gult opkast?? {{forumTopicSubject}}
vores lille hund kaster op rimeligt ofte for tiden ca. hver 3 dag ja nogle gange hver anden og nogle gange hver dag... når det kommer op er det bare gult, slimet og tyndt.. der er ikke mad rester eller noget som helst i..
jeg bliver bare så bekymret for hende hver gang hun gør det...
HUn har få gange når hun har kastet op, faldet op. men her har jeg snakket om det med dyrlæge, det er simplethen fordi hun er så lille og hun bruger så mange kræfter på det, så hun får kramper, har så selv fundet et trick til at det ikke ser, det er at kæle for hende ved maven og brystkassen..
Men det bekymre mig at hun kaster op og det er gult og også skummet...
jeg vil selvfølgelig grine til dyrlægen igen.. kan det være hendes hundekiks hun ikke kan tåle? eller hundefodder, selvom det er royal canin specielt til yorkshire terrier.
Kom med jeres teorier om hvad det kan være, eller er det bare naturligt for nogle hunde racer?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Efter foderskift er dette dog meget sjældent nu
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 208
har også overvejet om det kan være for meget hår i maven, hun er jo en race med langt hår. men tænker også på om det kan være nogle af hendes bamser hvis hun bider i dem og får deres "hår" i munden, har nemlig taget flere af hendes bamser fra hende hvor jeg kunne se hun rykkede "pelsen" af
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Men teorien om hårboller er heller ikke dårlig (og bamsehår og fibre også) - uanset hvad, så kræver begge dele røngten og evt. operation .....
God bedring med den lille - jeg håber at I finder ud af, hvad der er galt, så hun kan få det godt igen
God bedring
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Min hund gør det hvis maven er tom, og et foderskifte har formindsket det meget.
Får hun kramper og falder om?
Min hund har et par gange også faldet om, og der er mistanke om epilepsi.
Bare lige vær opmærksom på, at der er forskellige sygdomme der kan gøre at hunden falder om.
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 208
cappy: det er sjældent hun falder om efter hun kaster op det er kun sket få gange, men det er blevet undersøgt, men det er simpelthen fordi hun er så lille, så får hun kramper i bugspytkirtlen tror jeg det hedder (ikke sikker)
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.874
aug 2006
Jeg spørger fordi min hund har gjort det samme et par gange. Dyrlægen mente der kunne være tale om en let form for epilepsi, og nævnte ik noget om det du snakker om. Men måske det kun er hos små hunde?
aug 2006
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
gult opkast??