nok til at holde den tunge pels selv.
    Nogle klipper bare pelsen af ørerne, men det gør at de ikke senere kan få de flotte faner på ørerne.

• #14   21. jun 2008 Egentlig er jeg lidt enig med Conne her. Har aldrig givet det den store omtanke, da jeg jo ikke selv taper, men ja, det er vel snyd at gøre sådan.

Og ang arvelighed. Tag et kig på f.eks. amstaff. Her er der et hav af hunde med ørefejl (og jeg taler om tavlehunde). Mit bud er at det skyldes at racen har været kuperet gennem så mange år, og at man jo derfor ikke har kunnet se om den hund man avler på har korrekte ører.
    -det er vel ikke anderledes med tape? Man avler jo stadig på en hund der sådan set har ørefejl selvom fejlen ikke er synlig...

Og nej, jeg mener ikke racestandarden bør ændres (Dorte), men jeg mener man bør avle på dyr der lever op til den

• #15   21. jun 2008 Jeg har intet imod at man forsøger at få sin hund til at fremstå så smuk som mulig. Jeg mener at rette på et øre, klippe hundens ben så de ser tykkere ud, eller gøre andre små ting ved hunden er lovlig " snyd " Så længe det ikke går ud over hundes temperament, sundhed eller velbefindende.

• #16   21. jun 2008 ja men vi klipper skam også pelsen, så hunden kommer til at se smukkere ud.
    men mit problem er at man skjuler en fejl med tape.

Kommentér på:
Tape på ørene??

Annonce