{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

sikke noget L... :-( {{forumTopicSubject}}

der er desværre sket det, min veninde lille sted datter på 6, er blevet bit i hoved af en Rottweiler

pigen var ved moderen som har en til at bo til leje ved sig som har hunden, moren har tit taget sig af hunden og det gjorde hun også denne dag og var ved dem, pigen havde nogen veninder med hjemme og lege de havde hoppet og danset og lige pludselig begyndte hunden at gø af pigen og pigen træder en skridt tilbage og hunden springer op hende smiley
politiet er inde i sagen og skal tage stilling til om hunden skal tvangs aflives da ejer af hunden vil ikke da hun siger det er pigens egen skyld

hvad mener i om dette ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sikke noget L... :-(
  • #1   21. okt 2005 hunden springer op hende = hunden springer op og bider hende i hovedet

• #2   21. okt 2005 jeg håber også det er det politiet finder frem til

• #3   21. okt 2005 Jeg kan kun tilslutte mig Majbritt. Man vil aldrig kunne stole på den hund igen og hensynet til barnets (og andre børns) sikkerhed må altid veje tungest.

Så for mig at se må den aflives.

• #4   21. okt 2005 jeg syndes det er ufatteligt at kvinden der ejer hunden ikke kan se det smiley

• #5   21. okt 2005 pigen ligger stadig på sygehus håber hun kommer hjem i dag, det skete i tirsdag smiley

• #6   21. okt 2005 Måske har hunden et problem med børn fordi den er blevet irriteret nok. Så ligefrem at aflive dyret ved jeg ikke.. Vi kender jo ikke baggrunden for det der er sket. Måske vennen som bor i huset måske bare skal fjerne sin hund fra børn og finde sit eget sted... Måske er hunden stresset??. Jeg er så en af dem der slet ikke kan tåle rotweilere... Jeg har endnu ikke mødt en jeg følte mig tryg ved.. Synes de virker så utilregnelige.

• #7   21. okt 2005 moren til pigen har sagt til kvinden der ejer hunden at hun godt kan pakke hendes lort da hun vil ikke have hende til at bo til leje ved hende mere

• #8   21. okt 2005 kvinden har taget hunden til sig for 3 mrd siden, så det er ikke til at vide havd hunden har været udsat for før

• #9   21. okt 2005 Lyder fornuftigt... Meget fornuftigt... Mine børn... eller min hund kommer aldrig til at bo sammen med en rottweiler. Jeg tror jeg har det med rotten som folk har det med min amstaff... Jeg er så bange for rotten at jeg har mange fordomme... Lige præcis sådan som folk har det med Cody.

• #10   21. okt 2005 Det er dét jeg mener.. Vi kan ikke vide havd baggrunden for hvad hunden har gjort er... Men Må dog lige -uden at nogen bliver sure - af med dette.... HVAD F.... tænker man så på hvis man får en fremmed hund så at sætte den sammen med børn. Man skal lige tænke på at der jo er en grund til at den forrige ejer ikke har den mere.....??

• #11   21. okt 2005 Majbritt: Sådan fungerer tingene jo altså bare ikke..... HVis hunden havde lært at omgås børn på den måde du siger .. JA så skulle dn bare gå... Men eftersom de jo ingentig ved om den så kan vi ikke gi hunden skylden for at den ikke har lært at omgås børn.

• #12   21. okt 2005 ja det har du meget ret i , det tænkte jeg også da jeg fik det afvide, men hunden har været i 3 mrd ved dem og det så åbenbart ud til det gik godt så moren havede nok ikke tænkt at hunden kunne finde på det

• #13   21. okt 2005 Følgelig skal der skelnes mellem skæg og snot..

Og det mener jeg også der er gjort her !

Hunden har jo virkelig bidt igennem, hvis pigebarnet ligger på hospital i 3 dage ! børn skal kunne stå og lege foran hunden, uden den provokeres !

Hvis situationen derimod var, at barnet havde provokeret hunden voldsomt, og hunden havde nappet (læg venligst mærke til jeg skriver nappet) så ville jeg ikke skride til så drastisk en handling, som aflivning..

