{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

mød en muskel hund {{forumTopicSubject}}

syntes at det kunne være supper godt at lave et arrengement i københavnsområdet hvor folk kunne komme og klappe en dejlig muskel hund og få noget information om dem så de ikke hasr så mange fordomme.. min idé er at der skal være alle mulige forskelige rasser i forskelig aldre og de skulle ske en dag hvor der er et ander andet stort arrengement.. er det noget i kunne tænke jer at deltage i med jeres hund ( det kræver self at de kan med andre hunde)
er der nogen der vil hjælpe mig med at arrengere det??
er der nogen der kan lave en fleyer??
og er der nogen der bare har nogen gode idéer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mød en muskel hund
  • #1   10. maj 2008 ideen er fin, men det skal være med hunde der kan med hinanden, ellers vil det bare gøre omtalen endnu værre..

  • #2   10. maj 2008 det er det jeg menner med at de skal kunne med andre hunde.. og så vil jeg nok sørge for at de får mødt hinanden og leget og hvad de nu skal inden vi tog afsted:)

  • #3   10. maj 2008 har faktisk snakket med angørne af roskilde by night. om det ikke kunne være et godt event til de

  • #4   10. maj 2008 og hvad sagde de jeanette toast??

  • #5   10. maj 2008 kia: vil være sikker på at alle så det:)

  • #6   10. maj 2008 Tja jeg ville meget gerne komme og klappe hundene:o) Men det ville blive uden min egen hund. Bor desværre ik i nærheden.

  • #7   10. maj 2008 nynne B: det er desværre stadigvæk kun på ideplan... men der blev snakket lidt om at hvis vi kunne finde nogle med nogle gode hunde der kunne vise nogle forskellige ting de kunne og tricks ville det være bedst


  • #8   10. maj 2008 Nynne og Jeanette
    Er det ikke at gi' folk et lidt forkert indtrk ? Altså at det kun er søde rare hunde alle sammen , at de er så gode venner osv ?


  • #9   10. maj 2008 Liselotte B: mener jo lige præcis at der er det negative indtryk... men mener hellr ikke at hundene skal være redning hunde eller sådan noget.. men folket må også gerne se de søde muskelhunde mener jeg jo... alle dem der er på forsiden og i aviserne kender folk jo godt til...
    det skulle jo også være ejere som kunne tåle negative spørgsmål og forklarer både om de gode sider og også de dårlige sider


  • #10   10. maj 2008 det giver da heler ikke mening at tage agresive hunde med til sådan noget, er jo ikke ude på at hverken folk eller hunde skal komme noget til:/
    så syntes faktisk det er en underlig holdning du har kia.
    jeanette toast kom ind oi den gruppe jeg har lavet til det her:) invitere dig lige


  • #11   10. maj 2008 til alle dem der vil være med kom ind i denne gruppe
    www.hundegalleri.dk/grupper/mdenmuskelhundarrangement


  • #12   10. maj 2008 Undskyld mig, men hvorfor går I ( dem der gør ) så meget op i hvad andre syntes om jeres hunde???

    Jeg elsker mine over alt på jorden, og det gør mig ikke det mindste når folk ikke kan li´ mine. Hvorfor skulle det, det ??? Jeg har valgt dem, for det de er! Og så´n er det s** bare, jeg er da så´n set også ret lige glad hvad folk syntes om mit tøj, eller hår eller, alt andet for de sags skyld. Igen det er mit eget valg, og så længe jeg kan stå inden for det, kan andres meninger ikke rigtig genere mig!!!


  • #13   10. maj 2008 fordi når man elsker sin hund vil man også geren vise resten af verden hvorfro man elsker den...

  • #14   10. maj 2008 Når man elsker sin hund..... burde man være ligeglad....


