{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Ud at gå tur... {{forumTopicSubject}}

De fleste hunde er glade for at komme ud og gå tur...
Men vores vil bare ikke.
Selvfølgelig er han kun en hvalp og kan være lidt utryg ved det.
Men lige meget hvor meget vi øver, så vil han ikke. Kun nede på stranden. Skal vi bare fortsætte med at tvinge ham til at gå, eller kan man lokke ham på en måde...
Nogle, der har lignende erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ud at gå tur...
  • #1   28. maj 2008 Gå meget meget små ture i starten. Måske kun lige ned til enden af vejen og tilbage igen.
    Opmuntrer ham, så det bliver en god oplevelse.


  • #4   28. maj 2008 det ville vores heller ikke, vi havde lidt godbidder med og så gik vi foran, og lokkede lidt, der gik ikke ret lang tid før han synes det var dejligt;-)

    træn evt. i haven, så han bliver tryg ved snoren:-)


  • #5   28. maj 2008 Gå små ture og den samme tur hver gang, når han føler sig tryg ved den rute, kan i udvide den lidt af gangen, så skal det nok komme :o)

    Det er et meget normalt fænomen ved hvalpe *S*

    Og ja husk at opmuntre ham :o)


  • #6   28. maj 2008 Jeg starter med at sætte mig ude på fortovet med hvalpen i snor. Der sidder vi så og nusser, betragter den store verden og på dens initiativ begynder vi så stille at bevæge os lidt rundt... snuse, smage og se på.

    Nå den er helt tryk på fortovet foran huset går vi ned af vejen, måske endda krydser vejen, og pludselig en dag følger den med uanset hvor du vil hen, bare husk ros og opmuntring, ikke tvinge den, du skal ikke byde den mere end den kan rumme smiley


  • #7   28. maj 2008 Han har ingen problemer med snoren. Så det er ikke der den ligger. Han har ingen problemer nede på stranden, på campingpladsen i weekenden. Men ude på vejen vil han ikke. Vi går den samme vej hver gang og kun 500 m, så han også får følelsen af, at det kun er en lille tur også hjem igen. For senere at kunne udvide...
    Men det sjove er, at hjemaf der løber han, så vi næsten ikke kan følge med.
    Men vi må bare fortsætte i den dur så...


  • #8   28. maj 2008 Det, at han har travlt hjem, kunne måske også være et tegn på, at han ikke er så tryg...... Til gengæld er han tilsydenladende tryg nok, når i er på stranden, der lugter måske mindre af andre hunde, det er ikke til, at sige :o)

    Men ellers synes jeg, at Tanja's forslag, med at sætte sig ude ved vejen og lade hunden bestemme tempoet og gøre det hyggeligt er en brand god ide :o)


  • #10   28. maj 2008 Vores hvalp er blevet ret god til det, han går stadig meget zig zag mellem vores ben, men han logrer med halen og vil gerne ud at gå, han skal bare lige ud af døren det kan være lidt svært, men ellers ingen problemer. Den første uge satte han sig bare ned og ville ikke gå, men nu går det ret fint.

  • #11   28. maj 2008 Ros hele tiden når han går efter jer eller foran jer og går fint:D

  • #12   28. maj 2008 Det sjove ved ham er, at han ingen problemer har, hvis han fik lov at løbe frit derude. Det vil han gerne. Men bare ikke med snor. Men han vil gerne have snor på ellers.
    Måske det kan skyldes, at der et par huse væk bor en stor hund. Som han aldrig har set, men nok kan lugte.

    Daisie:
    Han er som sådan ikke utryg, han kan foreksempel godt gå oppe i byen, indtil de små ben ikke vil mere, og han skal bæres. :o)


  • #13   28. maj 2008 Daisie:
    500 m, det er vel 2-3 huse...


  • #15   28. maj 2008 Vi må fortsætte med ros og godbidder... Og se tiden an...
    Takker...


  • #17   28. maj 2008 bruger du halsbån eller sele! mange hvalpe bliver utrykke når de mærker trækket i halsbåndet, og går derfor meget lettere med hvis de istedet for har sele på!

  • #19   28. maj 2008 Frk. flyveøre:
    Vi bruger kun sele. Synes han er for lille til halsbånd.
    Så kun sele.


  • #20   28. maj 2008 Det kan meget vl være, at han er blevet forskrækket over et eller andet, ....så må du tage det i bittesmå etager og give godbidder og rose hver gang han bare går et enkelt skridt eller to ud mod/på vejen.
    Min egen lille "bandit" ville lige pludselig ikke gå ud til bilen, selv om hun elsker at køre bil.......hun plantede simpelthen alle 4 ben solidt i jorden og så stod hun bare der indtil jeg løftede hende op og bar hende ind i bilen.
    (Jeg har en teori om at hun har fået "stød" af bilen .det får jeg selv nogle gange.)
    Vi har trænet ved hjælp af klikker og masser af godbidder: Når vi kom ud af lågen og hun nægtede at gå mod bilen, blev vi bare stående og ventede og lige så snart hun gik et lillebitte skridt frem så: klik og godbid...til sidst nåede vi bilen og nu har vi ingen problemer mere.


  • #21   28. maj 2008 Ellen:
    Har faktisk også talt om at starte klikkertræning op. Det kunne være det ville være en hjælp til gå-turene også.


  • #24   28. maj 2008 Mange tak for alle de gode råd.

Kommentér på:
Ud at gå tur...

Annonce