{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.756 visninger | Oprettet:

gult opkast?? {{forumTopicSubject}}

vores lille hund kaster op rimeligt ofte for tiden ca. hver 3 dag ja nogle gange hver anden og nogle gange hver dag... når det kommer op er det bare gult, slimet og tyndt.. der er ikke mad rester eller noget som helst i..

jeg bliver bare så bekymret for hende hver gang hun gør det...

HUn har få gange når hun har kastet op, faldet op. men her har jeg snakket om det med dyrlæge, det er simplethen fordi hun er så lille og hun bruger så mange kræfter på det, så hun får kramper, har så selv fundet et trick til at det ikke ser, det er at kæle for hende ved maven og brystkassen..

Men det bekymre mig at hun kaster op og det er gult og også skummet...

jeg vil selvfølgelig grine til dyrlægen igen.. kan det være hendes hundekiks hun ikke kan tåle? eller hundefodder, selvom det er royal canin specielt til yorkshire terrier.

Kom med jeres teorier om hvad det kan være, eller er det bare naturligt for nogle hunde racer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gult opkast??
  • #1   3. maj 2008 Lyder som galde, Fie havde en lang periode hvor hendes mave ikke kunne tåle at gå tom, så kastede hun op.

    Efter foderskift er dette dog meget sjældent nu


  • #3   3. maj 2008 tak for jeres svar, hvor er i søde...
    har også overvejet om det kan være for meget hår i maven, hun er jo en race med langt hår. men tænker også på om det kan være nogle af hendes bamser hvis hun bider i dem og får deres "hår" i munden, har nemlig taget flere af hendes bamser fra hende hvor jeg kunne se hun rykkede "pelsen" af


  • #4   3. maj 2008 En tidligere kæreste jeg havde - han havde en golden retriever og den begyndte at kaste en del op - også den gule galde. Afsted til dr.dyr til sidst og det viste sig, at det var livmodere der var problemet. Hvor den burde have en omkreds svarende til en lillefinger, var den rent faktisk som et håndled. Så hun blev opereret og fik det rigtig godt igen.

    Men teorien om hårboller er heller ikke dårlig (og bamsehår og fibre også) - uanset hvad, så kræver begge dele røngten og evt. operation .....

    God bedring med den lille - jeg håber at I finder ud af, hvad der er galt, så hun kan få det godt igen smiley

    God bedring


  • #5   3. maj 2008 Det lyder bekendt......Som Rene skriver er det galde.
    Min hund gør det hvis maven er tom, og et foderskifte har formindsket det meget.
    Får hun kramper og falder om?
    Min hund har et par gange også faldet om, og der er mistanke om epilepsi.
    Bare lige vær opmærksom på, at der er forskellige sygdomme der kan gøre at hunden falder om.


  • #6   3. maj 2008 kirsten: mange tak for dit svar.. jeg er så bekymret når hun kaster op, for syntes ikke det er helt normalt at gøre det...

    cappy: det er sjældent hun falder om efter hun kaster op det er kun sket få gange, men det er blevet undersøgt, men det er simpelthen fordi hun er så lille, så får hun kramper i bugspytkirtlen tror jeg det hedder (ikke sikker)


  • #7   3. maj 2008 Har du fået den tupe med noget de kalder pasta fra dyrlægen? Det skulle vist hjælpe med en hinde i maven og måske du skulle give hende det også diæt kost! Derefter vende hende langsom til foder igen! Spr. dyrlægen om de evt har noget mad, der skåner maven ;( God bedring! Gale kommer kun når maven er helt tom og det er virkelig ikke godt! Får hun vand nok? Måske hun skal ha' noget sukker/salt vand specielt i denne varme!

  • #8   3. maj 2008 Janni- Hvordan undersøgt?
    Jeg spørger fordi min hund har gjort det samme et par gange. Dyrlægen mente der kunne være tale om en let form for epilepsi, og nævnte ik noget om det du snakker om. Men måske det kun er hos små hunde?


  • #9   3. maj 2008 Når hun falder om er det så med kramper? Første gang min hund gjorde det var jeg sikker på, at han var faldet død om.

  • #10   3. maj 2008 4 kløveren - det er nok Zoo-lac du tænker på.

Kommentér på:
gult opkast??

Annonce