  • #15   10. maj 2008 louise j: kan godt se hvad du menner, men som du nok ved er der meget debat omkring stramninger af loven når det gælder muskel hunde, os der der han nogle dejlige sociallæe hunde har ikke lyst til at eks. at vores hund skal have mundkurv på.. så dette er for at skabe noget positiv omtale omkring muskel hunde og informere folk der går og er bange for dem om at der også er nogen der er søde.. ikke fordi vi er "kede af" at de ikke kan syntes at de er sæde eller pæne

  • #16   10. maj 2008 Jeg syntes selv en stramning af loven, er helt hen i vejret. Muskelhunde er ikke mere farlige end andre, vi har selv en stor dejlig Amerikansk Bulldog sammen m. 10 små (alle under 3 kg). Han kunne ikke finde på noget der, men han er også velopdraget på det punkt.
    Lige som jeres sikkert er??

    MEN hvad med alle dem der har købt muskelhundene af alle de forkerte grunde?? Tror I de vil møde op og vise deres "søde" hunde frem!!! Det tror jeg ikke! Det er ikke hundene der skal frem, men ejerne..... Hvad med et "kørekort" til de større/ farliger hunde... bare en tanke???


  • #17   10. maj 2008 Det kunne være et interessandt eksperiment at lave speciel forsikring til muskel/kamphunde. Sådan at alle hæfter det samme - og når der ryger en hund afsted for at skulle lappes sammen efter et møde blev det fratrukket den pulje.
    Desuden ville den blive så dyr ingen useriøse ville være interesseret i at eje hundene.


  • #18   10. maj 2008 Det er da en fin idé, hvis I kan mønstre nogle voksne, kønsmodne hunde og ikke hvalpe eller unghunde. Endvidere er problemet med muskelhunde jo størst i forhold til andre hunde, så effekten vil da blive meget bedre, hvis folk kunne tage deres egen hund med til sådan et arrangement.
    'Der er jo så bare lige det problem, at det vil være totalt urealistisk at gennemføre på de præmisser - og hvad overskrifter laver man, hvis der nu skulle komme en person forbi med en fremmede hund, og det så endte galt ... ???

    ...så det eneste, der (måske) kan forhindre stramninger, er KUN at folk begynder at fatte at holde deres (specielt muskel-) hunde i snor, forsvarligt indhegnet, at der er forskel på racer, at man ikke skal avle på alt og at hvalpe kønsmodner en dag! Hvis dét simple budskab trængte ind, ville vi stå meget stærkere!


  • #19   10. maj 2008 Tja - det er jo der det halter

  • #20   10. maj 2008 jeg tror ikke at det er hunde der mødes er problemet lars N.. jeg tror at det er ejerne der er bange for at deres lille søde hund bliver overfaldet af en muskelhund..

    derfor synes jeg faktisk at det er en god idé at der kun er hunde der kan med hinanden og "udstiller" dem, så vi ejere kan komme og hilse på dem..

    for jeg vil da gerne indrømme at jeg er en af dem, der gerne vil vende om når der kommer en muskelhund imod os med en ung ejer (med brian look)..

    så jeg synes at det er et fint tiltag..


  • #21   11. maj 2008 Inviter alle til en udstilling.. der er masser af (taler lige for egen race) amstaff´s i samme rum med masser af andre hunde.. Har aldrig oplevet, at der er sket noget med nogen eller noget..

    Det kunne evt sættes op i forbindelse med en udstilling, så er folk på pladsen med deres hunde alligevel.


  • #22   11. maj 2008 vi kunne osse lave en dag det hedder mød en rocker, men kun med søde rockere så almindelige mennesker kunne møde sådan en og se det ikke er dem alle der er farlige.... eller måske mød en andengennerations indvandre men igen kun de søde.... hvad er nu det her for noget....få folk der har har muskel hunde til at forstå at de har et ansvar over for hvad de har invisteret i og bru jeres energi på det i stedet.....
    ps har selv en muskel hund, er stor og skaldet og har tattoveringer.... hvordan tror i det er at være mig når jeg går med min hund. og det eneste det får mig til er at være meget mere opmærksom på min hund og hven han skal være sammen med så der ikke opstår problemer....
    det er jo ingen grund til at skabe problem for sig selv og sin hund, hørte en historie om en amstaff ejer som syntes hans hund var så dygtig og lydig så han tog den med på jagt, hvilket resulterede i ham og hans jæger kammerater rendte rundt i skover i 3timer for at finde hunden igen.... hvis man tænker sig om kan man undgå alt den her dårlige omtale.


