"Hundepatrulje"? - Odense Kommune. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været ude og dalre en tur med Bella.
Og på vejen møder vi en ung knægt på 15-16 år med en stor labrador (gætter jeg på), allerede der hiver den hen mod os for a hilse, den har snor på.
Han går så videre, og vi går 100 m bag ham, jeg har i mellemtiden lagt mærke til en stor bil der holder på grusvejen mellem ko-markerne, og regner med det er bondemanden da jeg har set den bil holde rundt omkring et par gange.
Kan så se den unge fyr slipper sin hund løs, og den render stille og roligt foran ham, og de forsvinder ind i noget skov, jeg går den anden vej.
Pludselig springer Bella fremad (snor på) og jeg kigger bagud og der kommer Labben i fuld fart hen imod os, Bella blir urolig og jeg råber "kald den hund til dig for fanden", ingen respons, Labben render rundt om Bella og det virker som om den bare v lege, men den begynder så a hoppe op og "parre" Bella.
Drengen står INDE i skoven 200 m væk og kalder, og jeg råber igen han skal hente hunden, igen respons igen, han blir i skoven, jeg begynder så a skubbe hunden væk og råbe "skrid" alt imens jeg prøver at holde Bella væk fordi Labben blir mere og mere råvild.
Pludselig kommer drengen løbende og råber på hunden, og bilen er nu ved siden af os, jeg siger til ham "fjern den hund NU eller jeg labber den en" (ja onde mig a sige sådan).
En mand stiger ud af bilen og siger "Dav, Odense Kommune, unge mand jeg vil ikke se dig her igen med en løs hund, det er forbudt, du bedes få snor på den hund og komme væk herfra, ser jeg dig igen med en løs hund må jeg jo ringe efter nogle andre, reglerne er du skal have snor på din hund på stierne og det skal overholdes." !!!!
hvorefter han kigger på mig og siger "hvor er det dejligt at se du har din hund i snor".
De kører så åbenbart rundt og holder øje, da det er forbudt at have hundene løse på sti/gang-systemerne, og der er indhegnet område til hundene herude, og folk er dårlige til a overholde det.
Men hvor var det lækkert at se de patruljere herude engang imellem, og giver folk en løftet pegefinger og advarsel.
Kunne se en anden mand sidde i bilen og skrive noget ned på en lille notat-blok. Så gud ved om de har en eller anden statistik eller noed.
Bare skønt at vide at nogle holder øje
(Ups det bliv lidt langt da).
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 418
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 150
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Men friskt nok, når det nu er forbudt at gå med løs hund der...
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 150
Måske han bare var min "Dagens mand i skysovs"
"Hundepatrulje"? - Odense Kommune.