438 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvorfor hende? Hvorfor hende?

Ja, min historie er meget sørgelig, vi var ved dyrelægen igår(egentlig bare for rutine check) hvor vi fik at vide at vores hund mulighvis havde en svulst på leveren, vi får svar på prøverne i morgen... Så hvis hun har en svulst kan hun højst holde et år endnu... Chancen er 90% på at hun har en svulst, og hun er kun 4 år smiley
Noget så smukt og kærligt må bare ikke dø så tidligt..

Hvordan har i taklet jeres hunds død? Hvad gjorde i efter den var aflivet? Håber på hjælp.. Og ønsk mig og min familie held og lykke med prøverne, selvom chancen ikke er specielt stor, desværre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hende?
  • #1   16. nov 2004 Tippie døde da jeg ikke var ret gammel, så kan bare huske det var første gang jeg så min storebror græde. Det er virkelig svært, men man kommer over det. Det er rigtig svært, men det skal nok gå. Hvis man så får en ny hund, en kat eller et andet dyr, er det måske lidt lettere. Men ved det ikke..

Men jeg krydser fingre for prøverne imorgen, og ja.. Jeg håber også du skriver hvordan det gik..

Knus Emilie

• #2   16. nov 2004 Hejsa Christina..... Hvor er jeg ked af det på dine vegne , kan kun ønske dig alt muligt held med prøverne.

• #3   16. nov 2004 Hvor blev jeg trist da jeg så dit indlæg. Det er ikke så længe siden jeg skrev til dig fordi jeg synes Bianca ser dejlig ud. Da jeg var 18-19 år måtte dyrlægen aflive den Schæfer som vi var vokset op med pga. sygdom. Den var trofast og dejlig og det var forfærdelig trist, selvom jeg godt kunne se at det var mest værdigt for den. Jeg håber i får et positivt svar imorgen, jeg kunne ikke forestille mig ikke at have Zeus og hans evigt glade sind, jeg føler med jer, varme tanker og knus til Bianca herfra ;o)

• #4   16. nov 2004 Tak for jeres interresse, og tak for jeres støtte, håber også selv på positivt svar i morgen..

• #5   16. nov 2004 Uha stakkels jer og jeres smukke smukke hund.

Vores egen hund er 7½ år nu og har fået fjernet en ondartet svulst for 1 års tid siden. Det havde ikke spredt sig og var ikke en vildt aggressiv type. Men på et eller andet tidspunkt ville det melde sig igen.

Så vi har talt lidt her om hvad vi ville gøre. Vi ville egentlig gerne om han kunne blive aflivet herhjemme i sofaen i vores arme. Hvordan vi så vil tackle det bagefter ved vi ikke. Vi har mistet hund før, men ham er er bare noget helt helt specielt, så det vil blive hårdt. Der er vel ikke så meget andet at gøre end at give plads til de tanker man går med. Og vi anskaffer i hvert fald ikke straks en ny. Det ville vi slet ikke kunne. Der ville skulle gå lidt tid til vi ville være parate. Men igen måske reagerer vi helt anderledes. Vi - eller jeg vil i hvert fald gerne begrave ham i haven sammen med hans legesager og kurv. Indtil videre nyder vi ham så længe vi har ham - men puha vi græd voldsomt sidste år da vi fandt ud af at knuden var ondarter. Egentlig troede vi ikke vi ville have ham så længe. Vi har også præsteret at hyle over en kennelhoste, fordi vi troede at nu var det nu. Så nu nyder vi ham bare så længe vi har ham.

Men der er jo stadig håb for jeres hund. Håber alt det bedste for jer.
    Selv om vi som sagt har måttet skille os af med hunde før er der altså forskel på hvor glade man er for de forskellige. Gizmo er bare vores dejligste hund nogensinde og det gør det også svært for en anden at følge efter.

Knus og kram herfra

LN

• #6   16. nov 2004 Hej Christina.

Hvor er det svært at gå og vente sådan som du/i gør det nu.
    Tænker på jer.

kh Karin

• #7   17. nov 2004 Krydser fingrer og håber på det bedste!

