{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Vores hvalp er vild. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Engang imellem bliver Dolf helt vild, og kan slet ikke slappe af. Det er lidt for forskelligt hvornår det sker, men det viser sig ved han løber rundt og bider i ting, og hvis man prøver at dæmpe ham eller rører ved ham bider han bare og bliver mere vild. Vi har taget ham en del med rundt til vores forældre, når vi er derovre, og vi tænker det nåske er derfor han ikke kan finde ud af det, men engang imellem er han også vild herhjemme.

Og så en anden ting.. en gang imellem humper han folk på benet, han har gjort det på mig et par gange, men også på andre også fremmede, hvorfor gør han det, og er det ikke ret tidligt , han er kun 13 uger. smiley

Hilsen Stine & Jesper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hvalp er vild.
  • #1   12. jun 2008 min hund er 3 år.. han gør også sådan nogle gange =)

drøøøner rundt og spasser med et eller andet han lige har fundet..

det kaldes leg, og han synes det er sjovt =)

• #2   12. jun 2008 Det er ikke tidligt at humpe, det gjorde joey også..
    Det lyder som om din hund har ganske normal hvalpeadfærd...

• #3   12. jun 2008 ja ganske normal.. hehe velkommen til hunde verden

• #4   12. jun 2008 det med ar parre jer skal i få ham til at lade være med smiley ellers bliver det ikke nemt når den bliver ældre smiley så sig nej når den gør det.. det med at være vild tja det er hvalpe jo gerne,men kommer an på hvordan vild..

• #7   12. jun 2008 jeg syntes det er vildt at jeres hvalp humper så hurtigt??? Whisky er 7 måneder og har kun humpet min mand 2 gange og en kammerat engang... men ellers har han kun humpet hunde.. han hunde og tæver.. men aldrig ting eller sådan.. og han er først rigtig begyndt på det her det sidste stykke tid..

• #8   12. jun 2008 Dens opførslen er meget normal for en hvalp, det kunne være en ide med lidt hjernegymnastik, altså hvor den f.eks søger efter sin egen mad på græsset, det kan tage lidt af gassen af den:-)

mht at humpe, jeg har solgt flere hvalpe, der allerede humpede deres nye ejere som 8 uger samme dag, de havde hentet dem, så det har ingen alder:-)
    Men ja, det skal den lære, at det accepteres ikke.

• #9   12. jun 2008 Det er skønt, at have hvalp ;o)

• #10   12. jun 2008 jep .. skønt med en hvalp i huset ... og man glemmer hurtigt hvor hårdt det kan være ;D

• #11   12. jun 2008 Puuhhaa,, det gjorde min efter bad,, så fløj den rundt på sofa'erne og ville lege "tag fat" hvergang jeg skulle få fat i den for at tørre den løber den væk,, så pludselig står den stille og glor på mig,, så nærmer jeg mig, også er den væk smiley

Skøøøøøøøøønnne tider!!
    Savner det virkelig smiley

• #12   12. jun 2008 Jeg synes også, at det lyder helt almindeligt, men det kan måske afhjælpes lidt ved at aktivere hvalpe eller lade den være sammen med andre hunde..

• #13   12. jun 2008 Hold op hvor er han nuttet.
    Kan lige forestille mig ham flyve rundt og lave ballade :))
    Det er da bare for nuttet smiley

• #14   12. jun 2008 Da Balder humpede ben, fik vi at vide at vi skulle knurrede af ham.

Og det må jeg nok sige var ret så effektiv...

• #15   12. jun 2008 Jeg syns også det lyder af meget almindelig hvalpe adfærd. Min den "gamle" kan også stadig finde på det. Jeg kalder det for hans små "psykoser", og tror bare det er en måde at få afløb for lidt energi på. Men pas på det ikk taer overhånd, han skal jo helst stadig være til at kontrollere, og evt stoppe hvis det tager overhånd.

• #16   13. jun 2008 Det med at han humper dit ben er nok på grund af dominans.
    Min bette vaps var også vild i starten, tror det ska være sådan smiley

• #17   13. jun 2008 Hvalpe er ikke dominante når de humper, det er instinkt/leg og intet andet men det gælder om at få det stoppet nu, for om 2 år er det knapt så 'charmerende'.

Ang tosserierne, så er hvalpe på den måde, de vil lege og aktiveres.
    Brug nogle minutter mange gange om dagen på at øve ja/nej, bliv, sit osv det er trættende.
    Lad ham søge efter mad i lidt højt græs, giv ham nogle udfordringer der kræver tankevirksomhed.
    Giv ham nye indtryk af omverdenen hver uge.

Og nyd så ellers bare hvalpetiden, inden man får set sig om er det forbi smiley

Kommentér på:
Vores hvalp er vild.

Annonce