961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

hvorfor skal det enlig kun gå ud over. hvorfor skal det enlig kun gå ud over.

ja nu er der nok nogen der syntes det er noget være møg at skrive.. men:
Hvorfor er det være at hvis en såkaldt "muskelhundene/kamphundene" som mange så "fint" kalder det, bider nogen eller gør skade på anden måde, skal aflives (forståeligt nok)???

Men når FX Prins Henriks lille gravhund bider en garter i benet så sker der ikke en skid?? eller når Små chi´er går til angreb på en større hund fordi de har et stort ego????

Hvorfor skal de ikke aflives???

Syntes der er mange der har fået et meget dårligt syn på Brugshunde som jeg ville kalde dem, men Det er altså ikke ALLE brugshunde som er farlige...

en amstaff er farlig fordi nogen er den artsfæller har været trænet til noget forkert.. også går det ud overhele racen.. hvad med at tænke på alle de utroligt søde amstaffer som findes om er en dejlig familie hund???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor skal det enlig kun gå ud over.
  • #1   21. maj 2008 PS hvis folk kun skal svine til så må de godt holde sig væk...

• #2   21. maj 2008 Jah, hvorfor, hvorfor dit og hvorfor dat...

• #3   21. maj 2008 fordi i hele tiden bringer jer selv frem i lyset, hvis i bare lo være med at skrive 40 gange om dagen ville vi tage det ligesom hvis det var en grahund, puddel, schæfer, labrador....

• #5   21. maj 2008 Hvis min hund (som ikke er ret stor) angreb en anden hund ud af det blå som de omtalte hunde nu gjorde det så ville jeg da også aflive hende...
    Meeeen nu er det lidt svært for Bella på 3 kilo at skambide en broholmer....

Jeg synes da også at prinsens gravhund skulle aflives...

• #6   21. maj 2008 Ai men hvis 2 pekingesere gik bersærk ville de jo ikke kunne udrette samme skade som en muskelhund - Det er sgu da logik eller hvad?

• #7   21. maj 2008 Jeg synes også at det er dybt forkasteligt at der ikke er sket noget i den sag. De hunde er jo også i kontakt med mange mennesker.

Vi kender selvfølgelig ikke hele historien, men hvis det har været uprovokeret synes jeg at de royale bør tage en foranstaltning af en eller anden art, om det er mundkurv eller aflivning vil jeg så ikke blande mig i.
    Men sker det igen vil jeg personlig have det bedst med at hunden blev aflivet - også for dens egen skyld, det kan ikke var et godt liv, hvis man får sådanne "anfald"

• #8   21. maj 2008 Majse
    dette indlæg har intet med Broholmeren at gøre..

men fint at der ihvertfald er en der er enig i at prinsens gravhund skulle aflives...

• #9   21. maj 2008 garteren har fortalt at han stod vagt lige ved døren da prinshenrik åbner døren, Garteren skal altid hilse ved at "neje" eller hvad det hedder, og der kom den lille gravhund løbende og bed i læggen på ham flere steder..

• #10   21. maj 2008 Nej men nu har den sag med broholmeren og de 2 pit's ligesom feset rundt herinde i et par dage.... Så noget skulle jeg jo sammenligne med....

Men hvis du har en lignende sag - bare med hunde under 10 kilo vil jeg da gerne se det - for jeg har aldrig hørt om nogen sager med 2 chihuahuaer der skambider en labrador (...)

• #11   21. maj 2008 Hvis en hund bider et menneske ud af den blå luft - uden grund - så burde den ifølge mig aflives...

Men det er nu bare oftest muskelhunde der gør sådan - det er jo bare realiteterne....

• #12   21. maj 2008 Jeg synes nu nok at den lille gravhund har fået sin opmærksomhed.....

Og så er det i øvrigt SÅ trættende at høre muskelhundejere argumentere for deres races fantastiske væsen ved at hive eksempler frem med andre hunde, der bider...

Klynk, klynk, klynk... det bliver bare ved...

• #14   21. maj 2008 husk at medierne elsker også at pynte på tingene

• #15   21. maj 2008 >b> i er bare total for nice på Hg

</b> ( ironi kan forkomme )

• #17   21. maj 2008 Mon dog Patricia *LOL*

• #18   21. maj 2008 min nabos Amerikanske bulldog er blevet angrebet flere gange af små hunde. 4 af dem er blandt andet:

2 chihuahua
    1 cairn terrier
    1 papillon..

