{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Pris på hvalp uden tavle. {{forumTopicSubject}}

Bliver en lille smule overrasket når jeg ser en fransk bulldog uden tavle til 9500 kr. Med tavle koster de vel omkring 10.000 - 12.000 kr. ik? Hvad synes i at sådan en tavleløs hvalp burde koste? og hvad med mops, chihuahua? Hvad (synes i) er fair og rimeligt at tage for sådan nogle UDEN tavle?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på hvalp uden tavle.
  • #1   18. maj 2008 Sabine S

    Udbud og efterspørgelse, så nemt er det at sige. og så er det nogle rigtige pengemaskiner..

    Jeg har lige forhørt mig om en schæferhvalp - med tavle, og 2 års garanti den koster 9000 kr.





  • #2   18. maj 2008 max 5000,,, alt andet er uanstændigt ,,,,

  • #3   18. maj 2008 forstår bare ikke hvorfor en hund eller kat skal koste så meget ,,, er vi blevet pengegriske eller hva , for der er jo ikke udgifter i nærheden af det beløb ved at have hvalpe ,,,,,, 8 hvalpe til en pris af 8000 = 64000 D KR ,,, og mange købere skal selv chipse og vaccinere ,,,,,,,, lad os så sige der er udgifter for 4000 så er der 60000 tilbage til lommen

  • #4   18. maj 2008 En DKK tavle koster ca. 400 kr.

  • #5   18. maj 2008 Ja jeg ville heller aldrig køge tavleløs hund, men det er ikke pga. prisen, men fordi at man især med hunde som de franske og mopser, skal passe på at få dam fra en ordentlig avler, der bevidst avler sig fri af sygdomme

  • #6   18. maj 2008 * Ane-Mari og Charmetrolden Mike *
    Beklager at måtte rette dig her , men en fransk med tavle koster de fleste steder imellem 12.000 og 16.ooo kr . Dog er enkelte steder noget dyrere...

    Uden tavler koster de som regel 6-10.000 kr.


  • #7   18. maj 2008 tine : næ i min verden gir det ikke sig selv at det skal koste mere fordi de blir " døgn overvåget " ,, skal man så osse kræve mere fordi man aer hunden lidt mere inden den skal sove og gir den tæppe over og samler dens hømmer op med en pose fra gucci ,,,,, nej man gør det vel fordi den skal overleve ,, jeg snakker hunde uden tavle jeg kender ikke prisen på tavler og garantier ,, men menneskelig omsorg koster ikke noget,,,,:-)

  • #8   18. maj 2008 Bella sportshund : Nej men når nu der bliver snakket franske bulldogs, så ender det jo ofte med et kejsersnit, og måske 2-3 hvalpe... putter du så prisen på chipning, ormekure, vaccinationer osv oveni, så tjener du pludselig ikke noget på at sælge dine hvalpe for 9000,- eller hvor meget der nu blev sagt.
    Og er det med tavle koster parringen jo ofte en hvalps pris... så er du nede på at kunne sælge 1-2 hvalpe, der så skal dække alle dyrlæge udgifterne... inklusiv kejsersnittet.


  • #9   18. maj 2008 Anna G
    Du har nu ikke ret i din udtaelse om de franske . Der er ca 50 % der får kejsersnit... Det er da så langt fra alle , men stadig alt for mange . Og der er faktisk rigtig mange der får 6-8 hvalpe.. Nogle helt op 10.


  • #10   18. maj 2008 Jeg sagde heller ikke at alle får kejsersnit, jeg sagde bare at det ofte skete at der er brug for kejsersnit... og ja jeg ved godt der er nogle der får mange hvalpe (ofte overlever de desværre ikke alle sammen) men gennemsnittet ligger på 2-4 hvalpe pr. kuld.
    Det er ihvertfald urealistisk at regne udgifter osv. udfra at ens franske skulle få 6-10 hvalpe... det hører altså til sjældenhederne...
    Men igen kommer det vist meget an på hvilke lineier man køber.
    Vil da helt sikkert lede efter en der er født på en kennel med overvejnde naturlige fødsler, når jeg skal ud og købe min lille franske....


  • #11   18. maj 2008 Der var en rigtig god artikel om dette " problem" i " Hunden" ( Dkk bladet) Hvor man faktisk applerede til opdrættere om at sænke prisen på deres hvalpe, så der ikke var den store forskel på med eller uden tavle...

  • #12   18. maj 2008 Uanset HVOR MEGET tid, penge, resourcer osv der blevet brugt på en (fx) fransk eller mops hvalp, samt drægtighed mm, ville jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG give så mange penge for den UDEN tavle. Man får sgu noget for pengene hvis der er tavle på. Sådan er det bare.

Kommentér på:
Pris på hvalp uden tavle.

Annonce