Husk nu den nu for f*****.... {{forumTopicSubject}}
Ja, vær nu sød at husk den cykelhjelm altså :/.. Det gør jeg i hvert fald efter den oplevelse jeg havde igår..
Var på vej ned til stationen efter skole med en veninde, da en mand kører forbi os og råber "Undskyld!", og en meter efter styrter han på cyklen. Han havde voldsomt meget fart på, plus at det var ned ad en stejl bakke.
Hans cykel rammer kantstenen, han styrter og knalder venstre side af hovedet ned i kantstenen for fuld hammer, og triller en meter længere ned ad bakken. Min veninde har utroligt dårlige nerver og kan slet ikke tackle sådan noget, og det må jeg indrømme at jeg fandt ud af jeg heller ikke kunne.. Havde altid troet jeg kunne have kæmpe overblik i sådanne situationer, men der tog jeg fejl.
Min veninde frøs fuldkommen, og jeg skyndte mig bare at løbe efter manden, få viklet hans arm ud af cyklen, og få ham op på fortovet, og min veninde kom naturligvis til. Manden kunne ikke sidde op selv, og jeg prøvede at ringe "112" på min telefon, men den ville ikke gå igennem, og der gik jeg da først i panik. Jeg blev ved med at prøve at ringe op, og var ved at tude over den ikke ville gå igennem.
Heldigvis gik der ikke lang tid før to rare kvinder stoppede op og hjalp til, og jeg kom igennem til alarmcentralen. Personen i alarmcentralen var en rigtig skiderrik, og dét + en panikken teenager var næppe den bedste cocktail, så den ene kvinde fik hurtigt alarmcentralen i røret og sendte bud efter en ambulance..
Han havde det godt nok ikke godt.. Hans hage var flækket, og han blødte voldsomt fra hage og hals, og huden på hans højre håndryg var flosset op, han må vel have skrabet den på astfalten. Hans læderjakke var også slidt ned i den ene side..
Manden var ved bevidsthed, men i utroligt begrænset grad. Han var fuldkommen omtumlet, og kunne ikke sidde oprejst uden at falde sammen, så vi var nødt til at stå og støtte ham. På et tidspunkt fik han det en smule bedre, og ville side op selv, men kort efter faldt han bevidstløs sammen - jeg tænkte vidst ikke særligt rationelt, for jeg var overbevist om at han var død..
En af kvinderne fik så liv i ham igen, og han kom op og sidde igen, og kom igen ved bevidsthed igen, men var stadig meget omtumlet, og så klagede han VOLDSOMT over smerter i venstre side af hovedet, på trods af der intet var at se..
Håber at han "bare" har fået en voldsom hjernerystelse, og ikke nogen form for hjerneblødning eller noget
Ambulancen kom i hvert fald, og han blev kørt til slagelse sygehus..
Jeg vil i hvert fald huske cykelhjelmen fremover, håber jeg også at i vil..
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 453
Der røg min appetit
Men ja brug den!,, jeg gør og har altid gjort
dec 2007
Husk nu den nu for f*****....
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 107 Svar: 667
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
- Min veninde fortalte mig at man kan ringe til sygehuset og bede familien underette én om hvad der er sket, hvis de har lyst.. Overvejer det lidt, men ved nu ikke =)
Jeg savner mine hunde
- Jeg er skam helt okay =) Naturligvis var det ikke rart at se, men det var dejligt at se han kom mere til sig selv inden ambulancen kom.. =)
aug 2007
det var da en go idé, mon ikke man ellers vil tænke over det længe?
dec 2007
Men er der nogensinde nogen der har hørt om Ironi og "forsjov" :O Hvis ikke siger i bare til så fortæller jeg det
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
aug 2007
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Zaki - lad da være med at kommentere - eller læse for den sags skyld hvis du ikke har andet end negativt feedback - crist....
Husk nu den nu for f*****....