Spyt cyster {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg søger lidt råd fra andre hunde elskere. Min lille gravhund har fået konstateret spyt cyster i begge sine spyt kirtler.
Der er blevet taget prøver ud fra begge to. Der er ingen kræft eller infektion. De er der bare. Jeg har fået valget om at få dem fjernet. Det er en meget risikabel operation da de ligger tæt på luftrøret og pga det er i halsen operationen skal foregå.
Jeg er i lidt et dilemma for selvom der ikke er noget i cysterne nu kan det jo komme men ved ikke om jeg skal få hende opereret.
Har nogen af jer fået foretaget sådan en operation?
Hvad synes i andre jeg skal gøre?
Det skal lige siges at min hund ikke er generet af dem. Hun er frisk og glad. Hun er bare hævet på begge sider af hovedet.
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.354
Min den ældste af hundene har også noget der minder om en knude tæt på et spyt kirtel (den under tungen) ... jeg har valgt ikke at få gjort noget ved det, da det også er risikabelt, og det vil tage lang tid inden det er helet ...
/Carina
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
sep 2005
Hmmmm ... den er svær, når det er tæt på lymfe knuderne synes jeg.
Jeg tror stadigvæk jeg ville lade det være ... meeeen, så på den anden side ...
Hvad anbefaler dyrlægerne, og hvor gammel er din hund ???
/Carina
feb 2008
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Hvis hun har ondt ville jeg nok vælge at få det gjort - ved godt det er risikabelt, men ville heller ikke have min hund havde smerter...
feb 2008
sep 2005
OK - den er svær ... jeg ved ikke hvad jeg ville gøre ?!?
Men håber du finder den rigtige løsning, og hun aldrig kommer til at fejle noget uanset hvad :o).
/Carina
feb 2008
Men tak for hjælpen alligevel. Jeg må tænke lidt mere over det og snakke lidt mere med dyrlægen...
Spyt cyster