{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Baloo beskyttede Kvik!!!! {{forumTopicSubject}}

I søndags havde vi sovet lidt længe min mand og jeg, da vi havde været i hjemmeværnstjeneste på Frederiksborg Dyrskue (nær Tjæreby v/ Hillerød) om aften og natten igennem som observatører sammen med andre hundefører fra HJV, ringede min mands tlf. Det var hans bror som ville komme sammen med familien (svigerinde, niece og nevø).

Da de var ankommet, tænkte jeg på at tage på stranden med hundene til leg i vandet (vi bor ca 10-15 min gågang fra stranden). Jeg fik min niece, nevø og min svigerinde med på idéen.
Jeg tog begge hunde i snor og fandt 2 bolde som vi tog med. Vi begiver os afsted, men vi når kun lige at gå 2 min til vi kommer forbi en nabo grund, som ikke er indhegnet. De er for nylig flyttet ind og har 2 hunde af racen Rottweiler, den yngste af dem stod bundet den anden var løs. 2 kvinder står på grunden da vi kommer gående ude på vejen, og den løse Rottweiler løber gøende imod os. Baloo som står længere fremme end Kvik undgår hunden med retning mod Kvik. Jeg var allerede begyndt at trække Kvik til mig for jeg ved han er ikke meget for hunde der kommer farende på den måde uden at han prøver at sætte dem på plads, hvad jeg godt ved ikke ville være det smarteste at gøre i denne situation, da jeg helst ville undgå en tur til dyrlægen med en hund der var blevet bidt.

Det hele ender med hvad jeg havde set i billeder ville foregå med at Kvik ville sætte den på plads, Jeg prøver at tvinge Kvik væk fra den, idet samme træder vores anden hund Baloo til, og går efter den løse hund ved at snerre, gø, brumme og vise tænder. Alt dette stopper den anden hunds frembrusen mod Kvik, samtidig med jeg trækker Baloo væk fra den anden hund. Imens alt dette sker, står kvinderne og kalder på deres hund. Først da Baloo sætter hunden på plads kommer de over og henter deres hund, som virkede noeget chokkeret

Jeg står tilbage og ryster pågrund af adrenalinen pumper rundt i min krop, min svigerinde og børnene står ligeså chokkeret som mig, men indrømmet jeg kan ikke huske om de 2 kvinder sagde undskyld for den hændelse der skete. Jeg kan huske de satte deres hund fast til en snor og vi gik videre efter jeg havde tjekket om Kvik havde nogen bidsår.

Mit spørgsmål er har I nogensinde oplevet hunde der går ind og forsvarer hinanden????

Er dette meget almindeligt at hunde går ind og beskytter i den forstand????

Dette er ikke første gang jeg oplever Baloo spille helt. Jeg har oplevet det 2 gange før denne episode. Baloo gik virkelig ind og beskyttede mig og Kvik denne gang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baloo beskyttede Kvik!!!!
Kommentér på:
Baloo beskyttede Kvik!!!!

Annonce