{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

har brug for et rigtig godt råd nu {{forumTopicSubject}}

Jeg har et stort problem med min Blackie. Han har i dag bidt 2 hunde. den første var på morgenturen, han får øje på en anden hund og løber ned og hilser og så bider han. Så den anden skulle til dr.læge.
Den anden var i efter middags hvor jeg køre op på et meget øde sted, kommer der dagligt og har aldrig før mødt nogen der, men i dag kom der en så jeg ikke nåde at få ham i snor og Blackie løber igen hen og hilser og bider.Nu tænker jeg på om jeg skal få ham aflivet ? eller om jeg kan gøre noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har brug for et rigtig godt råd nu
  • #1   16. jun 2008 Har han før vist de tendenser? Og BED han eller var det en markering/leg e.l.?

Og ja du kan gøre noget -holde ham i snor til du har lært ham at komme når du kalder

• #2   16. jun 2008 Er det speciellle racer.. har han været udsat for noge´t der fremkalder hans reaktion

• #3   16. jun 2008 Du skriver selv han ikke kan med mange hanhunde, så er det ikke der problemet ligger?

• #5   16. jun 2008 Jeg ved at min den store ikke kan med andre hunde, og at han sikkert vil bide hvis han får chancen... med mindre det er en dame. Jeg har UDEN UNDTAGELSE altid snor på ham når vi er ude og gå.... Det er mit ansvar at han ikke bider andre, og det er den nemmeste måde at undgå det på. ville ikke aflive ham pga det, han er jo en dejlig velfungerende hund herhjemme

• #7   16. jun 2008 mener ikke han skal aflives for en fejl du har lavet .,
    hold ham i snor medmindre du har fuld kontrol over ham ? .

• #8   16. jun 2008 Jeg ved ikke om han skal aflives.. Jeg ville istedet for holde ham i snor.. Og skal I gå på store områder, hvor han kan rende.. jamen så få en sporline på 10-20 meter, så du stadig har nogen kontrol over ham..

• #9   16. jun 2008 " han kan ikke med mange han hunde, så de er nøje udvalgte "

nok en rigtig dårlig ide at have ham løs så ? .

• #10   16. jun 2008 Du skal have din hund i snor og have trænet noget indkald indtil det sidder i skabet. Før det gør det, skal hunden ikke slippes løs igen.

Så skal du tænke over, hvilken en situation din hund var i de to gange..

Og så skal du overveje, om din hund er en af dem, der ikke skal lege med andre hunde...

Jeg er også nysgerrig efter, om det var BID.. Kom der hul?

• #11   16. jun 2008 han begyndte på at bide andre efter han selv var blevet bidt af en. Jeg har så i 6 md trænet ham kun i snor aldrig løs og det er gået så godt i de sidste 4 md uden problemer, så i dag får han lov til at rende løs da jeg har en stor lab. på ferie som har dårlig ben, så de var løse på skift

• #12   16. jun 2008 Havde ikke set det med at han ikke rigtig kan med hanner -i så fald slipper man jo SLET ikke hunden løs uden at have et sikkert indkald (mener jeg nu ikke man bør uanset)

En sporline er, som CH osse nævner, en supergod ting indtil indkaldet er helt på plads.
    Og væn dig/hunden til at hunden altså ikke skal være ret langt fra dig -heller ikke når den løber frit.

På 50 meters afstand vil det knibe mange at kalde hunden til sig, hvis noget meget interessant dukker op...

• #13   16. jun 2008 puha da..
    men hvorfor ha ham løs hvis han allerede har bidt en gang... siger det ik sig selv...
    jeg har altid lucas i snor, fordi jeg ved jeg ikke har 100 procent kontrol over ham.. og ik ved hva han kan finde på

• #14   16. jun 2008 jeg går udfra der var hul siden de kørte hunden til dyrelægen

• #15   16. jun 2008 Gitte -uanset om han bider eller ej, bør du ikke slippe ham løs før du har helt styr på indkaldet.

Udover at han kan bide andre, skal du tæke på at den anden hund måske ikke er venlig -så du risikerer at han får endnu en skidt oplevelse...

• #16   16. jun 2008 michelle.. jeg plejer heller ikke at slippe ham løs, han har været i snor de sidst 6 md. med mindre jeg er kørt med ham og jeg var sikker på der ikke var andre. Så i dag er hel sikkert min fejl, men er det godt for en hund hvis han aldrig kan rende løs ? tænker på motion ovs. ?

• #17   16. jun 2008 Det er rigtig dejligt for en hund, at den kan rende løs.. Men har man en hund, der ikke er sikkert indkald på og som ikke kan med andre, er det ikke en dødsdom..

Det må bare trænes - altså indkaldet. Og så skal han holdes fra andre hunde resten af livet.

Han kan have et glimrende liv på den måde.

• #18   16. jun 2008 jeg må igang igen med træning, tak for alle jeres gode råd

• #19   16. jun 2008 Det er lige præcis det man frygter... at der lige pludselig kommer en LØS hund spænende og overfalder ens hund........
    Bare ALLE ville holde deres hunde i snor... .... man kan ALDRIG stole 100% på nogen hunde....:O(

• #21   16. jun 2008 Gitte.....det gør mig rigtig ondt at dette er sket.....kender jo blackie og han er jo en dejlig hund.

Men vil sige som de andre......snor på altid...evt sporline eller en flexiline....selvom du ikke har så gode erfaringer med dem :o)

Du ved at jeg altid har Emma i snor og nøje udvælger dem hun skal omgåes. Hun kan også være en bisse og jeg vil for alt i verden ungå at hun skader nogen, hvilket hun aldrig har......hun har dog ikke nogen problemer med indkald, men hvad nu hvis det skulle glippe ?....Blackie kan sagtens fungere uden at være fri.....han er jo en skøn hund i alle andre henseende.....syntes bestemt ikke du skal aflive ham, men acceptere, at i skal passe på når han kommer nær andre......han er jo selv blevet overfaldet flere gange og dette er muligvis derfor han reagerer sådan.....han er usikker på andre hunde.

Pøj pøj med det...

Kommentér på:
har brug for et rigtig godt råd nu

Annonce