• #20   21. maj 2008 jeniki, nej det tror jeg enlig heller ikke, men hvor mange tudetråde er det lige der har været idag, jeg har skrevet i ihvertfald 8, det er altså skrammende, at man skal sænke andre for at hævde sig selv...

• #21   21. maj 2008 Daisie ja det er måske rigtigt nok at medierne blæser det mere op... Det er ligesom når en tyrker voldtager en kvinde - det bliver også altid blæst mere op i medierne...

Sådan er medierne bare.... smiley

• #23   21. maj 2008 Hørt Metomica ... - Jeg tror næppe den har lidt den store overlast...

Ejer af whisky og cola - Der er forskel på at to hunde bider efter hinanden og på at de skambider hinanden... - De kan jo ligesom ikke sige "jeg sys du er et røvhul" - de hapser efter hinanden...

• #24   21. maj 2008 Ejer af whisky og cola - nu når du skriver "angrebet" - er det så med efterfølgende dyrlægebesøg og smerter hos hunden?

• #25   21. maj 2008 jeg ved da godt at hvis det have været en brugshund havde den nok være død det er logisk at store hund er stærkere... og nogle også meget hurtigere...

men grunden til jeg skrev det er at alle som siger at små hunde de er så søde og de gør aldrig noget.. det passer jo ikke.. de er små hunde der tit er mest agressive men fordi de ikke kan slå ihjel som en stor hund kan så går det ud over den store....

og til alle dem som tror dette er en tyde tråd eller hvad de nu kalder det.. det er det ikke... for mig er det bare et meget mærkeligt spørgsmål at når det er store så er det ihh så slemt.. men når det er en lille hund er det oki...

men som daisie også skrev.. det er vil mere spændende at hører om muskelhunde...

• #26   21. maj 2008 Er træt af disse indlæg !
    Alle hunde skal blive "dræber" hunde, i mere eller mindre forstand.
    Nogen gange skal man os kigge hvem der er i den anden ende af snoren..

Synes snart at indlæg som disse, skal forekomme andre steder.
    Jeg er ihvertfald træt af at høre dit og dat om muskelhunde.
    De racer vi har valgt ER farlige i en vis forstand !
    Det må folk der ejer racen snart forstå
    Det er sgu ikke en familie hund - MEN DEN KAN LÆRE AT BLIVE DET !!!

• #28   21. maj 2008 Der er da ingen herinde der siger at små hunde aldrig gør noget ... - tværtimod er der en MASSE muskelhundeejere der har så skide travlt med at glatte ud om deres race - det er til gengæld til at brække sig over...

• #29   21. maj 2008 Majse ja det var med dyrelæge besøg og 3 af gangene med sting...

• #30   21. maj 2008 Så burde de også aflives efter min mening....

• #31   21. maj 2008 Jeg ved, at jeg har en hund som kommer af en race, der potentielt kan være farlig..
    Og det forholder jeg mig til. Længere er den ikke...

Hvis man ikke kan finde ud af at se og erkende ens races egenskaber, så burde man ikke have hund overhovedet..

Og så synes jeg da også der er en pointe i at fastholde, at det da er langt alvorligere, når en stor hund bider end når en lille hund gør det - om de så er lige syge i potten.
    Konsekvensen er dog større med den store hund.... Og derfor er en aflivningen også mere oplagt.

• #33   21. maj 2008 også spiller violinerne igen ------

jeg kan næsten ikke tage alt den ynk ud længere....

vi andre døjer da også med fordomme.... mine hunde skulle være arrige - de larmer og de er møg forkælede. og jeg burde være en forkælet kælling der kun har mine hunde fordi de passer til min nyeste taske...

det er der muligvis også eksemplarer af racerne der gør - men sådan er mine hunde altså ikke opdraget.... og jeg nægter på ingen måde at der ikke findes tumper der ude som køber små hunde fordi de er noget så smarte.

men derfra også til at sidde og skrive det ene tude indlæg efter det andet - det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid til.. jeg har valgt racerne fordi jeg elsker dem.. jeg forlanger, ja ikke engang forventer at andre mennekser skal gøre det..

jeg forsøger at udvise samme tolerance over for muskelhundene -- men er efterhånden træt at denne stakkels os mani der er kommet blandt hundeejere..

ivær dog ligeglad med hvad andre tænker --- og kan i ikke det -- så vælg en anden race

• #34   21. maj 2008 Ja det er efterhånden blevet svært, at forsvare sin hund herinde uden, at få kastet en tudekiks i nakken.. Heldigvis er min hund ligeglad - hun har stadig aldrig vist tegn på agresivitet.. Dejligt...

