Mine hunde er blevet overfaldet {{forumTopicSubject}}
I går eftermiddags, skete det, at der kom en svæm hvips og slog sig ned i et træ ned bag i haven.
Hundene var ude og der er god skygge under træerne ned i haven, så her plejer de at lægge sig.
Men så kom de piven og hylende op og løbe ind i huset.. men en sværm af hvipse i hælene, så huset blev fyldt med en sværm af hvipse.
Så er gode råd dyre, det var om at få ro på og få de forbandet vipse ud af huset.
Så jeg greb en ildslukker (kulsyreslukker) og fyret et par salver af, kulsyren er minus 85 grader, så jeg fik ramt på de fleste der var kommet ind, heldigvis fordammer kulsyren meget hurtigt. og sviner ikke så meget.
her efter fik jeg set hundene efter, men deres pels have heldigvis ydet dem beskyttets, da den er ret tyk med en masse underuld.
Nu gik turen ned i haven, og jeg så et usevanligt syn der han nok 2-3 kg hvipse i træet. og de mar meget aktive. og agrasive. så man hold sig på afstand.
Jeg fik fik kontaktet en hvipsefanger, som kom ud og fjernede dem.
Det er lidt uhyggeligt at sådan små kryb kan være så agrasive. men ingen tog alvorligt skade af dett besøg.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 715
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det trode jeg også, men fik en forklaring på, at de udvier deres jagtmarker når det et tør, og så går de efter fugleunger der stadig er i rederne, og slår dem ihjel, fortæer de fulgeunger, som er i reden.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
I vores gamle hjem var der også et hvepsebo inde i væggen - der sad nok 500 hveps på husmuren - der måtte vi også ringe efter en der fjernede dem...
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Godt det ikke gik værre - de er nogen sataner de hvepse hvis de først bliver sure
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Hader de dyr.... godt der ikke skete noget med hundene.......og dig selv.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Har i øvrigt lige snakket med en, hvis hund blev stukket på sin ene testikel! Det resulterede så i en halv kastrering, stakkels vovse...
Mine hunde er blevet overfaldet