Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KALLUN
  • #1   17. okt 2005 2 KILO .... Er meget voldsomt til så lille en hund ...

Hvad er der galt med ham ???

• #2   17. okt 2005 Man skal også passe meget på med at give råt kød sammen med tørfoder - det kan hunde ikke så godt tåle...

Tørfoderet er meget længere tid om at blive fordøjet end rigtigt kød...

• #3   17. okt 2005 og den skal vel heller ikke have det frossen eller?? Det er stærke sager og maven skal vænne sig til det som alt andet foder. Har ikke hørt om proteinsyge, men tror nok det skal komme ud igen, enten den ene eller den anden vej og hvis det er fordi du har givet ham for meget vil jeg lige putte ham på skånekost de næste par dage.

• #4   17. okt 2005 Jeg er enig med Jørgen ...

• #5   17. okt 2005 Nej jeg har ikk givet ham 2 kg, tvivler på en hund på hans størrelse overhovedet kan spise så meget!.. Jeg gav ham 375gr. som der var foreskrevet ... Men det var ikk 100% tøet, så det er nok det! Han får Hennes tørfoder for unghunde normalt!

• #6   17. okt 2005 Henrik det sku nok ryge ned smiley

Men hvordan har han det ??

At det er frossent betyder mindre da kroppen bare skal arbejde mere for at det tør op ...

• #7   17. okt 2005 Tour de F - Jamen jeg tilsætter ikk noget selv og ja det er fint foder som jeg får smidt i nakken, ville bar li forkæle ham og havde hørt kallun var godt!

Inge - Han er bare lidt slukøret, men det er blevet bedre ... Han har nok bare spist for meget idag. Han ligger og slapper af nu!

• #8   17. okt 2005 Så er det nok fordi det er lidt stærkt for mavsen.. måske skulle du faste ham til i morgen og kun give ham kogt vand. Det tager han slet ikke skade af og det renser lige systemet så kan du begynde at give ham sit foder igen måske blandet med lidt kogt, kylling og grønsager. Men det er kun hvis han bliver ved med at få det dårligt. Izak får ofte noget med maven fordi han kaster sig over alt hvad der er råddent på gaden. Vi plejer så at gøre det jeg lige har sagt og det virker

• #9   17. okt 2005 Sille D - Jamen jeg havde også regnet med li at faste ham til imorgen aften, han har også tit en faste dag og så vil jeg li gå ud og koge noget vand!

• #10   17. okt 2005 Nååå oki godt at høre ... smiley Kan ske han brækker sig men det er normalt nok ...

• #11   17. okt 2005 synes det er lidt sødt at du synes han skulle forkæles lidt... mine forældre har altid givet deres hunde kallun engang imellem.. men nogle hunde har svært ved foderskift

• #12   17. okt 2005 Ja nu må vi se, jeg har lagt hans bedste tæppe op til radiatoren så han kan få lidt varme på dunken!

• #13   17. okt 2005 Hej alle.

Jeg vil bare tilslutte mig Jørgen og Silles råd.
    Proteinschok ses ofter hos vores hunderacer, og så står den på led racermave. Skånekost i et par dage, og så er maven fin igen.
    Mit råd er at koge kallunen først, lade den afkøle og så give hunden det - gerne sammen med ris og/eller grøntsager. IKKE med tørfoder som Jørgen også skrev.

• #14   17. okt 2005 Thue G... Ja jeg tror det blir en gang om ugen han får kogt kallun med ris og grøntsager... Li nu er det kogt vand og intet andet...

• #15   17. okt 2005 Du skal koge lidt ris og give ham - gerne med kogt kylling eller torskerogn, men først imorgen aften indtil han skider fast igen.

• #16   17. okt 2005 Henrik C.. Der er dog et lille minus ved at koge kallunen. Det lugter ihvertfald ikke af violer. Men det finder du ud af..... smiley

• #17   17. okt 2005 Thue G - Nej det stinker lissom DAKA! smiley Men så må der skrues op for emhætten og åbnes vinduer... Ellers ska jeg bare tø det op og overhælde det med kogende vand?

• #18   17. okt 2005 Jeg plejer bare at smide det i kogende vand og lade det småkoge i 20 min. Så skylder jeg det i koldt vand og deler det i nogle stykker og blander med ris og/eller grøntsager. 1 gang ugentlig lyder fint, gør du det mere skal du sørge for, at han får extra meget motion. Ud og brænde krudt - gerne på et stort område, så han kan få nogle lange løbeture.

• #19   17. okt 2005 Thue G - Jeg har en større have hvor han dagligt spæner rundt i nogle timer og til noget afveksling tager jeg ham i hundeskoven og møder andre hunde eller op i den "rigtige" skov hvor han kan blive rigtig træt!.. Ved mennesker gir protein muskler, det må det da osse gøre ved hunde hvis de får godt med motion?

• #20   17. okt 2005 Præcis, og giver du meget protein skal han have motion derefter. Her er hundeskoven perfekt et par gange om ugen, for så tager han længere løbeture end hjemme i haven- hvilket svarer til, at vi tager længere sæt i fitnesscenteret..

• #21   17. okt 2005 jeg mente selvfølgelig den rigtige skov...!

• #22   17. okt 2005 Thue G - Ja ok så må jeg og taico se at komme igang - det er bar lidt svært da jeg i øjeblikket døjer med et brækket lårben, men kan da gå med krykker og køre bil - så vi var da lidt skoven idag .. Han er bare lettere at motivere hvis man li selv løber lidt osse!

• #23   17. okt 2005 ´Henrik C. Ja det er jo det - du skal have sådan en hård gummi bold med et stykke snor i - gerne i nogle skrigende farver. (så er den nemmere at finde hvis hunden ikke kan!) Sådan en elsker mine drenge, og den kan man kaste vildt langt. Eller en go krudtbrænder med en tæve er altid godt. Jeg træner 'afsted' med mine og behøver idag ikke en bold eller lignede får at sende dem 'afsted' på løbetur.

• #24   17. okt 2005 Thue G - Jeg kan osse sende ham afsted hvis jeg siger: hvor er banditterne eller noget der henad, men så blir han nærmest forvirret!? ... Men jeg tror jeg vil købe sådan en bold, det er dem politiet også bruger!..
    En krudtbrænder med en tæve? smiley

• #25   17. okt 2005 HEnrik C - Ja - altså brænde krudt af=løbe spurte ture. Den med banditten bruger jeg også engang imellem - og så bliver de også helt forvirrede... smiley
    Men Panserbolden virker.... smiley
    Apropos brænde krudt, vil jeg smutte ud med mine krudtugler - Go aften.

• #26   17. okt 2005 Nåeh .. Heh .. Ja lyder som en god ide! Jeg vil se til den syge så smiley Tak for tippene og god aften til dig osse!

Kommentér på:
KALLUN

Annonce