• #35   21. maj 2008 må også sige at jeg er enig med CH

• #37   22. maj 2008 Anna, min hund har heller aldrig vist tegn på aggression - men det fratager ham ikke fra at være medlem af en race, der kan blive farlige.
    Derfor - på trods af hans skønne og glade væsen - skal jeg passe på, hvad jeg udsætter ham og andre mennesker og dyr for.

Det er da bare en del af det, at have hund....

Min hund går ikke løs i trafikken eller hvor der er gående. Min hund går ikke løs blandt andre hunde. Min hund leger ikke med andre hanhunde. Min hund står aldrig afbundet uden en af os er der. Min hund pryder min dør på et billede, hvor der står, at indgangen er på eget ansvar...

Jeg forebygger problemer fordi jeg har en skøn og kærlig hund, som kommer af en race, der kan blive farlig... Hvor svært kan det være?

• #38   22. maj 2008 Hunden har ikke brug for at blive forsvaret, den har brug for at blive forstået som den hund, den er!

• #40   22. maj 2008 CH - Jeg forsvarer min hund for det har den fortjent.. Man kan godt kamme over med, at stille regler op over for piv og andre ting forbundet med vores hunde.. Har den brug for ros, så roser jeg.. Har jeg brug for, at forsvare hende, så er det det jeg gør.. Det går hverken noget af dig eller mig for det..

CH vi har samme fremgangsmåde og tager samme hensyn kan jeg se.. Jeg er så træt af jeg hele tiden skal mindes om, at have en farlig hund.. Helt ærligt - du har fattet, hvorfor skulle jeg så ikke også??? Men lad nu være med, at tage det fra hende hun har af kvaliteter (hunden) bare fordi, at hun en dag MÅSKE skulle falde uheldigt ud.. Jeg synes ikke, at det er synd for hverken mig eller hende, at folk har den holdning til hende som de har.. Jeg er opmærksom i samme grad, som du, kan jeg se - men når det så er sagt.. Så lad mig da nyde min hund istedet for,at trække et gardin af frygt ned over hovedet på mig.. Altså der er da grænser.. Hvis man ikke kan tale pænt om sin hund eller forsvare den hvis den ikke har gjort noget - hvor er vi så henne?? Så er det da irellevant hvilken race hun er..

Du eller jeg kan en dag ende med, at slå en eller anden ihjel - for mennesket er jo den farligeste race af alle.. Derfor skal vi da behandles ordentligt intil da..

Jo jeg forsvarer min hund og roser hende til skyerne.. Det har intet som helst, at gøre med, at jeg ikke tager de hensyn der skal tages..

• #41   22. maj 2008 Lucy..

Jeg har hørt om lab, at de er dejlige familiehunde og nogle rigtigt gode til jagt.. Thats it.

Om små hunde har jeg hørt, at de kan være agrasive og gør meget - men jeg ved så også, at det ikke passer i alle tilfælde.. Man skal ikke altid tro på hvad man hører jo..

• #42   22. maj 2008 Anna, hvis muskelhundeejere holdt op med at forsvare sig hele tiden, så ville det faktisk føles som om, der begyndte at komme styr på det.
    Et konstant forsvar for en til at tænke, at der er ugler i mosen...

Jeg ved godt, hvordan det er at have en upopulær hund. Hvis du læser tråde, hvor der nævnes racer, man ikke kan lide, finder du faktisk schæferen på en ubetinget 1. plads - men jeg klager ærligt talt ikke. JEG elsker min race, har på ingen måde behov for at forsvare den. Men forklarer gerne, hvorfor den kan blive farlig og hvad det er for nogle ting, der er i racen, der bliver forstået korrekt og hvad der kan blive misforstået.

Jeg hverken kan eller vil tage forbeholdende fra folk - dem må de gerne have. Jeg kan godt leve med, at mange ikke bryder sig om eller er bange for min race. Jeg kan godt leve med, at folk skifter fortov, for jeg er så vild med min hund og min race, at det eneste jeg bekymrer mig om er, hvordan jeg som individ kan arbejde med min hund så den fremstår som et godt eksempel for racen.
    Og det er netop ved at forebygge, at den for tændt de ting, som den latent har i sig.