  • #23   11. maj 2008 Gerd - godt sat op.

    Anna M

    Ja det er netop det. På Udstillinger ser vi ikke gadens Olfert. Der ser vi godt avlet hunde og godt informeret hundeejere!
    Så længe det halter som det gør - jamen er løsningen så ikke at forbyde alt tavleløst avl med muskelhunde? Med priser der er udlignet så man undgår høvsakøbere?


  • #24   12. maj 2008 Kari

    Jo, men budskabet er jo ikke, at vi skal fortælle folk at der findes hunde der bider - dem der ikke endnu har hørt debatten om vores hunde endnu- de fatter nok ikke særligt meget alligevel.. Det er blæst op overalt..

    Formålet er at vise den anden side som er svær at få ud... Den anden side af samme sag.. Hvorfor må vi der ejer disse hunde ikke tale vores sag..

    Jeg kan da ikke stå til ansvar for andre hunde, men jeg kan da vise min egen frem..

    Altså formålet er jo ikke, at vise folk det de allerede ved, men det de ikke ved..




  • #25   12. maj 2008 <b>vi kunne osse lave en dag det hedder mød en rocker</b>

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL


  • #26   12. maj 2008 Ærligt - så syntes jeg det er at stikke blår i øjnene på folk.
    Hvis jeg var jer ville jeg heller bruge tiden på at bekæmpe de useriøse ejere op opdrættere. Det ville vække LANGT mere forståelse og sympati.


  • #27   13. maj 2008 Det kan aldrig være blår, at se sandheden...

    Ser findes jo to sandheder..

    Jeg er 100% for, at bekæmpe de useriøse opdrættere.. Og er også for flere regler på området..

    Det er nu heller ikke kun af hensyn til mig, at jeg synes at budskabet skal ud.. Måske ville det være informativt for de mennesker der rent faktisk frygter disse racer, at se, at det ikke nødvendigvis er sådan, som de tror.. Der er jo trods alt et overtal der ikke er sådan...





  • #28   13. maj 2008 ALTSÅ!! Det er ikke mennesker der er bage for hundene i sig selv.
    Det er menneskerne der er bange for deres EGNE hunde!

    Jeg har ingen problemer med at hilse på en muskel/kamp fætter uanset størrelse - men den skal ved gud ikke komme i nærheden af mine hunde.


  • #29   13. maj 2008 You just proven my point..

  • #30   13. maj 2008 Hvis man er bange for muskelhunde kommer man jo ikke til sådan et arrangement. Sådan nogle arrangementer har kun de i forvejen interesserede som målgruppe, og de er allerede enige med jer.

    Jeg synes at i skal tænke hårdt og længe over hvem jeres målgruppe er og arbejde ud fra det. Folk der ikke kan lide hunde kommer ikke til hundetræf, men det er jo dem der skal overbevises - catch 22...


  • #31   14. maj 2008 Anna M

    Jeg har desværre fået mine hunde overfaldet 3 gange nu af muskel/kamphunde.
    Og netop som Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤ skriver -
    I skal finde ud af jeres målgruppe - og tage fat inden fra. Det giver repspekt.


  • #32   14. maj 2008 Jeg er ikke ude på, at få alle til at kunne lide min hund.. Men at vise samme side om og om igen putter bare mere brænde på bålet..

    Hvad er der egentlig galt i, at en flok hundeejere (med ordentligt opdragede hunde) stiller sig op og lader andre klappe dem.. Hvordan kan det sætte nogens pis i kog???

    Er Man ikke mæt af den dårlige side af hundene (den har alle da fattet) vil man gerne se mere..?

    Vikeligheden er, at der findes hunde indenfor de omtalte racer der er agrasive.. Er der nogen der tvivler på det?? Nej vel - den er ligesom sevet ind..
    Men virkeligheden er også at der er et overtal der ikke gør det.. Og den skal ikke vises frem fordi, at??? Måske kunne det handle om hygge og glæden i, at man ikke har en af de omtalte hunde.. Samtidigt med, at andre får indblik i den ene siden af sandheden..