Men dette var jo ikke situationen.. derfor mener jeg også den skal aflives..

Majbritt: Sikken en lam udtalelse fra opdrætteren !
    Der bør i mine termer også avles udfra en sund mental hund !
    Jeg går ind for mentalt test hos alle racer !

/Moster

• #14   21. okt 2005 jeg giver heller ikke hunden skylden, men ejeren der ikke har søret for at give en god opdragelse, men i dette tilfælde hvor hunden nu desværre har bidt mener jeg den må aflives og ejer skulle sq ikke have lov til at have store hunde

• #15   21. okt 2005 Men en hund man får udefra kan man ikke lære at kende på 3 mdr og derfor mener jeg at det er dybt uansvarligt at sætte den sammen med børn. - Jeg taler ud for min egen erfaring... Jeg har fået min gamle buller fra et lortested hvor han var burhund/avl og havde slået op til flere andre hunde ihjel.. Fordi han kun kunne tåle sig selv. i 2 år satte jeg ALDRIG Basse til andre børn når han var alene med dem. Til gængæld har han langsomt lært at omgås børn og han er familiehund den dag i dag... Jeg fik ham som 6-årig og han er 12 idag.... og har ALDRIG vist tænder! Så med det vil jeg bare sige at man ikke kan forvente at en hund BARE skal vænne sig til børn og andre dyr hvis den eksempelvis kommer fra et sted som min gjorde.

• #16   21. okt 2005 Enig med Moster Gerda!

De fleste hunde , der er vokset op og vant til at omgås børn, går af vejen, hvis legen bli´r for voldsom, eller napper eller knurrer for at markere, at nu er det nok. Det er ihvertfald min erfaring. Hvis hunden bider et barn i stykker, som i det her tilfælde, ville jeg vælge at aflive den, også hvis den var min egen. For den må jo virkelig have fået fat. Jeg ville ganske enkelt ikke turde tage ansvaret for at have sådan en hund, for hvem ved, om det kunne ske igen, og næste gang måske gå helt galt.

Jeg ved også godt, at hunden ofte er uforskyldt i sådanne situationer, men børn skal altså også kunne lege , uden at hunden farer op.
    Hvis Lasse har andre på besøg, sørger vi altid for at være i nærheden af dem, og have Luna hos os, så de også kan lege i fred. Og så Luna ikke kommer i klammeri med en flok knægte.

• #17   21. okt 2005 Hvis hunden kunne snakke så havde alting været så meget nemmere..... Dét den gør der er jo ikke nogen den bare gør fordi den har lyst til det...... Synes det er svært at afgøre dens skæbne... (Jeg går ikke ind for aflivning.... Sorry)

• #18   21. okt 2005 Cathrine..: Du skriver: "De fleste hunde , der er vokset op og vant til at omgås børn, går af vejen, hvis legen bli´r for voldsom, eller napper eller knurrer for at markere, at nu er det nok." Dér giver jeg dig også ret.... men HUSK denne hund er IKKE vokset op med børn.. (måske)

• #19   21. okt 2005 Jeanette, jeg tror, jeg forstår hvad du mener. Jeg er selv af den holdning, at alle forældre bør lære deres børn, hvordan man omgås en hund. Uanset om man har en eller ej. Der findes utrolig mange børn, der ikke ved, at man ikke bør gå hen til en hund , der er bundet, eller en hund, der passer på f. eks. en barnevogn.
    Det er altså for mig vigtigt, at børn lærer at de skal have respekt for dyrene, og at dyrene lærer respekt for børnene.

• #20   21. okt 2005 Smiler... Tag det ikke for personligt med den rotte... Jeg har det bare ikke rart med den hund...Jeg går gerne langt udenom den... Ligesom andre har det med amstaff... For min amstaff er jo den dejligste i verden og vil bare putte og nusse og jeg kan heller ikke forstå at folk kan tænke dårligt om ham.. Om jeg kun har mødt nogen med en forkert ejer?? Hmm.... Sidst var det vidst en gammel dame på et marked vi var til hvor jeg tog min amstaff op i armene og gik langt udenom den... Så det er ikke kun dem jeg kender jeg ikke kan lide... Jeg håber da at jeg kan få tillid til den hund engang...

