HD {{forumTopicSubject}}
murphy er 8 måneder og kan i vise tilfælde løfte bagbenet op under sig når han løber.
det er meget lidt synligt og kun et sjældent syn.
dyrlægen sir,at det er vokseværk, da han ikke har nogle smerter, hvis man trykker og mærker ham efter.
jeg vil dog stadigvæk gerne have ham HD fotograferet (just in case) jo hurtiger det bliver opdaget jo bedre, hvis det skulle vise sig, men tror det ikke.
hvordan er procedyren for HD foto
hvad alder skal hunden have
jeg er medlem af DKK men han er ikke stambogsført, kan jeg få ham fotograferet gennem dem, eller hvordan?
på forhånd tak og kanon fredag til alle hundeetosser :-)))
knus didie
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Han skal ihvertfald være færdig med at vokse.
okt 2005
Følger: 33 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 753
Kun noget jeg har fået af vide.
Knuzz pia bamse og rico
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
men som sagt siger dr dyr det er vokseværk, så jeg går udfra at det er tilfældet.
men mener jeg har læst i DKK "hunden" at både medlemmer og ikke medlemmer kunne få det gjort, men har intet hørt om stambogs reglen, men jeg kan vel tjekke indekset på forældrene.
troede bare det var nogenlunde simpelt, at få det gjort??
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
apr 2005
ca 1 1/2 - 2 år skulle han være færdigudviklet.
men vil bare gerne have det tjekket, man burde jo kunne tjekke hd, hvis det nu er tilfældet før han er udviklet.
hmm rigitg mange tak for alle oplysningerne, det er jeg taknemlig for :-)))
apr 2005
men som du nævner, kan det jo ikke skade at ringe ;-))
knus didie
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
jun 2005
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
I følge DKK's hjemmeside er den tidligeste alder for HD fotografering af din race 12 måneder for begge køn.
(link fjernet)
Jeg fik Misja (blandingshund) HD fotograferet hos mine dyrelæger da hun var omkring 2 år og jeg kunne godt have bedt om, for et mindre beløb, at få dem sendt til bedømmelse hos DKKS udvalg.
Mine dyrelægers statestik matchede DKKS, så jeg valgte at "nøjes" med deres bedømmelse af Misjas hofter ;o)
Pøj-pøj med det, jeg synes det er super du vælger at lade den fotografere *S*
KNus,
Karina.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
apr 2005
men har altid været meget obs på hd ikke fordi det ligger til racen, men generelt.
og selvom det muligvis ikke er hd, føler jeg personligt, at den mindste mistanke til det bør undersøges.
camilla tak for de gode råd, vil det sige at jeg evt på nuværende tidspunkt kan få det gjort hos KVL og evt os sende dem til DKK for en ekstra bedømmelse?
jun 2005
Omkring det med racen. Nu ved jeg godt at han ikke er en amstaff, men jo altså lidt i samme gruppe, og inden for DKK er amstaffen den racen som har størst problemer med HD!!! Af de amstaffer som blev røntgenfotograferet og bedømt hos DKK i 2005 havde halvdelen HD!!!
apr 2005
og jeg ville helt klar gentage fotografering igen når han er udviklet.
dog er der meget forskellige avlsrestriktioner på disse racer, og engelsk staff bull terrier har ikke nogle krav om HD foto, hvor amstaffen er der meget fokus på,
men jo det er da helt klart noget man bør tænke over nu, hvor de fleste amstaff bliver solgt uden papire.
men det er en anden sag.
skal hverken bruge ham til avl eller opdrætte, men af sundhedsmæsige årsager udelukkende!
jeg takker rigtig mange gange for de oplysninger du har beriget mig med! tak camilla
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Det kan også være hans analkirtler der driller - prøv lige at tjekke dem for en sikkerheds skyld.
Hvis de er betændte kan de godt irriterer så voldsomt, at hunden løfter bagbenet ...
HD