{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

At cykle med sin hund..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kære hundeejere, tanken om at jeg til sommer kunne cykle nogle ture med hunden ved min side havde strejfet mig.

Så var det jeg gerne ville høre om det overhovedet var en god idé?

jeg vil også meget gerne høre om folk erfaringer med det og om hvilke ulemper der kan være?

Venlige hilsner fra mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At cykle med sin hund..?
  • #1   27. apr 2008 det kommer jo an på, hvor gammel din hund er:-) hvis den er under 1 ½ år, så synes jeg det er en dum ide, da det så kan skade hofterne:-) og hvis det er alt for varmt, ville jeg også lade være af hensyn til varmen...


  • #2   27. apr 2008 Når først din hund er udvokset, så er der ikke noget problem i at cykle med hunden (hvis den ellers er sund og rask)

    Jeg cykler selv med alle 4 hunde (på een gang) og det giver fin motion. Jeg sørger for så vidt muligt at holde hundene i trav, dels fordi det er den bedste træning, og fordi det er mest skånsomt, hvis underlaget f.eks er hårdt.

    Man skal dog være opmærksom på, at hvis man har en meget aktiv hund, så kan man ske at gøre den mere aktivitetshungrende, fordi den bliver mere oplagt og kommer i bedre form af regelmæssige lange cykelture, så det er ikke opskriften på at køre sin hund træt, hvis du forstår.


  • #3   27. apr 2008 Okay det må jeg lige skrive bag øret...

    Chilla som jeg gerne ville cykle med hun er 2 år her til juni, og sund og rask smiley


  • #4   27. apr 2008 hey, jeg synes klart cykling med hunden er en god ide, bare husk at du hele tiden skal have snoren (hvis den ikke løber løs) løst så du kan slippe hvis der skulle ske noget så hunden løber til siden eller noget.... min mor var ude at cykle med vores hund her for et par måneder siden, og hun havde (dumt) viklet snoren omkring hånden, og det gik rigtigt godt, men ligepludseligt skulle snoop altså bare sk.... og stoppede hvilket resulterede i at min mor væltede på cyklen meget brat og brækkede en flig af en ryghvirvel, så nu går hun med korset, så det skal du hvertfald passe på med.

  • #5   27. apr 2008 puha det var godt nok uheldigt smiley men ja jeg skal nok passe på, jeg har set man blandt andet kan købe en bestemt dims til at sætte på styret når man skal cykle med hunden... en smart fjeder en smiley

Kommentér på:
At cykle med sin hund..?

Annonce