Løse hunde, nu igen. {{forumTopicSubject}}
Det er ved at være frustrerende.
Idag er femte gang inden for et år at jeg er stødt på en løs hund. Den rendte desværre fra mig og var umulig at finde bagefter.
Politiet gør ingen ting, ej heller hvis man får fat i den.
Det gør det jo bare ekstra trist at det denne gang var en type hund, som jeg "uerfarne" hundemenneske vil skyde til at være noget kamphund/muskelhund. Det er jo kun med til at sprede et unødigt grimt rygte for den hund hvis den skulle ryge i klammeri med andre hunde. Dog virkede den ikke til at være agressiv.
Den gik ganske fredeligt langs vejen og krydsede den som den ville, problematisk da der kører mange biler, endda stærkt igennem byen og det er en kurvet vej, så man kan ikke se mere end 20-30 m frem.
Tidligere er jeg blevet passet op af tre mindre hunde, da jeg var ude at gå med Rico. Han er ikke gld for andre hunde, og kunne helt sikkert mærke at jeg var utryg ved situationen, hvilket gjorde ham mere tændt. Var heldig at der kom en kvinde som hjalp med at få dem jaget væk. kan kun tænke på hvad der var sket hvis et barn var kommet gående med sin hund, og at den havde samme humør som min. Det var måske endt galt.
Det er to gange dette er sket. Der er klaget over det fra beboerne i området, men der bliver intet gjort.
For et par måneder siden var min søster og jeg ude med Rico og Joy. Vi er på vej ned ad vejen, og i samme retning, men på det modsatte fortorv går en ældre dame med sin labrador. Hun stopper pludselig op. En løs hund igen, igen af muskel/kamphundetypen. Min søster giver mig Joy og går over og får fat i hunden. Den har intet hundetegn, men der kommer en mand løbende som siger det er hans hund.
Den sidste historie har fået en midlertidig happy ending. En lille hund render løst rundt, vi får fat i den og finder ejeren. Igen er der tale om en hund uden hundetegn. Min far aflevere dem, og forklarer at hvis han ser den løs igen, så bliver den afleveret hos politiet med det samme, og så måtte de jo tage ned og hente den der.
Lige siden har den ikke rendt løst, den har fået hundetegn og vi ser den gå tur med ejer flere gange om ugen, hvilket vi ikke havde set før.
Hvad skal man efterhånden gøre? Politiet vi åbenbart ikke gøre det store for at hjælpe, og det kan jo ende med en bilulykke eller et bidt barn.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
det er ejere der ikke forstår sig på at have et ansvar... ok... hunden kan slippe ud p.g.a. af ubetænksomme børn... men det er træls alligevel..
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Stakkels hund.
Er der ikke nogle internater eller andet man kan aflevere dyrene hos?
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
Løse hunde, nu igen.