    Til opvisninger forskellige steder er der da også udvalgte hunde der stilller op - og alle andre må blive hjemme.. Her snakker vi alle racer.. Kunne da ikke drømme om at råbe arrangørerne op fordi, at jeg ved, at i den bestemte race er der også "problem"hunde...

    Man råber og skriger op om balance.. Det gode mod det dårlige, men virkeligheden er jo at det gode i dette tilfælde er i overtal..

    Jeg er ked af I har hunde der er blevet bidt af muskelhunde (det er bestemt ikke rart) men jeg kan så garrentere jer, at det er ikke af min hund..

    Om jeg er stolt af hende.. Ja sku da.. Og jeg møder gerne op og fortæller verden hvor dejlig hun er.. Og andre er velkomne til, at spørge ind til hvordan jeg har båret mig ad for, at få så dejlig en hund.. Hvem ved - måske kunne de lære noget.. Ahaaaaaa..


  • #33   15. maj 2008 Anna M

    Jamen jeg er ikke interesseret i at klappe dem. Jeg er interesseret i at se netop de hunde kan med alle andre racer og blandinger.
    Som sagt - jeg er ikke bange for hundene - jeg er bange på mine hundes vegne.


  • #34   15. maj 2008 Ok ok - vi bliver ikke enige.. Det er jo fint nok.. smiley

    Men hvis du ikke kommer - kunne det jo være, at andre var interesserede smiley

    Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis vi byttede roller.. Men jeg tror at jeg ville søge info..
    Om din frygt er berettiget fordi, at der i dit område er masser af de omtalte hunde - ved jeg ikke.. Men min pointe er, at du ikke skal være bange for, at møde os på gaden.. Og "os" er der altså mange af..

    Jeg går automatisk over på den anden side når jeg møder andre fordi, at mange folk ikke bryder sig om min hund.. Det er altså lidt surt - hund vil da gerne hilse - og hun har ikke gjort nogen noget.. Så her ville din frygt være uberettiget..

    Forstår du hvad jeg mener..?? smiley


  • #35   15. maj 2008 Anna

    Går du tit til chihuahuatræf for at afkræfte dine fordomme om dem? Eller en anden race for den sags skyld?

    Det jeg tænker på er at du er meget farvet af at du selv elsker din egen race nok til at du på en eller anden måde tror at folk overhovedet er interesseret i at afkræfte deres fordomme. Problemet med fordomme er at de i sig selv er nok til at man ville holde sig væk.

    Vi har selv fået rykket en holdning eller to ved ikke at være anmassende når det gælder muskelhunden herhjemme. Vi spørger pænt om andre hunde vil lege, slipper ham kun i aflukkede områder og taler åbent omkring hvad han er for én og hvilke drifter/tendenser han har. For at vise at hunden ikke er anderledes end så mange andre hunde skal man ikke opføre sig som om den er det ved hele tiden at blæse til samling mod andre - ellers virker det jo mistænkeligt.

    En enkel amstaff/ambull/staff/el.lign. er meget mindre skræmmende end en hel flok af dem, og det er derfor mit råd at det er på enmandshånd at fordommene skal angribes. Lidt a'la "klap en rocker" - for mange samlet på et sted gør at jeg automatisk holder mig væk selvom en enkel ikke ville gøre mig spor. Hvis jeg absolut ville have min holding ændret ville jeg selv opsøge et MC-træf (eller en hundeudstilling hvis vi snakker hunde), frem for et kunstigt opstillet "se hvor søde vi er" arrangement.


  • #36   15. maj 2008 Søster McFluff..

    Jamen det er jo din mening.. Som jo også er fin nok.. Alle kæmper deres sag på forskellige måder..

    Jeg har aldrig fået noget ud af, at læne mig tilbage og vente på, at tingene løser sig.. Eller kun tale min sag når nogen henvender sig til mig.... Sådan er jeg bare.. smiley

    De par stykker di har nået er da flot, men der skal mere end 2 til, at råbe op hvis vores hunde ikke skal blive ulovlige en dag..