Vil man ikke erkende, at de ting er i ens race, så forebygger man heller ikke. Og så har vi problemet.

DERFOR holder det ikke op for muskelhundene...

• #43   22. maj 2008 Jeg forsvarer ikke racen - da jeg ved, at der bestemt er brodne kar imellem.. Jeg kan kun tale for mig selv og forsvarer min hund. Ikke de andres.. Jeg lever i en anden virkelighed.. Ligesom du selv..

Jeg går over på den anden side af fortovet.. Ingen hunde får lov at hilse andet end hendes legekamarater... Hun er altid i snor undtagen på privat grund... Jeg tager hende ikke med når der er mange mennesker samlet... Haven er forsvarligt indhegnet.. Jeg kan ikke træne med hende mere pga. andres dårlige erfaringer med ANDRE hunde.. Hun kan ikke køre bus.. og maaange andre ting..

Men ved ytringsfriheden sætter jeg grænsen - det er bare begrænset hvad man kan forlange..

Og om jeg har en velopdragen hund, som jeg offentligt har lyst at rose - kan jeg ikke se hvordan kan pisse nogen af.. Og ødelægge noget for racen.. Måske forlanger man bare liiiiidt for meget..

• #44   22. maj 2008 Lad mig lige tilføje, at jeg er klar over de problemer der er med racen og tager mine forholdsregler med hensyn til mine medmennesker.. Hvilket jeg absolut intet har imod..

Jeg er for hundekørekort - aldersbegrænsning på forskellige racer - hårdere og dyrere straffe på området - hundepoliti og en lovgivning for de her racer..

• #45   22. maj 2008 Enig med CH omkring det at anerkende og forstå sin hund for det den er.
    Min hund har samme vilkår som CH's da jeg anerkender at den kan være potentielt farlig.

Hun er aldrig løs uden at hun er under opsyn og udelukkende i kontrollerede omgivelser ellers er hun altid i snor.
    Min hund leger kun med hunde der er godkendt af mig på forhånd.
    Min hund pryder min dør og havelåge på et billede, hvor der står, at indgangen er på eget ansvar ...

Jeg er så træt af disse ynk indlæg. Hvorfor ikke anerkende og forstå hvad det er for en hund I har valgt jer og acceptere at jeres hunde, som min, er potentielt farlige og tage jeres forholdsregler ud fra denne viden?
    I stedet for lader I som om jeres hund er andet og mindre end den er ved ikke at acceptere og forstå hvad jeres hund indeholder i kraft af at den er en hund med de drifter som den nu engang er avlet ud fra.

Disse ynk-indlæg er kun med til at farve andres syn på jeres hunde negativt da mange af disse indlæg, i jeres forsvar af jeres hunde, udelukkende ender med at portrætere en uvillighed til at acceptere og respektere hvad I har mellem hænderne.

Havde I accepteret og respekteret dette havde disse indlæg ikke været nødvendige!!

• #46   22. maj 2008 Jeg synes vi alle skal rose vores hunde til skyerne, når de fortjener det.
    Og vi skal snakke om de negative sider de hver især har - både individuelt og i forhold til racen generelt..

Der hvor filmen knækker er netop, hvor rosen bliver et forsvar - ingen af os skal forsvare vores hund, der er jo intet at forsvare. Vi skal fortælle hvor dejlig den er, hvilke egenskaber den som individ har, der bare gør den helt speciel.
    Vi skal ikke sammenligne den med andre, der gør tingene mere eller mindre godt end den gør, men bare beskrive og fortælle...

Så snart rosen bliver til forsvar, så får man tanken, at der er noget at forsvare...

• #47   22. maj 2008 Sanne - Mig??Så deffiner ynk.. Evt referere til noget i mine indlæg!

• #48   22. maj 2008 Nææ, no name... taberen er desværre de hunde, hvis ejere bliver ved med at ynke i stedet for at se realiteterne i øjnene....

• #49   22. maj 2008 Ja hunden er ligeglad med, at blive forsvaret.. Det er sandt..

Måske er vi bare blevet lige så trætte af, at høre på folk der fortæller os hvad vi må sige - som I er blevet af os.. Det må være 50/50 efterhånden smiley

Se lige ironien i at jeg ikke kan forsvare min hund overfor de ting den bliver pålagt - fordi, at folk er trætte i ørerne.. For i bund og grund er det vel det det drejer sig om.. De ser rødt når man forsvarer sin hund og smider dumme kommentarer. Det må de også gerne - men så må jeg jo også..

