Pas på i hundeskovene i Odense N {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Jeg beklager meget forsinkelsen på denne meddelse, men har haft meget travlt med mit studie, og Aston har samtidig været utrolig syg.
Men, her er så hvorfor i skal være meget obs!
Forrige weekend, var vi et smut i hundeskoven i kirkendrup for at møde en af Astons brødre, det viste sig hun var kørt i den nye hundeskov på søhusvej (Kattebjerg) så vi fik pakket begge hunde, og kørte ud i kattebjerg for at møde dem..
I begge skovene skal det siges, at Aston drak lidt af vandet, men vi fik ham væk derfra, idet det var meget ulækkert at se på, fra begge skove.
Om aftenen kommer Aston pludselig gående ind fra haven med halen mellem benene, og her vidste vi godt der var noget helt galt, da Aston ALDRIG har haft halen nede.
Vi prøvede at "baby ham", give ham en kiks og lege men halen blev nede, og vi var bange for Oliver måske havde leget for vildt med ham, eller hvad der var sket, men der var intet at se på halen.
Da vi skal til og i seng, ringer jeg til dyrlægevagten, som siger vi bare skal tage den med ro, og han nok bare har ondt i maven eller "vandhale".
Vi tager ham med i seng så vi kan observere ham, og han piber og piber, ham som aldrig siger noget, og ca 2 timer efter kan jeg ikke holde ud at høre ham så ked af det, og ser han har sjavlet hele min madras igennem, og ligger bare og piber.
Vi kontakter herefter dyrlægevagten igen, som siger vi skal komme - kl 3.45 om natten får vi så endelig ham tilset, hvor han presser helt vildt i maven, vi må ikke røde ham, og han sjavler værre end en vandhane der løber (Sjavler heller aldrig) - det ender med dyrlægen indlægger ham, og giver ham noget pencillin og hun vil så observer ham om natten idet hun mener han kommer til at kaste op osv..
Dyrlægens forklaring er, at vandet fra én af hundeskovene har "forgiftet" hans mave så meget, hans mave ikke har kunne klare det, og mener der kan være noget i vandet som ihvertfald ikke er godt for en hundemave, vi fik Aston hjem den efterfølgende dag, og nu her knap halvanden uge efter er han stadig ikke frisk - vi har afsluttet medicinen fra dyrlægen, og hun siger vi skal give ham et par dage mere.
Så, jeg syntes i alle skal være opmærksomme jeres hunde ikke render ned og drikker noget af vandet fra nogle af hundeskovene, og så vil jeg høre om jeg er den eneste der måske syntes vandet evt skal testes, eller indhegnes så hundene ikke kan færdes i nærheden af det?
Jeg regner med at sætte en seddel op på lågerne ved skovene, så alle kan være lidt opmærksomme, hvis vi nu ikke er de eneste der har oplevet dette, hørt om det?
Det var alt for mig.
Giv gerne respons.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 321
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
Kommer nemlig også lige til at tænke på at ved Gentofte Sø er der nemlig fisk i vandet og der har ligget et par stykker døde i vandet (Er fjernet af miljøstyrelsen)..
Pointen er at der nok er noget der florer rundt på en eller anden måde og det måske har sammenhæng?
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.588
Men jeg håber da at det er begyndt at gå bedre
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 12
Mht søerne, har den i kirkendrup været der mere end 6mdr - men den på søhusvej (Kattebjerg) har nogle små vandløb eller hvad man kalder dem, og så en stor sø.
Og så lige for at svare på jeres spørgsmål:
Daisie: Det er ikke vandet fra skålene jeg snakker om, vi medbringer altid både skål og vand selv Og jeg prøvede igår at kontakte siden, men kunne ikke få den til at virke så prøver igen idag =)
Beaglebassen og hans mor: Jeg vil prøve at kontakte dem der står for hjemmesiden på skovene (som tidligere linket http://www.hundeskoven.dk/ ) er bare bange for nogle måske ville mene der skal være en sø, for at hundene kan "boltre" sig, men jeg mener ikke der er ansvarligt hvis der ikke regelmæssigt tages kontrol af vandet, da det jo er levende væsner der drikker og leger i vandet.. Men jeg håber jeg får god respons derfra..
Tumling: Tror ikke der er fisk i vandet.. Sidst vi var der så det faktisk ikke ud som om der var noget som overhovedet kunne leve i det vand, det i kirkendrup er meget sumpet, og det i kattebjerg skoven, var meget grøn gulligt, men mener bestemt ikke jeg har set fisk eller noget levende i vandet.
Jeg vil med det samme kontakte dem der har skovene, og så skal jeg nok skrive tilbage her, mht hvad der bliver svaret.
Aston er stadig lidt skidt, og løfter stadig ikke halen helt, og det kan der jo være mange årsager til, han får nu udkogte ris med sin aftensmad efter han ikke skal have medicin mere, og så er han så forfærdentlig pyldret - vi prøver ikke at "ynke" ham for meget, men i ved jo hvordan det er når ens "børn" har det skidt
maj 2007
maj 2007
Hej Sussi
Ud over at være bruger af skoven, initeritivtager til Hundeskoven.dk, og ejer af en hund der dagligt bader og drikker af vandet i Hundeskoven, har vi som sådan ikke noget med hundeskoven´s daglige drift at gøre..
Ejeren af hundeskoven er Staten, eller rettere Skov og Naturstyrelsen. De kan kontaktes på e-Mail XxXxXx
Mvh. Jesper
Såh.... ja, jeg kontakter dem, og ser hvad der sker...
okt 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Svar: 3
Hvordan endte det med Aston og hundeskoven. Jeg sidder lige og kigger lidt rundt på nettet efter en hundeskov hvor jeg kan tage min hvalp med ud og hilse lidt på nogle nye ansigter. Men det er foruroligende at læse dit indslag fra i sommers. Tak for at du skriver det så man kan være opmærksom på sådanne problemer.
Mvh. Joan
Pas på i hundeskovene i Odense N