• #21   21. okt 2005 Jeanette, jeg fortæller også børn, hvorledes min hund(e) skal behandles.. !

Men sagens kerne her, mener jeg hverken er: at hnge "rotten" ud, eller unger, - der ikke har opført sig ordenligt over for hunden..
    Men derimod en hund der har vist sig at være utilregnelig..

Følgelig mener jeg også der er en forskel på, at blive bidt af en rottweiler eller en chihuahua, og dette skal ikke forståes som at det ene er mere tilgiveligt end det andet.. Men der er imervæk en forskel på at blive bidt, af en stor hund kontra en lille ..

/Moster

• #22   21. okt 2005 C & R, Nej, det var også det, der var meningen at fortælle, at den nok ikke var, men det blev vist ikke så tydeligt skrevet.
    Uanset hvad, så ville jeg ikke have ansvaret for at have en hund, der har bidt en pige så voldsomt, at hun skal være på hospitalet i tre dage! Børnevant eller ej.

Jeg mener ikke, at en hund, der markerer og napper bør aflives, men når den bider, som denne her har gjort, når pigen endda er stoppet op efter den har gøet, og tilsyneladende ikke er blevet direkte provokeret, så synes jeg, den skal aflives. Jeg ville ikke turde stole på sådan en hund igen.

• #23   21. okt 2005 Selvfølgelig skal man kunne stole på sin hund... Specielt en der vejer mere end en selv.. Smiler. Men jeg har det bare sådan at enhver hund i de rette hænder kan blive en god hund ligegyldigt hvilken fortid den har haft.... Netop derfor mener jeg at denne hund er kommet et helt forkert sted hen... Helt forkert at sætte en sådan hund sammen med børn når man intet ved om den.

• #24   21. okt 2005
    Det er der er sket er sQ skrækkeligt... stakkels pige...
    men lad være med at gøre det "værre" fordi det er en Rottweiler der har gjort det... et bid er et bid.. om det kommer fra en Rottweiler.. eller en gravhund
    Jeg ville uden betænklighed turde lukke Bundy ind i en børnehave... han <b>elsker</b> børn smiley og han tilbringer meget tid sammen med kvrterets børn (som er meget glade for ham.. og vilde med at få lov at lege med ham)

• #25   21. okt 2005 C & R, jeg er enig. Men som Pia også skriver, nu er skaden sket. Og så må man tage det derfra. Og hvis hunden har bidt så voldsomt denne gang, hvad gør den så ikke næste gang? Jeg ville altså ikke lade det komme an på en prøve, min hund var blevet aflivet med det samme.

• #26   21. okt 2005 Jeg vil til, hver en tid få murphy aflivet, hvis han bider så alvorligt.
    Hunden kunne knurre, vise tænder, eller vende ryggen til.
    nej, jeg kender ikke forhistorien, men vi snakker stadig om et barn, der er INDLAGT på sygehus.

• #27   21. okt 2005 Aflivning fordi en tosse har anskaffet sig et dyr hun ikke har styr på... (Jeg kan det simpelthen bare ikke).. Sorry. Igen igen... Vi ved ikke om den hund har været et helvede igennem og måske at pigen at gjort en ting ved hunden den har været udsat for før og følte sig truet og måtte bide i forsvar for ikke at få de tæsk den måske engang har fået før i tiden.... Bare en teori - igen det kan vi ikke vide... Dén hund i de rette hænder ville kunne blive en udmærket hund. Men ja jeg kan godt se at den har gjort noget utilgiveligt og at der er en konsekvens for det... Men lade være med at give hunden skyld for det... Det er jo hende der har anskaffet sig hunden der er idioten i det her.

• #28   21. okt 2005 Jeg kan bestemt også godt lide Rottweilere.. så for mig er det ikke racen det handler om..For min holdning havde været den samme om det havde været en weimaraner, labber eller puddel...