    Der skal initiativ til - initiativer der er til at se og høre.. Og ikke kun, at folk taler deres sag hjemme i landsbyerne.. (jo selvfølgelig hjælper det også)
    Om så arrangementet ikke bliver til noget - så ved jeg at jeg har gjort noget og ikke bare tiet stille fordi, at folk er trætte af at høre på mig.. Det er jeg bedøvende ligeglad med..

    Sådan et møde kunne bruges til maaange ting.. Hundeejere imellem - folk der er interesseret i racerne kunne få mere info inden de køber en hund.. (der er sikker mange gode hundeejere der ikke gør det pga af al den negative omtale)

    Ikke kun - kom og klap en rocker.. Og hvad er det egentlig for et label at give vores hunde.. En er chi så dværg?? og en Char Pei en freak??




  • #37   15. maj 2008 "Hundeejere imellem - folk der er interesseret i racerne kunne få mere info inden de køber en hund.. "

    Det er det vi har udstillinger til. Potentielle ejere ville altså få mere ud af at tale med erfarne opdrættere end en flok ejere der kun er ude på at bevise noget. Så kan du skrive "det er så din mening" og ja, det er det og jeg er stensikker på at jeg har ret lige på det punkt. En erfaren opdrætter der har haft flere generationer hunde indefor en race vil til hver en tid have større autoritet end en førstegangsejer hvis eneste formål er at bevise hvor sød og misforstået deres hund er.

    Jeg synes ikke at 2 er for lidt (men nu læser du mig også alt for bogstaveligt). Positivitet breder sig som ringe i vandet, og selv den mindste forskel kan blive stor når word-of-mouth er involveret. Der er MANGE mennesker der kender os og vores hunde, og endnu flere der "kender til" os. Vi (og mange andre) lufter trods alt i indre københavn. Hvis jeg kan rykke blot ét menneske kan det være at det menneske går videre og rykker ved et mere... Det menneske som jeg rykker kommer til gengæld hverken på udstilling eller til et muskelhundetræf, for det menneske kan ikke lide muskelhunde - ellers havde jeg ikke en fis at rykke i.

    Sammenligningen med rockere kan jeg ikke se er så slem? Er alle rockere onde mennesker? Men igen læser du for bogstaveligt. Jeg skriver ikke at muskuløse hunde ER rockere, men vælger at betragte deres stigmatisering som et fællestræk der forsvarer en sådan sammenligning. Vi kan bruge indvandrere, polakker, nazister, autonome eller nogensomhelst anden "misforstået" gruppe menneske, bare du forstår at det er fordommene der fokuseres på og ikke det fysiske menneske.

    Det er ikke fordi jeg er IMOD sådan et træf, jeg forsøger blot at gøre opmærksom på at det ikke henvender sig til målgruppen. Træf er og har altid været for folk der interesserer sig for det der holdes træf om.


  • #38   15. maj 2008 Vi bliver ikke enige..

    Og kommer der ikke nogen overhovedet - så har man gjort noget og kan gå i seng med et smil på læben..

    Det er et hyggetræf med et formål.. Og ikke en tudesamling..

    Det er fra min side knapt så seriøst og er det en blindgyde, så vender jeg mig bare om og går en anden vej næste gang.. Bare det er fremad..

    Jeg er blevet enig med mig selv, at vi er enige om at være uenige smiley Nu er det ikke mig der arrangerer og dette bliver en realitet uanset om vi fortsætter eller ej..

    Fortsatte jeg ville jeg bare gentage mig selv..

