{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Cairn Terrier - overvejer køb, tips? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har længe gået med tanken om at købe en cairn terrier når jeg flytter for mig selv om forhåbentligt ikke så længe, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer, tips og trick til opdragelse og træning af denne race, og hvad i eller kan komme med af gode inputs smiley

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cairn Terrier - overvejer køb, tips?
  • #1   26. maj 2008 En cairn er en aktiv hund, der kræver en del motion og aktivering - især af næse. Det er en gøende hund, der reagerer på lyde i omgivelserne (vigtigt hvis du skal bo i lejlighed). En cairn er en charmetrold, der ved hvad den vil have og bruger sin charme for at få det. En konsekvent, men ikke hård opdragelse er nødvendig. De reagerer meget positivt på klikkertræning - shaping, for her tror de, at det er dem der styrer træningen;o)

Skal trimmes - det er dyrt, hvis du ikke selv kan min 3 gange om året.

En dejlig, dejlig hund, hvis man er til terriers.

• #2   26. maj 2008 håber på det bliver et stort hus med en rimelig grund og god plads jeg kommer til at bo i, er så længe siden jeg har haft en hvalp så kan jo intet huske hehe, da min collie er 13 år nu smiley
    hmm shaping? det er?
    og er de svære at trimme?

• #3   26. maj 2008 Shaping er at belønne, når hunden viser en adfærd man gerne vil have - en del af klikkerkonceptet. Ved shaping lokker man ikke hunden til en bestemt adfærd.

Hmmm, de er ikke svære at trimme, hvis det bare er en almindelig hverdagstrim du vil have. Man at lave en udstillingstrim er ikke noget man bare lige lærer.

• #4   26. maj 2008 At få hunden trimmes koster nu altså kun 4-500 ca hver 4.-5. måned (kommer an på hundens pels hvor længe der går mallem trimningerne
    Det er ikke voldsomt svært at gøre selv, hvis det bare skal være hverdagstrim. Dog skal man lige sætte sig ind i hvordan før man kaster sig ud i det..

En cairn er en dejlig lille hund, men osse temmelig selvstændig, og ikke supernem at træne. Men med ihærdighed kommer man langt.
    Det er en lidt "skarp" hund som terrier jo ofte er.

• #5   26. maj 2008 Iben -jamen så kan jeg glæde dig med at jeg træner med en der er super lysig, så det KAN lade sig gøre, men det er ikke nemt. Den ER terrier til potespidserne, og den har så absolut sin egen mening om tingene.
    Men har man den rette motivation kan det lade sig gøre.

Jeg har en veninde hvis mor opdrætter dem. Disse bliver så osse alle brugt til jagt og/eller sportræning o.l. De er ok lydige og rigtig dejlige og afbalancerede hunde.
    De gør når der er noget at gø af, men det er ikke slemt synes jeg.

Min mors tilgengæld (fra denne opdrætter i øvrigt) er så absolut uopdragen og bestemmer selv hvad der skal ske *G*

• #6   26. maj 2008 Mine forældre har en cairnterrier og en før den. De er utrolig selvstændige og skal nok selv bestemme, hvornår de skal nusses:) Det er i hvertfald ikke en skødehund, selvom de ligner bløde krammebamser.
    Det er virkelig en dejlig race, men et nummer for selvstændig til min smag.

• #7   26. maj 2008 Jeg er vokset op med en cairn terrie og han var ubestridt min bedste ven. En meget selvstændig lille herre som vidste hvad han selv ville, men simpelthen den herligste lille fyr med en KÆMPE personlighed. En veltrænet cairn terrie er en herlig hund, men de er svære er at træne og de kræver træning. Det er en bestemt hund, som man ikke kan tvinge til noget. De skal kunne se et formål med det man laver med dem ellers gider de ikke. Jeg er utrolig glad for racen, den vll altid have en særlig plads for mig, men den er for egen til mig nu. Som jeg gerne siger, jeg diskuterede tingene med vores hund.

• #9   26. maj 2008 Michelle *strid kælling *: 400-500 kr er dyrt, 3-4 gange om året hvis man f.eks. er på SU. Derfor lærte jeg at trimme selv.

Er enig i alle de ting, der er skrevet om cairnen. Men de er SJOVE at træne med, hvis man finder ud af at motivere dem. Min ældste cairn var nærmest umulig at træne indtil jeg lærte om klikkertræning. Siden jeg begyndte med klikkeren fanger han tingene lynhurtigt, og tilbyder adfærd i et væk, hvis der er guffer i udsigt. Han regner tingene ud mindst lige så hurtigt som min border collie. Måske også derfor han tidligere så nemt løb om hjørner med mig. :o)

• #10   26. maj 2008 hvad går det klikker helt præcist ud på? har aldrig fået helt fat i det smiley (man skulle ikke tro jeg havde hund hehe)

• #11   27. maj 2008 Janni -klikkeren bruges til at belønne hunden mere præcist end du kan med godbidder alene.
    Man klikker lige præcis når hunden gør det ønskede. Altså kan du klikke IMENS hunden gør hvad man ønsker, og ikke først belønne bagefter.
    (dette er en meget forenklet forklaring)

Prøv at google det -der er masser om det på nettet

• #12   27. maj 2008 Har sådan en 7 -8 stykker som nabo.. der er flyttet ind for 3 mdr siden.. Tænkte først,kæft nu skal vi høre på det larm.. Men næ.. de siger kun noget når der kommer nogen..

Kommentér på:
Cairn Terrier - overvejer køb, tips?

Annonce