Alligevel vil jeg da mene, at skulle jeg nogensinde bides af en hund, vil jeg da klart foretrække en puddel kontra en weim. eller Rottweiler... Der er skisme en forskel i bidstyrken ! *blink*

• #29   21. okt 2005 May- Britt, Jeg er helt enig. Når jeg i mine indlæg skriver "sådan en hund" mener jeg en hund der har bidt. Bare lige for at få det på det rene.
    For mig er det ligegyldigt, hvilken race, det er. Havde der været tale om en puddel eller gravhund, havde jeg haft samme mening.

• #30   21. okt 2005 Cody vil ud... Men tror da også min mening kom frem... ; ) Kan i hygge piger...

• #31   21. okt 2005
    Moster Gerda : bestemt er der forskel i bidstyrken... jeg ville nok også selv foretrække et tandsæt fra f.eks en gravhund/puddel... frem for en Rottweiler/amstaff ;-p
    Men det gør "ondt" at hver gang det er en Rottweiler der har lavet L***** , så er hele racen straks sindsyge og utilregnelige smiley og det er jo så langt fra sandheden som det kan være....
    Hvilken hund er det lige de får flest bid anmeldelser på ;o)

• #32   21. okt 2005 Ja nu for jeg nok høvl.
    Men min mening er at det som oftest er børnenes, samt deres forældres skyld, at der sker uheldigheder mellem børn og hunde.

Min hund, må godt Nappe, et barn hvis de slår eller gør andre ubehageligheder ved ham. En ting er så, at han nok ikke ville gøre det.
    Han plejer at gå, og kigge bedende op på mig, som om jeg skal hjælpe ham, hvis børn er for voldsomme ved ham.

• #33   21. okt 2005 Der er heller ikke nogen tvivl om, at alle børn ikke er lige hundevenlige, tværd om.
    Jeg oplever tit, hvordan børn kommer løbene, råbene med store armbevægelser mod murphy.
    Og der er der, jeg må sætte foden ned.
    Men det er stadig ikke børnenes skyld, de ved jo åbenlyst ikke bedre, og har måske aldrig lært det.

Dette er ligeledes heller ikke hundens skyld, men ejerens, men det ændre stadig ikke på de facs, at den bed. Og det er der sagens kerne ligger.

• #34   21. okt 2005 det vil jeg også sige moster der er stor forskel i bidestyrken er selv blevet bit som barn i benet at en mini puddel og det er nok derfor i dag jeg ikke kan lide puddelen *gg* har lyst til at give dem et spark i numsen når jeg ser dem

• #35   21. okt 2005
    Cathrine(29) P: jeg er helt med ;o) har nu heller ikke forstået dig sådan, at det kun var Rottweilen du omtale "sådan en hund" ;o)

• #36   21. okt 2005 Jeannette: Tak. Problemet er bare at det gør de fleste hunde jo også, men mange børn følger jo efter og ovefalder hunde i et stort kram, eller et hiv i halen. Og hvad skal hunden så gøre???

• #37   21. okt 2005 jeannette- det gør jeg altså heller ikke, men som jeg skrev jeg har lyst når jeg ser de sorte mini puddel , jeg kan ikke lavde være med at grine af det, for det er jo åndssvagt at have det sådanne.

• #38   21. okt 2005 Jeannette: Jeg har heller ikke haft problemet og håber aldrig jeg kommer til det.
    Men jeg synes mange børn, opfører sig dybt underligt, det er da sygt at man lige skal prøve mærkelige ting ved en hund. smiley

• #39   21. okt 2005 Uh uh kendte en dejlig rott. tæve som barn.. Trunte hed hun.. Hun var noget af det sødeste ! *ss*
    Een af Agges legekammerater er en han Rott. på 6 år.. Dejlig og meget dygtig dreng..*ss*

Den eneste hund jeg nogensinde er blevet bidt af, er en Rott.. ! Og her var det ejeren der aldrig skulle have haft hund..! det har ikke ændret mit syn på Rotten, jeg er stadig meget glad for denne race *ss*

Og nu til arbejdet !

Møz
    /Måster G.

• #40   21. okt 2005 Majbritt: Der er jeg helt enig med dig... Men når man er 8 og 10 bør man kunne finde ud af at omgåes hunde...