    Tak for en god debat smiley


  • #39   15. maj 2008 Og jeg vil til gengæld smile over at jeg ikke er nødt til at holde træf for at føle at jeg gør noget. Tænk at man rent faktisk gør en forskel der hvor det gælder og alligevel skulle høre på en insinuation at man læner sig tilbage. Det var alligevel rigtigt mange gode repræsentanter, folk der allerede har gjort en forskel, der blev ramt med den udtalelse. smiley

    Jeg kan godt ærge mig over at have brugt tid og energi på at forklare mig for blot at få smidt i hovedet at vi ikke er enige. Det giver jo lidt sig selv i kraft af at vi diskuterer. Jeg ville sætte pris på at man gjorde lidt gengæld ved at forklare hvad det er vi er uenige i og hvorfor (alene fordi jeg ikke kan se hvordan denne uenighed understøttes - ikke fordi du ikke må være uenig), men jeg kan selfølgelig ikke kræve det så det er op til dig. smiley


  • #40   15. maj 2008 Hvordan søren kan det dog fornærme dig og andre, at jeg føler at jeg har gjort noget rigtigt hvis jeg bruger tid på det træf??

    Læste du imellem linierne, at jeg ikke mente, at du laver noget?? For den tanke har altså ikke strejfet mig - den er for egen regning.. Som sagt mange gange før efterhånden - hver kæmper sin sag på egen måde og det er helt fint..

    Hvad du og andre mener - gentager lige mig selv - er jeres sag, men lad venligst være med, at tillægge mine skrevne ord egen fortolkning uden at have spurgt videre ind.. Jeg har skam ikke nedgjort det du gør, på en måde du kan blive sur over ,med mindre du selv lægger lidt til.. Der er skam mange der representerer race særdeles udmærket..

    Og med hensyn til diskutionen/debat - så kig lige op i tråden - mener du ikke at jeg har givet mit besyv med?? Og med hensyn til energi og tid er jeg glad for en god debat, men jeg bestemmer selv hvor meget og hvor lidt og hvor længe jeg bliver ved.. Og forventer ikke noget.. Heller ikke svar..

    Vi kan blive ved for vi er jo ikke enige.. Hvis du ikke er helt sikker på om hvad, så når alt kommer til alt er det jo bare om det er en god ide eller ej..
    Ud over det synes jeg, at folk kunne lære lidt af det (de ting jeg allerede har fortalt) og du tror ikke på, at nogen kommer - og derved ikke lærer noget..

    Jeg siger ja - du nej.. Det er det tråden handler om..

    PS: Jeg undskylder ikke for, at du tager det ilde op, at jeg mener, at jeg herved udretter noget.. Synes jeg lige skal med IGEN.. Den der er altså din egen..

    Og seriøst - jeg gider ikke mere diskution i tråden.. Men du er meget velkommen i PB hvis du mener, at mit svar ikke er godt nok..


  • #41   16. maj 2008 Jeg tager det skam ikke ilde op. Jeg forsøger bare at forklare mig samt at forstå hvad det præcist er (udover selve træffet) vi er uenige i. Læs venligst mine tråde med forestillingen om at jeg smiler, fremfor at jeg sidder med flammer ud af ørene, så tror jeg nogenlunde vi forstår hinanden.

    Jeg skal gerne forklare dig hvad jeg mener med min meningspålæggelse:
    "Jeg har aldrig fået noget ud af, at læne mig tilbage og vente på, at tingene løser sig.. Eller kun tale min sag når nogen henvender sig til mig.... Sådan er jeg bare.. smiley "
    Det læser jeg som en direkte henvisning til min historie om at ændre holdninger på gaden (mest fordi den kom lige efter netop det indlæg). Jeg kan kun beklage hvis jeg har misforstået dig. Det er skam ikke en fornæmelse at du føler at du får noget ud af træffet, og det har jeg hellere ikke skrevet, men at daglige møder med andre skulle være det samme som at læne sig tilbage samt at jeg forklarer min holdning omkring at gøre en forskel på gaden og får som det eneste svar smidt i hovedet at vi ikke er enige. Det var det jeg mente med at jeg manglede en præcisering på hvad det er vi er uenige i.

    Anyways, jeg vil ikke presse citronen, så vi lader bare diskussionen slutte her for vores vedkommende. Jeg vil også gerne takke for en ganske udemærket debat, og ja jeg kan også godt se at vi er uenige om hvorvidt et træf er en god idé eller ej, men jeg håber til gengæld at sammenligningen mellem hunde og stigmatiserede befolkningsgrupper er forstået.

