771 visninger
|
Oprettet:
Er der nogen der kender denne sygdom ? {{forumTopicSubject}}
Min dejlige Bingo har fået konstateret øjensygdommen KCS, det er en sygdom hvor hunden danner for få tårer.
Tårer renser og nærer øjets hornhinde. Mangel på tårer gør, at øjet bliver irriteret og ømt.
KCS skyldes, at der er en form for allergisk reaktion i tårekirtlerne.KCS er en kronisk sygdom, det vil sige en sygdom som vil være der i lang tid, sansynligvis altid.
ER der nogen af jer her på HG, der har hørt om, eller har erfaring med denne sygdom.
Han har været i behandling siden i mandags og der er ingen nævneværdig bedring endnu.
Jeg ville blive glad for et trøstende ord og et håb om at det kan "helbredes".
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
/Lise
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 122
Var til kontrol den 7. juli og da var tåreproduktionen steget fra 2 på begge øjne, til 12 på begge øjne, så det var en tilfredsstillende forbedring.
Samtidig var hans hornhinder blevet rigtig fine, kontrastfarven prellede helt af. Første gang lignede de et gullig -grønt månekrater, så mange ridser og beskadigelser var der på dem.
Så det var da opløftende at konstatere dette. Skal så til kontrol igen d. 11.august, men skal regne med at skulle sætte øjensalve i hans øjne 2 gange dagligt, i første omgang ca. 5 mdr.
Sådan en lille tube koster 255 kr. og varer 4 uger, så det er da noget dyrt stads. Men når bare det hjælper, så kan jeg godt leve med det.
Så må vi spare andre steder, sådan er det !!!
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Giv din dejlige Bingo et stort knus.
Er der nogen der kender denne sygdom ?