• #41   21. okt 2005 Majbritt G, enig. Selvfølgelig er det de voksnes ansvar. Det må være deres opgave, at lære deres børn, hvordan man omgås hunde.
    Luna elsker børn , men helst få ad gangen. Derfor holder vi hende hos os, når der er en hel flok her. Vi ved, hun bli´r utryg, samt, at mange børn ikke har lært omgang med hunde.

J.K. Luna får også lov til at "nappe". Hun har på den måde selv lært Sofie, at det ikke er ok, at rive hende i pelsen. Men det foregår selvfølgelig altid under opsyn. Hun ta´r forsigtig fat i hendes fingre, og Sofie gi´r slip uden et kny.
    Når Lasse er voldsom, går hun sin vej. Og så får han på puklen. Jeg vil bare ikke have, at han ikke behandler hende ordentligt!
    Men jeg tør stadig ikke stole på, at hun forholder sig sådan overfor andre børn, hun er jo heller ikke så gammel endnu, derfor ta´r vi hende hen til os.

• #42   21. okt 2005 May-Britt N, Ville osse bare lige have det på det rene *ss*

• #43   21. okt 2005 Cathrine. Det synes jeg også er en god måde. Det er nemlig børnene der skal respekter hunden og ikke omvendt.

Jeannette: Det er jo en fair aftale. Så ved alle hvad det går ud på.

• #44   21. okt 2005 Majbritt: Det havde jeg ikke lige tænkt på. smiley

Jeannette: smiley Du har så ret.

• #45   21. okt 2005 Jeanette og J.K, jeg er enig i , at børn på 8- 10 år burde kunne tænke sig om. Men hvad med dem, der aldrig har lært, at omgås dyr? Jeg tror ikke, de tænker på det overhovedet. Selv om de egentlig godt kan. ( Giver det mening????)

• #46   21. okt 2005 Cathrine: Jeg forstå godt hvad du skriver. smiley

• #47   21. okt 2005 PIA : Jeg har p.t en amstaff og en labrador i et to families hus. Men havde jeg pladsen og IKKE MINDST tiden til en sådan hund jamen så kan du også være sikker på at jeg nok havde tilbudt det... Har haft op til flere såkaldte problemhunde og for den sags skyld problemheste og når vi nu finder det rette hus jamen så må i da meget gerne skrive hvis i hører og ser sådanne dyr... Der mangler desværre folk som er af samme mening som mig og vælger for tit den "lette" udvej. Aflivning. Du må ikke tolke at jeg ALDRIG ville aflive en hund... For de hunde med en brist kan end ikke jeg gøre noget for hvorend jeg gerne ville og dér ville jeg aldrig tøve med aflivning.

• #48   21. okt 2005 Nu skal vi ikke glemme de børn, som er vokset op uden hunde eller kendskab til dem, måsker heller ikke deres forældre gjorde.
    Dem er der rigtig mange af, men det er stadig hunden der betaler dens straf.
    - og det ska den vel os, selvom skylden ligger hos børnene, som jo er deres forældres skyld??

Jeg ville gerne se, at man fik en undervisning i skolen, et lille kursus i de små klasser, da man desværre ikke kan forlange at alle børn kender til omgangsmåden.

• #49   21. okt 2005 i skal have mange tak jeg må dele denne triste historie, syndes det rart at se havd i mener om dette, som hunde ejer er det jo noget der berøre en når man får sådanne en besked og som venine
    jeg kan kun håbe på min venines sted datter kommer sig godt og ikke får nogle schykiske mén af dette og arene ikke er til at se når hun bliver stor

• #50   21. okt 2005 lonni. jeg ønsker den bedste bedring, af din venindes datter. det er altid et muggen sag, når det vedrøre hunde :-(( men tak fordi du delte historien med os.

knus didie

• #51   21. okt 2005 Jeg må også smutte nu. Men dejligt, at en debat, hvor man har forskellige meninger kan blive udført i en pæn og god tone!
    Hygge til jer alle.

• #52   21. okt 2005 Lonni, god bedring til hende. Håber, hun kommer sig igen.

• #53   21. okt 2005 i skal have tak for god bedring ønskningen smiley
    i må have en dejlig hygge vovsedag

Kommentér på:
sikke noget L... :-(

Annonce