    Og igen - jeg er ikke imod et arrangement, men jeg synes at det skal gennemtænkes hvordan man bedre kan nå den målgruppe der hedder "bange for/kan ikke lide muskelhunde".


  • #42   16. maj 2008 Anna M

    Hvad er det vi ikke kan blive enige om?
    At jeg godt tør klappe hundene - men aldrig ville lade en af mine egne komme din nær?

    Helt ærligt - jeg sidder nu tilbage igen med en nederlags følelse, efter en diskussion omkring disse hunde. Det er mine hunde der blev tabere ved sådan et møde - ikke nok med de blev flået -men de er psykisk mærket.
    Og dermed er jeg det også!

    Så hvem er det du skal overbevise med sådanne et træf? Skal jeg møde op med billeder af en flået hund for at sætte det i perspektiv?
    For ser du - en sag har altid to sider - uanset om du vil det eller ej.
    Hvor svært er det lige at forstå?


  • #43   16. maj 2008 Tja tar på træningspladsen og møder dem..

    Hvorfor puste til ilden.. Lad de folk der vil møde en sådan "muskelhund" opsøge dem selv..

    At samle en masse hunde osv,ser jeg som en dårlig ide og i kan være helt sikre på,at er der en hund der "tænder " eller leger lidt voldsomt er det den,der kommer på forsiden..

    Vis i hverdagen at i har kompetence til at ha disse hunde,ta ansvar..



  • #44   16. maj 2008 Ok - vi fortsætter så smiley

    Søster M.

    "Jeg har aldrig fået noget ud af, at læne mig tilbage og vente på, at tingene løser sig.. Eller kun tale min sag når nogen henvender sig til mig.... Sådan er jeg bare.. smiley "

    Er det det du gør - så er det det du gør.. For mig er det ikke nok.. JEG får ikke opfyldt mine ønsker på den måde - så jeg kan blive tilfreds.. Jeg taler ikke om dig.. Jeg kender dig ikke så hvordan kan jeg det? Debatten bliver meget bedre af, at læse det skrevne uden, at tillæge det personlig mening.. For som ofte set før - er det i virkeligheden ikke det der står.
    Jeg langer som oftes ikke ud efter nogen på skrift ej hellere gemmer jeg noget imellem linierne.. Jeg skal nok sige det som det er - uden at pakke noget ind - hvis jeg er utilfreds..
    Men jeg er jo ikke utilfreds med du og andre gør - mund til mund metoden er jo ej at fornægte - men det er ikke nok for mig... Det her er et område jeg brænder for fordi, at jeg føler at jeg står usikkert pga min hund og vil gøre den ekstra indsats for, at jeg kan få lov til at beholde hende og evt en mere af samme race i mange år endnu.. Jeg vil gøre meget for, at AST ikke skal blive ulovlige her i landet - for så skal jeg af med min hund.. Og jeg kender mig selv godt nok til, at vide, at jeg ville sidde med en tom følelse i maven - uden at have gjordt det ekstra..

    Og jo jo - det med de stigmatiserede grupper har jeg fanget.. Jeg er bare ikke fan af, at bringe endnu et "kælenavn" ind i en allerede stigmatiseret gruppe.. Synes ligesom, at der er nok at vælge imellem allerede..

    Karin..

    Vi er uenige om hvorvidt det er en god ide.. Pointen er jo netop, at få kendskab til de hunde der ikke er sådan som du beskriver.. For dem er der masser af.. Jeg vil gerne slippe for den generalisering der er af disse hunde.. Og vise dig, at du på trods af dine dårlige erfaringer ikke har helt ret... Jeg er ked af, at dine hunde har haft nogle dårlige oplevelser med muskelhunde (min er også blevet bidt af en golden og det er ikke rart), men har min hund gjort dig noget?? Nej . ikke dig eller nogen anden..