Jeg har jo ikke skrevet noget der er løgn i første indlæg.. Men alligevel trykker det på folks knapper..

Havde jeg skrevet.. Jeg vil hermed gerne rose min AST for aldrig, at have gjort sådan noget, så var reaktionen den samme smiley Det er bare ikke ok..

• #50   22. maj 2008 CH> ynker jeg?? og ynker du så over, at jeg ynker? Hvordan kan min hund i så fald blive taber?

Synes ikke, at man kan kalde det ynk, at stå frem og sige sin mening..

• #51   22. maj 2008 Gider vi mere?? smiley

• #52   22. maj 2008 Ja, det er ganske givet 50/50...

Men så må jeg spørge - hvem er disse indlæg henvendt til? Er de henvendt til HG'ere generelt (hvilket jo naturligt vil afføde forskellige reaktioner inklusive tudekiks), eller er det kun til folk, der sympatiserer med synspunktet, eventuelt muskelhundejere? (Hvilket vil afføde skulderklap og fælleskabsfølelse, men ingen reflektion og derfor ingen forandring)

Anna, når du skriver her i tråden, så kender jeg ikke dig og dine holdninger - du ryger i "genereltboksen", ligesom jeg ryger i "genereltboksen" for dig.
    Og helt generelt er de sådan, at de fleste muskelhundejere forsøger at forsvare deres hunds dårlige egenskaber ved at fremhæve andres.
    Samtidig forsøger de at fornægte de dårlige egenskaber og i den grad bortforklare det.

Så længe det er sådan, så kan et indlæg som dit ikke stå alene uden det vil få en reaktion som denne.
    For selvom din hund er skøn og ikke viser tegn på aggression, så har den det - som min - det under huden. Det er bare det, vi andre vil se, at I forstår og erkender. Så vil reaktionerne være ganske anderledes...

• #53   22. maj 2008 Anna M: Jeg har ikke henvendt mig til dig ?!?

Mit indlæg er ment generelt i forbindelse med at trådopretter vælger at oprette endnu en "det er så synd for os med amstaff/muskelhunde"-tråd.

Dem der efterhånden "kender" mig herinde ved at jeg er en varm fortaler for amstaffs og at jeg elsker muskelhunde generelt. Kias bedste venner er 2 amstafftæver og en STB-hanhund ...
    Derfor er jeg så ked af at disse ynk-mig-tråde er med til at ødelægge det for de amstaff/muskelhundeejere der har indset hvad for en hund de har anskaffet sig og respekterer den for det den er.
    Disse har nemlig IKKE brug for at forsvare sig ved at hævde deres egen race på bekostning af andre hunderacer ...

No name: "jeg kan ikke forstå hvor for vi ikke må ynk i fred,"
    Jamen hvis I så tog den i fred i jeres grupper ville det jo ikke være et problem. Idet den ligges på hovedforum er tråden åben for enhver der føler behov for eller lyst til at kommentere.

• #54   22. maj 2008 Du har ret til at ynke No name, men det giver dig samtidig pligten til at tage konsekvensen af dit ynk ;o)

• #55   22. maj 2008 Helt enig med CH!

Det er simpelthen så trættende og frustrerende at høre på de evindelige dårlige undskyldninger, bortforklaringer, forsøg på at kaste negativt lys på andre racer og generel ufattelige naivitet, mange lægger for dagen.

Hvor ville meget besvær dog kunne undgåes, hvis folk ville fatte, hvad de havde mellem hænderne, forebygge, træne og tage ansvar i stedet for at råbe op om, at der "intet ondt" er i deres hvalp, som ups, lige pludselig bliver kønsmoden og flyver på en anden hund.

Man får sgu indtryk af, at mange efterhånden vælger kamphunderacerne for at kunne være med i ynke-skulderklaps-gruppen og ævle op om, hvor goooooode hundene bare er, hvor totaaaaaalt duuuummme alle de leeeeede fordomme er, og hvor bidske aaaaalle andre racer end kamphundene er. Det er fandme ikke sådan man ændrer en races ry. Man kan ikke bekæmpe et problem, der bunder i manglende seriøsitet, ved at holde sig for ørerne og sige "lalala, alle hunde er ens."

