{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

?? til alle franske buller ejere:) {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig i racen! Og vil super gerne eje en endag, men "kender" ikke racen.. Jeg har læst meget om den, men kender ikke nogen som har en, så derfor "kender" jeg den ikke.. Hvis I forstår:)

Der er jo altid meget man skal sætte sig ind i og jeg prøver at forberede mig så godt som muligt:)

Så kan I buller ejere ikke fortælle mig hvad der er det dejligste ved den race og hvad der er det mindre atraktive?

Ved de "snøvser" og snorker, men det er da noget man må leve med når man køber sådan en race, men er det virkeligt så slemt som nogen gør det til??

Glæder mig til at hører jeres erfaringer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ?? til alle franske buller ejere:)
  • #1   5. jun 2008 de franske jeg kender er fantastiske hunde.. dejlige søde rare og glade...

der er selvfølgelig faldgrupper inden for racen. bla ville jeg holde mig væk fra indport hvalpe og købe mig en hund med dansk stamtavle med avlsgodkendte forældre..

jeg har desværre mødt flere der har brændt nallerne på at spare lidt penge og fået sig en indporthvalp..

• #2   5. jun 2008 det bedste jeg kender til racen er at den ofte er børneglad og meget hengiven

• #3   5. jun 2008
    3 dogs are bether then 1:-) !

hader varmen(næsten)?? pga af deres luftvejs"problemer?

• #4   5. jun 2008 Den Franske Buldog er en fantastisk hund, med et dejligt temperament.
    Desværre kan racen også være forbundet med mange skavanker så derfor er det vigtigt, at man får en hund fra et sundt opdræt.

Racen er fremavlet så ekstremt, og kan derfor have skavanker, men det ved du hvis du har læst meget om racen.

Jeg vil anbefale dig at have tid og tålmodighed til at finde en god opdrætter, der kan rådgive dig, og ikke mindst at købe en fransk med tavle. Da racen er en modehund bliver der desværre avlet på så godt som alt der kan krybe og gå, og ulovligt importeret fra bla Polen & Ungarn.

Det er muligt man kan spare nogle tusinde kroner lige her og nu, men temmelig ofte er det penge man kommer til at bruge på dyrlægeregninger fordi hvalpene ikke er sunde og raske når de er fra ulovlige importer.

Hundehandleren er meget opfindsomme og skyer ingen midler for at tjene nogle hurtige penge, uden hensyntagen til de hvalpe de sælger eller køberne.

Giv dig god tid til at undersøge stedet du vil have hvalp fra og kontakt DKK og bulldogklubben for yderligere information så du ikke bliver snydt og skal igennem en masse grufulde oplevelser - de står altid til disposition med råd og vejledning!

Sorry det blev til en længere smørre, men man skal virkelig være varsom mht til nogle bestemte racer.

Held og lykke!

/ Trine

• #5   5. jun 2008 Har selv haft bullere i 10 år og har aldrig oplevet at de hader varmen. Mine har elsket det, og det tror jeg de fleste bulldogs gør. At de så kan ha problmer med at klare varmen er en helt anden sag. Men hvis din bulldog ikke er født med luftvejsproblemer og ellers er i god form syntes jeg ikke de har voldsomme problemer med varmen, man skal selvfølgelig passe på de ikke bliver alt for varme. For de elsker altså at ligge i solen, og det er ikke altid de forstår at de skal gå i skyggen :-)Men som de andre siger, køb en fransk med tavle, så er man bedre dækket ind.
    De er meget hengivne og samtidig helt deres egne, de elsker at lege og pjatte og putte. Kort sagt en dejlig dejlig hund, med masser af fart og ballade smiley

• #6   5. jun 2008 Jeg vil sige at det er den sjoveste og kærligste race jeg nogensinde har haft. Han er god som dagen er lang, og eeelsker børn. Men samtidig er han den støreste klovne hund, der altid kan få et smil frem på ens læbe.(Som min veninde siger, har man en trist dag skal man bare se på Neo og hvad han finder på;o)
    Han har dog en tendes til at have lidt selektiv hørsel, hvis der lige er noget andet der opfanger hans opmærksomhed.
    Sol har han ingen problemer med, han er en meget aktiv hund der elsker at lege og vil helst være med OVERALT og TIL ALT.
    Han er en rigtig puttegøj med alt dertilhørende, han både prutter og snorker. ;o)
    Vagthund er han desværre ikke, jo kan kan knurre når folk er udenfor døren, men ligeså snart noget træder ind så skal der leges.
    Det er sådan set hvad jeg kan sige om min buller i de store træk;o)

Jeg synes dog man læser om at en stor del af de franske har tendens til allergi og diverse.
    Så jeg ville som de andre også råde dig til at købe en med stamtavle. ;o)

• #7   5. jun 2008 hader ikke varmen men man skal ikke tage dem med på cykel tur eller lign.
    det er en meget hengiven race, det er en sand følgesvend den er i hælene på dig hele tiden..
    elsker børn..
    prutte og snorke ja men come on det er hyggen ved den race...
    det eneste dårlige hvis man kan kalde det det er at de kan være længe om at blive renlige..
    de er dejlig fjollet hele tiden.. elsker bare den race og skal have mange flere ha ha ...
    pøj pøj med det .. men køb ikke den første og bedste.. husk det..

• #8   6. jun 2008 Tark for alle jeres erfaringer, som I kan lkæse i mit navn har jeg ikke papire på min nuværende hund, men hun er også opdræt fra min veninde og jeg var der fra hun blev født til jeg tog hende med hjem så ved hvem hendes forældre er osv. Men vil da helt klart have en med tavle når jeg ikke kender opdrætteren. Lyder som en race jeg ville nyde og som min nuværende hund også ville nyde, men har så svært ved at finde ud af om Chica har bedst af at være enebarn eller om hun skal have selskab.. Så det varer tid endnu før det skal ske og før det er tænkt ordentlig igennem.

Troede godt nok ikke at franske var mode hunde, men ja.. hvorfor ikke..

Har kigget på en kennel der hedder cocio(staves?) og de har fået meget positiv feedback på deres hjememside, men aner ikk hvad prisen ligger på i div. kennler..

For kan se op markedet herinde at prisene er omk. 7000-9000 kr.

Hvis jeg havde de penge på mig lige nu sprang jeg ud i det, men fornuften må altså tage over, skal også tænke på min puller der hjemme og på hvad jeg kan tilbyde den kommende hund..

• #9   6. jun 2008 didde: er tavle på jeres hunde?? og hvad tager i for sådan nogle dejlige hvapser??

Kommentér på:
?? til alle franske buller ejere:)

Annonce