    Hvis du vil møde op med et billede af dine hunde, så gør det.. Men det er ikke noget du behøver for, at overbevise mig - jeg tror da på dig selvfølgelig.. Jeg fornægter som sagt ikke problemet nogle af disse hunde har - men oplever kun selv den anden side.. Den er du velkommen til at se..

    Du skal ikke sidde tilbage med et nederlagsfølelse.. Er det noget du mangler svar på - henvender du dig bare.. Sådan skal det jo ikke være.. Mit forhold til dette medie er inde i stikkontakten, hvis du forstår og jeg tillægger det ikke rigtigt nogen følelse... Men jeg bryder mig bestemt heller ikke om, at andre gør pga af mig.. Så sig til hvis du mangler svar..


    Stine..
    Jeg viser hver dag, at jeg har kompetance til at eje en hund af AST racen.. Men det fører mig så vidt som du ser i denne tråd.. Folk er stadig bange for min hund..

    Nej nej - man kan da ikke være sikker på, at en hund tænder.. Har du set dem på udstilling eller hørt nogle mindre gode historier derfra f.eks.?? Jeg har været der tit og der er ikke sket noget.. Men om muligheden foreligger kan jeg ikke forsvare - kender kun min egen hund..
    Hundene skal selvfølgelig være i snor - som en muskelhund bør være..


  • #45   16. maj 2008 Anna M

    Jeg er for så vidt ikke uenig med dig der findes helt okay hunde INDEN for racen! Jeg har heller ikke oplevet bøvl med netop AS på udstillingerne, men oplevet dem som rolige hunde i den anden ende af snoren.

    Det jeg mente og stadigvæk mener er - at krudtet skal "spildes" rigtigt.
    Og med det betyder det for mig at folk får øjnene op for det er en race der SKAL have stambog - det skal avles med omtanke - og skal ejes med ansvar.
    Den effekt udebliver i mange af debatterne herinde. Der er kun meget få der blander sig i debatterne - helt okay folk med rigtig fornuftige holdninger. Og så sidder mange af os andre tilbage med en følelse af der bare liver holdt hånden over ravl og krat.

    Skal sådan en dag høste bonus - må det være fordi der bliver prædiket til interesseret hvor vigtigt det er at deres måske kommende hund kommer fra et ordentligt opdræt.
    Og sådan læser jeg ikke dette arangement er tilrettelagt.


  • #46   16. maj 2008 Jamen jeg er selv for stamtavler - og det gælder alle hunderacer.. Samt hundekørekort - også til alle racer.. Desuden synes jeg at det skulle være forbudt,at sælge hunde på nattet og andre medier og man skulle istedet oprette en køberbase hvor ejere af tæverne kan sondere markedet inden avl.

    Dette arrangment har jeg snakket så meget om efterhånden, at det lyder som om, at jeg sætter alt ind på det.. Men dette er jo kun en lille del af den indsats jeg gør for min race.. Jeg har skrevet til TV2 snakket med journalister og polittikere f.eks.. Og et par andre ting... Jeg synes at en dag med hundene kunne være en god ide, som jeg ville støtte op omkring, men synes heller ikke, at det er nok og at jeg herved lader det ligge ved det..

    Det er jo ikke mig der arrangerer det - men planerne er, som jeg fornemmer i gruppen er - gennemtænkte på opstartsplan - og de føler sig frem for, at give de mennesker der møder op nogle oplevelser.. Det bliver ikke bare en rundkres hvor du kommer og klapper en hund..

    Men ja det skal være indhold i for, at det skal fungere..

    Nej det er forbavsende få der blander sig i disse debatter - mange lægger lige en tudekiks og smutter igen.. smiley Grunden kan være, at de er oppe så tit - men i de færreste tråde får debatten indhold.. Det bliver bare mudderkastning..


  • #47   16. maj 2008 Jamen - så er vi da enige :o)
    Det lader til det er svært at få ned på skrift haha

    Men ok - så de der møer op med deres hunde til dette arrangement - er de så villige til at "prædike" for ovenstående?
    Ellers kan det meget let opfattes som en salgstale.


Kommentér på:
mød en muskel hund

Annonce