{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Når vi møder andre hunde... {{forumTopicSubject}}

Bliver Sophie hel vild. Jeg kan slet ikke få kontakt med hende, og hun trækker bare i snoren indil jeg giver op fordi jeg synes det er pinligt hun bare står der og piver og gør. Hun vil så gerne lege.
Det er frustrerende, for ellers er hun god at gå tur med. Bortset fra når vi møder hunde.
Nogle der har nogle gode tip??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når vi møder andre hunde...
  • #1   19. jun 2008 Jeps - du skal hele tiden have så meget afstand, at du kan få kontakt med hende - hvis du ikke kan få kontakt, er du for tæt på. Og så skal du træne, træne, træne at hun KUN får lov at hilse og lege, hvis hun går roligt derhen og ikke hopper rundt og piver og gøer....

• #2   19. jun 2008 Ok, det er bare det at vi går tur på en græsplæne og hun får øje på de andre hunde også selvom de er i den anden ende af græsplænene. Men jo jeg må nok være lidt mere hård, bare svært for vil jo gerne have hun må lege, hun skal jo bare ikke springe på dem.

• #3   19. jun 2008 Du skal nok heller ikke træne det der, hvor det vrimler med legekammerater. Find én hund du kan træne med et roligt sted - og hver gang hun får øje på den, og hopper rundt - så vender du om og går den anden vej, indtil I er så langt væk, at hun bliver rolig. SÅ roser du. Så vender I om og går tilbage mod hunden - forsøger at holde kontakt så længe som muligt - og vender igen og går væk, når hun begynder at trække/hoppe. Når hun først forstår, at hendes adfærd ikke udløser hundeleg, så vil hun prøve noget andet.

• #4   19. jun 2008 Du kan forsøge at træne ham til ikke at reagere... Det er en krævende proces..

Du skal bruge :
    en der har en hund
    En masse små bløde godbidder
    yndlingslegetøjet
    en åben plads.. hvor der ikke kommer mange forbi.

Begge hunde holdes i snor og I går imod hinanden og passerer hinanden..
    Det er vigtigt at I har god afstand når i passerer og at hundene er på ydersiden, så der er 2 personer imellem hundene.

Hvis en hund reagerer på den anden hund vender i begge om med det samme og går den anden vej = hunden fik ikke det den ville med den adfærd den lige viste.

Langsomt kan I øge presset ved at have mindre afstand og og lade hundene gå på indersiden, så der ikke er personer imellem hundene..
    Når det går okay, så må den anden hund godt løbe lidt i linen eller på anden måde blive lidt "vildere".. I starten med god afstand.

Hvis hundene passerer hinanden uden at reagere belønnes med det samme I er forbi hinanden.. Med "dygtig/klikker" + godbid + evt leg med legetøj.

Det er ikke sikkert det virker, men det er forsøget værd..
    Jeg brugte metoden på min tervueren fordi hun ville lave udfald mod hunde vi så på gåturen.. Det hjalp rigtig godt.

• #5   19. jun 2008 *hende*

• #6   19. jun 2008 ok ja det er jo værd at prøve:)

• #7   19. jun 2008 Min hund gør det samme .. Og jeg kan SLET ikk få kontakt til hende .. Li meget om jeg har godbidder eller hendes ynglings .. Og jeg er ved at blive rigtig godt træt a det .-

• #8   19. jun 2008 Jeg gik simpelt hen den anden vej med bella. stoppede op fik hende på plads og gik så tilbage igen. Blev udfalget det samme startede vi forfra. i starten kunne det tage rigtig lang tid at komme for en anden hund uden hun reageret . Men nu er hun meget bedre.

Det er meget lig det ALEX kommer med, så kan klart anbefale denne metode, det har hjælpet for os..

Kommentér på:
Når vi møder andre hunde...

Annonce