Mage til pladdersocialistisk blindhed.

(Og jeg bruger ordet kamphund med vilje. Det er sgu for latterligt, der skal gå politisk korrekthed i en ganske korrekt betegnelse. Hunde klassificeres efter, hvad de er avlet til. En hyrdehund er en hyrdehund, selvom den ikke har en flok får, en jagthund en jagthund selvom den kun jager tøjbamser. Endnu et eksempel på, at folk hellere vil pynte og finde nye betegnelser, der lyder lidt bedre, end indse problematikken og gøre noget ved det i stedet.)

• #56   22. maj 2008 CH
    Jeg siger jo netop, at jeg ved, at min hund kan indeholde det under huden.. Og at jeg tager de forholdsregler der skal til.. Hvilket jeg vil forvente af alle ejere af disse racer.. Hvilet jo gør mig til en forsvarlig ejer - vil jeg da gerne selv synes da smiley

Problemet er når folk så forventer endnu mere... F.eks forventer folk ikke, at man som forsvarlig ejer opretter en tråd som denne.. Hvordan kan man forvente det??? Og hvem af os kan gøre os til dommere over hvad der er ynk? Der sidder jo en hundeejer med tanken bag tråden og søger at svar.. Måske er det ikke et problem for dig eller mig (emnet i tråden) men vi kan da ikke fornægte, at TO har tænkt det igennem som et problem for hende.. Og så 15 indlæg med tudekiks da bare ikke ok.. I dette tilfælde er det jo ikke ynk men et problem for TO..

Jeg siger ikke, at jeg nødvendigvis er enig i alt med TO.. Men jeg er enig i det grundlæggende..
    Når jeg laver et indlæg tænker jeg ikke på, hvem det er sigtet på, men hvad jeg har at sige til den sag..

Vi er enige om hvilke forholdsregler der skal tages.. Vi er enige om hvilket vores racer kan indeholde.. Vi er bare ikke enige om hvorvidt man må sige forskellige ting i offentligt forum..

• #57   22. maj 2008 Jeg fornægter ikke problemet der eksisterer med disse hunde (gentager lige mig selv) det jeg taler om er ytringsfrihed..

• #58   22. maj 2008 Faktisk er det grundlæggende i oplægget ikke ynk.. Hun spørger hvorfor reglerne er forskellige.. En gravhund der angriber et menneske hvorfor skal den ikke aflives?? Næste gang er det måske et barn og så snakker vi jo ikke anklen længere men hovedet..

• #59   22. maj 2008 Jeg mener man må sige ALT i et offentligt forum - men når man gør det, så bliver man nødt til at acceptere, at der bliver reageret på det.

Du siger faktisk lidt, at du vil have lov til at ytre dig om, at du synes det er synd for muskelhundene (hvilket du jo skal have lov til), men vi der er trætte af at høre det, skal holde bøtte.

Så det du siger vi skal, er det, du selv protesterer over, at du oplever at andre siger du skal ;o)
    Kan du se paradokset..? ;o)

Jeg vil også tilføje, at når jeg ytrer mig i en tråd som denne er det altid med udgangspunkt i startindlægget og jeg har en forventning om, at det er det andre også gør. Der kommer ofte to rækker reaktioner - en med sympati for trådstarten og en, der ikke har sympati for trådstarten.
    Og selvom det måske er forkert, så betragter jeg et løsrevet indlæg, der udtrykker sympati i forhold til emnet generelt som et, der udtrykker sympati for trådstarten, hvis ikke andet står skrevet...

Derfor ryger du med i den gruppe, når jeg læser dit indlæg - fordi det, jeg egentlig forholder mig til er trådstarten og går ud fra, at det også er dit udgangspunkt for svaret.

• #60   22. maj 2008 Jeg synes jeg svarer i mit indlæg her:

Skrevet: 21-05-2008 20:04:07

Jeg ved, at jeg har en hund som kommer af en race, der potentielt kan være farlig..
    Og det forholder jeg mig til. Længere er den ikke...

Hvis man ikke kan finde ud af at se og erkende ens races egenskaber, så burde man ikke have hund overhovedet..

Og så synes jeg da også der er en pointe i at fastholde, at det da er langt alvorligere, når en stor hund bider end når en lille hund gør det - om de så er lige syge i potten.
    Konsekvensen er dog større med den store hund.... Og derfor er en aflivningen også mere oplagt.

