Hvorfor hende? Hvorfor hende?
Ja, min historie er meget sørgelig, vi var ved dyrelægen igår(egentlig bare for rutine check) hvor vi fik at vide at vores hund mulighvis havde en svulst på leveren, vi får svar på prøverne i morgen... Så hvis hun har en svulst kan hun højst holde et år endnu... Chancen er 90% på at hun har en svulst, og hun er kun 4 år
Noget så smukt og kærligt må bare ikke dø så tidligt..
Hvordan har i taklet jeres hunds død? Hvad gjorde i efter den var aflivet? Håber på hjælp.. Og ønsk mig og min familie held og lykke med prøverne, selvom chancen ikke er specielt stor, desværre.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 11
Men jeg krydser fingre for prøverne imorgen, og ja.. Jeg håber også du skriver hvordan det gik..
Knus Emilie
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 215
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
Vores egen hund er 7½ år nu og har fået fjernet en ondartet svulst for 1 års tid siden. Det havde ikke spredt sig og var ikke en vildt aggressiv type. Men på et eller andet tidspunkt ville det melde sig igen.
Så vi har talt lidt her om hvad vi ville gøre. Vi ville egentlig gerne om han kunne blive aflivet herhjemme i sofaen i vores arme. Hvordan vi så vil tackle det bagefter ved vi ikke. Vi har mistet hund før, men ham er er bare noget helt helt specielt, så det vil blive hårdt. Der er vel ikke så meget andet at gøre end at give plads til de tanker man går med. Og vi anskaffer i hvert fald ikke straks en ny. Det ville vi slet ikke kunne. Der ville skulle gå lidt tid til vi ville være parate. Men igen måske reagerer vi helt anderledes. Vi - eller jeg vil i hvert fald gerne begrave ham i haven sammen med hans legesager og kurv. Indtil videre nyder vi ham så længe vi har ham - men puha vi græd voldsomt sidste år da vi fandt ud af at knuden var ondarter. Egentlig troede vi ikke vi ville have ham så længe. Vi har også præsteret at hyle over en kennelhoste, fordi vi troede at nu var det nu. Så nu nyder vi ham bare så længe vi har ham.
Men der er jo stadig håb for jeres hund. Håber alt det bedste for jer.
Selv om vi som sagt har måttet skille os af med hunde før er der altså forskel på hvor glade man er for de forskellige. Gizmo er bare vores dejligste hund nogensinde og det gør det også svært for en anden at følge efter.
Knus og kram herfra
LN
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Hvor er det svært at gå og vente sådan som du/i gør det nu.
Tænker på jer.
kh Karin
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Nu skal jeg ikke have for meget medlidenhed med mig selv, men jeg synes stadig at det er så unfair, at jeg kun havde hende i ca. 2 måneder og så blev hun kørt over. Heldigvis kendte jeg hende længe inden hun kom ned til os, så man kan sige at jeg da havde hende et par år (hun gik hos min moster og onkel) bare ikke hjemme hos mig.
Held og lykke til jer!
Mvh Rikke
nov 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 120 Svar: 1.404
Knus
Yvette & Nemo
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Jeg husker desværre selv alt for godt den lange ventetid og det er så banke-hårdt..... Jeg holder vejret og krydser mine fingre i håbet om at det alligevel ikke står så slemt til med jeres dejlige unge hund.... At det "bare" er noget andet der kan "fikses" af dyrelægen...
Det tager tid at komme vidre, min første hund Buster blev kun 14 måneder og måtte aflives pga. sygdom... Og selvom jeg valgte at få Misja kun 2-3 måneder efter - og selvom hun bare er super skøn og dejlig - så kommer jeg ind i mellem til at tænke på min første hund og bliver så ked og trist....sådan er det nok bare, for vores historie blev så kort...
Men som Rikke, holder jeg mig fra at drukne over tabet af ham, for jeg har jo min dejlige tøsen nu.... Men ind i mellem går jeg ind på mindestenen og skriver en kærlig hilsen til Buster og det trøster mig alligevel lidt....
Knus
Karina og Misja..
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
Man skal huske på at den dag man får et dyr,har man også fået en dag ud i fremtiden hvor man må sige farvel til det dyr,med hvad det medfører af sorg---desværre.
knus Bodil
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Det var IKKE en svulst alligevel.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
JUHU -------TILLYKKE---------
Det var dejligt at få at vide at det ikke var en svaulst---,nyd din hund mens du har den
knus Bodil og Xelma
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
Hvor er det bare dejligt at høre. Fik lige en klump i halsen af glæde da jeg læste dit svar, så god bedring med hende.
nov 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 120 Svar: 1.404
Knus og potedask
Yvette & Nemo
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
Laila
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
Juhuuuu juhuuuu juhu juhu juhu-hu-huuuu
Hvorfor hende?