554 visninger
|
Oprettet:
21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Hunde og pædagogik {{forumTopicSubject}}
Først min definition på pædagogik - Samvær med dybere mening !
- Så er det på plads ; )
Jeg læser til pædagog, og det kan ikke undgåes jeg er lidt miljøskadet *GG*
Mine tanker går på, at man som pædagog laver ting der er udviklende og støttende for børnene, og ikke hvad man nu lige kunne have lyst til som voksen..
I hvilken udstrækning tænker i som hundeejer på hvad hunden har godt af, og kan lære noget af - i forhold til hvad i selv som ejer kunne tænke jer?
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 340
Hvis du åbner en dagpleje, vil du så tage Baloo ind et par timer..
dec 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 629
Så jeg lider ikke nævneværdige afsavn for at hun har det godt.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg tager hunden med hvor tingene kan foregå på "hans primisser", og ikke med rundt i "min verden"..
Han kommer feks ikke med ned og handle, han kan lige så godt ligge hjemme og vente end nede foran fakta med forbipasserende der stresser..
Han kommer ikke med på gågaden, på cafe eller andre steder hvor mine behov kommer først.. fordi det har han ikke brug for =)
maj 2004
Han elsker at køre bil så det kommer han da med ud når det passer.. og nu vil jeg snart prøve at tage til søen med ham
jun 2005
Vi er enige oom at vi alle har hund ikke? _HJvor meget omtanke ligger i i de aktiviteter i tilbyder den?
maj 2004
Derfor gør jeg meget ud af at træne og lege med ham.. Og han elsker mine forældres vovse Gipzy.. de leger godt sammen
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Men dette har man vel også gennemtænkt inden man anskaffer sig hund?
Hvad er det jeg vil med fido - hvad kan jeg tilbyde? Og så vælger man jo bla. hund ud fra dette. Så har man taget et realistisk valg i første omgang, har man jo også haft i tankerne om ens aktivering passer til den race (og til hund overhovedet), man har anskaffet sig.
Man anskaffer sig jo ikke en hund, der har godt af og brænder for noget, man ikke vil tilbyde den? Så tit tror jeg (jeg håber i hvert fald), det ejeren ønsker sig at lave, passer med hvad hunden ønsker.
Dog synes jeg også, en hund skal kunne fungerer i menneskeverdenen. Jeg sætter meget højt, at jeg kan! tage den gamle f.eks. med ned gennem gågaden, hvis det måtte være nødvendigt eller på vejen ud til de gode tursteder eller bare fordi.
Hunden lever nu engang i vores verden! Den er ikke bare hund længere. Den er hund hos et menneske/familie - og af den simple grund må hunden til en vis grad tilpasse sig mennesket. (selvfølgelig tilpasser man sig også hunden).
Men netop af denne grund, synes jeg også det er vigtigt man ind i mellem laver noget, hvor hunden bare kan være hund!
maj 2004
Da jeg havde hentet Baloo stod jeg med en hund der ikke havde set andet end den lejlighed han kom fra 1 4-5 mdr. Så han var helt vild, men han er meget mere tilpasset nu, og træningen har bestemt givet pote..
jun 2005
Koen kommer da også med ned gennem byen til tider, men det er ikke når jeg skal ind og shoppe og hunden bliver sat af hver 5. meter.. Er vi i byen, så er det for at komme et sted hen... giver det mening?
Jeg ser en del hunde i byer feks.. hvor de ligger under stolen ved en cafe.. Se det ville jeg aldrig gøre med min hund (måske pga størrelse??), der ville jeg hellere gå på stranden med ham, og så cafe bagefter...
maj 2004
Baloo skal heller ikke med på café for så er der ikke noget café tilbage efter.. hehe... Han vil hilse på alt og alle og tigge hos alle rundt om.. hehe..
Hunde og pædagogik