13. jul 2006 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 232
Nougat er aggrasiv:( {{forumTopicSubject}}
Vores dejlige tæve, Nougat, er desværre blevet noget aggrasiv når vi møder fremmede hunde på turen. Hvis det er her hjemme, må der gerne komme andre. Engang elskede hun at lege med dem, og kunne næsten ikke få nok, men så en dag var vi ude at gå med hende (uden snor) og så pludselig kom der 4 store kamphunde som overfaldt hende. Deres ejere kunne slet ikke kalde dem til sig. Hun tog ikke fysisk skade, men siden det har hun været aggresiv over for andre hunde, og ikke så lege-glad. Vi har overvejet at få en hundepsykolog ud til hende, for det er rigtig synd, når hun nu har været så glad for andre hunde, at det hele så skal ødelægges. er der nogle af jer der har prøvet hunde-psykolog? Og har det hjulpet?
Vi ved ikke om hun kun gør det når hun er i snor, for vi tør ikke gå uden, hvis hun nu skulle bide en anden hund...
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
Jeg tror hun vil beskytte dig selv, efter det overfald hun har fået, er hun nok blevet en smule bange for andre hunde, når i går tur.. Det vil sige hun er nok bange for at andre hunde vil overfalde hende, og så viser hun tegn på at være agressiv for at de skal holde dig væk fra hende?
Måske er det grunden...
Men håber da det bedste for jer, så problemet kan blive løst!
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Og så prøve at starte med at lade hende lege på eget domæne med større hunde...
Hun er jo højst sandsynligt blevet forskrækket...
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 232
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Så at få en adfærdsbehandler ud, er ikke en mirakelkur
jul 2006
jul 2006
Michelle *strid kælling * : Nej, men det ville være dejligt at vide hvordan man skulle træne det:D
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
(ikk fordi jeg selv betegner min am bull som kamp hund, men er bevidst om hendes styrke og de skader hun kan udrette hvis... som aldrig sker. for min går aldrig løs, uden hegn)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og er vel osse lige meget nu hvor skaden er sket.
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Det kan sagtens give udslag i at hun virker aggresiv når I møder andre hunde, for jeres usikkerhed, og nervøsitet, iblandet at I "forventer" at hun er nervøs, forplanter sig gennem snoren direkte ned til hende.
Det at I virker nervøse på hende ( og det kan de mærke selv om man prøver at skjule det ), kan gøre at hun ikke helt stoler på at I nok skal passe på hende, som er det en flokfører jo gør, og så prøver hun selv at tage affære.
Hvis det havde været et overfald hvor kamphundene havde været ude på skrammer, så havde hun ikke kommet derfra uden men- heller ikke hvis det havde været 4 labradorer.
jul 2006
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
det annika C nævner kan også have noget med det at gøre.. men det kan en adfærdsdims jo hurtig spotte og det vigtigste er jo at i er villige til at lave det arbejder der skal til så nougat kan få det godt igen.. om det er det ene eller det andet er jo faktisk ligegyldigt.. det skal jo bare løses
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Det bedste du kan gøre er at give hende så mange gode oplevelser som overhovedet muligt med andre hunde , start med at hilse på hunde imens hun er i snor , hvis hun knurre eller bider ud efter den anden hund , så giv hende lidt afstand og prøv igen (hvis den anden hunde ejer er med på det selvfølgelig) .. Husk en masse ros og guffer når hun reagere positivt ..
Jeg gjorde en meget stor fejl da Balder første gang reagerede aggressívt .. Jeg undgik ALLE hunde, jeg lod ham ikke hilse på hunde i frygt for at han ville knurre eller bide .. Kun tæver - som han kendte .
Og det resulterede i at hans aggresioner blev meget værre . Og nu kan han kun sammen med få tæver ..
Så få gjort noget ved det hurtigst muligt , ellers ´fortsætter problemet og bliver kun værre .. Og jo længere tid de går med det , jo sværere bliver det at komme af med..
Hvis du ikke selv kan løse problemet vil jeg anbefale en adfærdsbehandler .. Det er dyrt , men de kan give dig gode råd og tips til hvordan du løser problemet !!
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Det er så endnu en fejl jeg selv gjorde ved Balder , jeg var skide nervøs når der kom hunde , og det kunne han jo mærke , hvilket gjorde det hele meget værre ..
jul 2006
Nougat er aggrasiv:(