• #61   22. maj 2008 hmm tror nu ikke min chihuahua fare hen og skambider en broholmer hehehehe :o)

og syntes nu også at mange af dem med muskelhunde har meget ondt af sig selv, jeg flipper da ikke over at en chihuahua bliver samlignet med paris hilton, altså vær da ligeglad med hvad pressen skriver om selve racen, hvis i ved det ik er jeres hund.

det er da ikke noget at hidse sig op over.
    det er vel en muskelhund eftersom de ligger i den større ende af racer med muskler :o) hmm kamp hunde kan man vel også kalde nogen af dem eftersom det ikke er første gang det er sket.

nu kalder jeg dem aldrig selv kamphunde, men syntes altså det er ved at være for meget at de er indblandet i så meget :o( men mest for dem som f.eks udstiller osv, for deres hunde kan sjovt nok være i en hal fyldt med hunde hvor stress niveaute er så høt det ikke kan blive højere
    men har dog aldrig hørt om at de skambider hinanden, de andre hunde, dommere, andre udstillere.

• #62   22. maj 2008 CH
    Er enig i at en større hund gør mere skade, men mener også, at hunde ikke skal bide.. En lille hund kan gøre stor skade på et barn eller en endnu mindre hund.. Det er bare ikke ok..

Jeg siger ikke, at fólk ikke skal sige deres mening.. Men at smide 15 tudekiks i en tråd kan jeg ikke se nogen dabat i...

Jeg er glad for de debatter jeg har herinde omkring vores hunde og jeg piver ikke.. Jeg mener bare, at der skal debat i form af andet en kiks for, at få udbytte af en tråd.. Folk må gerne sige deres mening og du vil aldrig, at jeg smider kiks efter dem eller gør mig til dommer over om de piver eller ej..

Nå men så er jeg fuldt egnet til, at have hund kan jeg se..:)

• #63   22. maj 2008 Smukke shelly:

Måske ville du reagere hvis din hund stod for, at blive ulovlig i DK fordi, at naboens Chi har bidt et barn..

Har selv udstillet og der har aldrig været problemer, som jeg ved om.. På udstillingerne møder du racerne, som de bør være.. Folkene bag har brugt lang tid på, at finde og undersøge hundenes baggrund.. Det er sådan det skal være..

• #64   22. maj 2008 Anna, et vue 10 år tilbage, så var det faktisk præcis det, der skete for schæferhunden og deres ejere.... Men jeg tror at ejerne dengang var så rodfæstet i deres race, at de ikke tog det så personligt. Plus det, at ejerne af schæfere på det tidspunkt generelt har været ældre end muskelhundeejere er i dag - det giver lidt robusthed, tror jeg. ;o)

• #65   22. maj 2008 anna: jamen det er det jeg mener, dem på udstilling, det er sådan de burde være, hvis alle brugte så meget tid på det som dem der udstiller så tror jeg ærlig talt at der ville være mindre ulykker i det hele taget. :o)

• #66   22. maj 2008 Sumasumarum: Man tier stille?

• #67   22. maj 2008 Summasumarum - man nyder sin hund og lader folk om at have deres fordomme i fred - gør sit bedste for at modbevise det ved at "lave" en god og harmonisk hund ;o)

• #68   22. maj 2008 Jamen den har jeg jo..

Vores problemer er ikke helt det samme.. Din race står ikke over for, at blive forbudt måske - hvis folk gentagne gange hører dårlige ting og alle os med de gode oplevelse bare tier stille, så kan det ende med, at racen bliver forbudt herhjemme.. Dem der ender med, at lave reglerne herhjemme er jo ikke kyndige hundeejere, men polittikerne..

Jeg ville bare ikke synes, at det var nok, at jeg i det mindste har holdt min mund og opdraget min hund ordentligt..

• #69   22. maj 2008 Anna, jeg prøver at forklare det igen - jeg taler ikke om dig og om din hund, men om temaet generelt.

Nej, min race står ikke overfor at blive gjort forbudt, men den har så sandelig været til debat på fuldstændig samme vilkår, som din er nu ;o)
    Og er det da også ind imellem stadig...

Og der er ok - det skærper bare opmærksomheden om, at det rent faktisk er et rovdyr, jeg er i besiddelse af..

Kommentér på:
hvorfor skal det enlig kun gå ud over.

Annonce