1.403 visninger
|
Oprettet:
Cairn Terrier - overvejer køb, tips? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har længe gået med tanken om at købe en cairn terrier når jeg flytter for mig selv om forhåbentligt ikke så længe, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer, tips og trick til opdragelse og træning af denne race, og hvad i eller kan komme med af gode inputs
på forhånd tak
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Skal trimmes - det er dyrt, hvis du ikke selv kan min 3 gange om året.
En dejlig, dejlig hund, hvis man er til terriers.
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 498
hmm shaping? det er?
og er de svære at trimme?
jul 2005
Hmmm, de er ikke svære at trimme, hvis det bare er en almindelig hverdagstrim du vil have. Man at lave en udstillingstrim er ikke noget man bare lige lærer.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Det er ikke voldsomt svært at gøre selv, hvis det bare skal være hverdagstrim. Dog skal man lige sætte sig ind i hvordan før man kaster sig ud i det..
En cairn er en dejlig lille hund, men osse temmelig selvstændig, og ikke supernem at træne. Men med ihærdighed kommer man langt.
Det er en lidt "skarp" hund som terrier jo ofte er.
jan 2007
Men har man den rette motivation kan det lade sig gøre.
Jeg har en veninde hvis mor opdrætter dem. Disse bliver så osse alle brugt til jagt og/eller sportræning o.l. De er ok lydige og rigtig dejlige og afbalancerede hunde.
De gør når der er noget at gø af, men det er ikke slemt synes jeg.
Min mors tilgengæld (fra denne opdrætter i øvrigt) er så absolut uopdragen og bestemmer selv hvad der skal ske *G*
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Det er virkelig en dejlig race, men et nummer for selvstændig til min smag.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jul 2005
Er enig i alle de ting, der er skrevet om cairnen. Men de er SJOVE at træne med, hvis man finder ud af at motivere dem. Min ældste cairn var nærmest umulig at træne indtil jeg lærte om klikkertræning. Siden jeg begyndte med klikkeren fanger han tingene lynhurtigt, og tilbyder adfærd i et væk, hvis der er guffer i udsigt. Han regner tingene ud mindst lige så hurtigt som min border collie. Måske også derfor han tidligere så nemt løb om hjørner med mig. :o)
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 498
jan 2007
Man klikker lige præcis når hunden gør det ønskede. Altså kan du klikke IMENS hunden gør hvad man ønsker, og ikke først belønne bagefter.
(dette er en meget forenklet forklaring)
Prøv at google det -der er masser om det på nettet
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Cairn Terrier - overvejer køb, tips?