• #8   17. nov 2004 Vi krydser selvfølgelig også fingre for jer, og håber på det bedste. Jeg kan stadig lige så tydeligt huske da jeg mistede min første (har kun haft den før Mille). Det var s.. svært at komme over, og jeg kan stadig begynde at tude hvis jeg kommer til a tænke på hende.

Nu skal jeg ikke have for meget medlidenhed med mig selv, men jeg synes stadig at det er så unfair, at jeg kun havde hende i ca. 2 måneder og så blev hun kørt over. Heldigvis kendte jeg hende længe inden hun kom ned til os, så man kan sige at jeg da havde hende et par år (hun gik hos min moster og onkel) bare ikke hjemme hos mig.

Held og lykke til jer!

Mvh Rikke

• #9   17. nov 2004 Uh jeg sidder og får tårer i øjenene. Krydser fingre og poter for jer.

Knus
    Yvette & Nemo

• #10   17. nov 2004 Pyy - alle jeres indlæg og i særlig høj grad dit Christina, giver mig tåre i øjenene og en kæmpe klump i halsen....

Jeg husker desværre selv alt for godt den lange ventetid og det er så banke-hårdt..... Jeg holder vejret og krydser mine fingre i håbet om at det alligevel ikke står så slemt til med jeres dejlige unge hund.... At det "bare" er noget andet der kan "fikses" af dyrelægen...

Det tager tid at komme vidre, min første hund Buster blev kun 14 måneder og måtte aflives pga. sygdom... Og selvom jeg valgte at få Misja kun 2-3 måneder efter - og selvom hun bare er super skøn og dejlig - så kommer jeg ind i mellem til at tænke på min første hund og bliver så ked og trist....sådan er det nok bare, for vores historie blev så kort...

Men som Rikke, holder jeg mig fra at drukne over tabet af ham, for jeg har jo min dejlige tøsen nu.... Men ind i mellem går jeg ind på mindestenen og skriver en kærlig hilsen til Buster og det trøster mig alligevel lidt....

Knus
    Karina og Misja..

• #11   17. nov 2004 hej Christina,oktober 2000 fik vi at vide at vores højt elskede chowchow på 10 årh avde leverkræft (han var ikke for tyk som den forrige dyrlæge havde fortalt os i et par år),vi fik også at vide at det ville ikke vare lang tid,2 dage efter blev han rigtig urolig,han kunne ikke være inde kun ude,så jeg tilbragte et par nætter ude på græsplænen med ham og sagde forvel til ham,for det smertestillende virkede ikke på ham,så han blev aflivet ude i vores have,mens vi sad hos ham og så blev han begravet inde i skoven som omgav vores have.Det var forfærdeligt,vi sørgede længe--jeg kan stadigvæk blive ked af det-vi fik så en cavalier spaniel,da der var gået et par år,men man skal være "færdig" med at sørge før man får den næste hund.
    Man skal huske på at den dag man får et dyr,har man også fået en dag ud i fremtiden hvor man må sige farvel til det dyr,med hvad det medfører af sorg---desværre.
    knus Bodil

• #12   18. nov 2004 Vi har fået svar, lægen siger det måske ikke er så udbredt, så med en antibiotika kur, og en B-vitamin kur, kan vi måske neutralisere leveren, så den regenerere, men lægen siger der er meget stor chance for den overlever et par år endnu smiley

Det var IKKE en svulst alligevel.

• #13   18. nov 2004 kære Christina J,
    JUHU -------TILLYKKE---------
    Det var dejligt at få at vide at det ikke var en svaulst---,nyd din hund mens du har den
    knus Bodil og Xelma

• #14   18. nov 2004 Hejsa Christina
    Hvor er det bare dejligt at høre. Fik lige en klump i halsen af glæde da jeg læste dit svar, så god bedring med hende.

• #15   18. nov 2004 Hvor er det godt og høre. forsat held og lykke med hende.

Knus og potedask
    Yvette & Nemo

• #16   18. nov 2004 Rigtig rigtig dejligt at høre Christina.

Laila

• #17   21. nov 2004 Nej hvor dejligt!!!! =0D

Juhuuuu juhuuuu juhu juhu juhu-hu-huuuu

Kommentér på:
Hvorfor hende?

Annonce