285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lette ben hvornår ? Lette ben hvornår ?

Vores hvalp på 4 mdr. + er endnu ikke begyndt at lette ben. Jeg spekulere på, hvornår de begynder på det.
Da Enzo var hvalp synes jeg han var meget tidligt ude med at lette ben, mener han kun var lidt over 3 mdr. da han startede.
Enzo har dog aldrig tid til at stå stille når han letter ben, så han humper afsted på 3 ben imens han tisser.
Og når han skal lave pøller, så letter han også ofte ben samtidig og humper afsted på 3 ben.
Har han været for tidligt ude med det der letten ben, til at han rigtig har fået styr på hvilken vej hvad kommer ??
Det ser mægtig sjovt ud, men også lidt besværligt da der jo skal presses lidt og så kun på 3 ben.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lette ben hvornår ?
  • #1   27. apr 2008 Min den første hanhund begyndte os tidligt, omkring 5-6 mdr... men aslan er først lige begyndt at gøre det... så det er vist meget forskelligt hvornår de begynder.. nogen kommer vist aldrig til det smiley

• #2   27. apr 2008 Min var et år ;o)

• #3   27. apr 2008 Sofus forsøgte sig allerede som 3-4 mdr gammel... Han væltede dog indimellem... hi hi.. Men Ludvig som er 10 mdr er ikke begyndt endnu!

• #4   27. apr 2008 Tror min Pino er lidt for hurtig.. Han startede allerede med det da han var 9 uger gammel... Han tisser stadig som en tæve, men letter da ben indimellem...

• #5   27. apr 2008 Hej Anne. Det kommer meget an på hundens selvsikkerhed. Min ældste Broholmer, Aske var 11 mdr, men Tjalfe som har meget mere mod på livet begyndte så småt da han var 5 mdr. Så man kan ikke sige nogen alder med bestemthed

• #6   27. apr 2008 Så må Enzo have været meget selvsikker (dog uden at have tid). Han var også meget tidligt MEGET interesseret i tæver, så jeg næsten blev helt pinlig når vi var til hvalpe-træning.

• #7   27. apr 2008 Riiini er ellers også meget selvsikker, i hvert fald derhjemme. Jeg synes det ser ud til at det bliver ham, der bliver boss de to imellem. Men han har måske ikke helt så travlt med det der letten ben. Og det er da heller ikke fordi jeg har travlt - er bare nysgerrig.

• #8   27. apr 2008 Arrrh, den der med selvsikkerhed holder ikke hundrede ;o)

Det har først og fremmest noget med kønshormoner at gøre. Derfor ser man ofte små hvalpe lette ben meget tidligt for at stoppe lige efter igen. Det er en af de perioder, hvor de får en dosis testosteron, og som daler kort tid efter igen ;o)

Med hensyn til selvsikkerhed kan man se det på hanhunde, der går med andre ældre hanhunde - de kan tøve en smule med at lette ben, men det handler mere om flokstruktur og indbyrdes kommunikation..

• #9   27. apr 2008 CH
    Det du siger er, at jeg kan forvente at Riiini er noget længere tid om at få lært det med at lette ben, fordi han gå sammen med en lidt ældre hanhund Enzo ?

• #10   27. apr 2008 Måske, Anne - der sker for nogen... ;o)

Tiden vil vise det.

Under alle omstændigheder er fire måneder ikke meget i den henseende - det kan først forventes at være stabilt, når hunden er kønsmoden, og det er den jo lige knapt endnu ;o)

• #11   27. apr 2008 da jeg var ude og tisse med Ludwig forleden, satte han sig ned (som normalt), men da han var ved at være færdig, løftede han lige benet... haha smiley så det skal nok komme, men hvornår ved jeg ikk.. smil

Ludwig er 4 måneder nu

• #12   27. apr 2008 Det er også bare fordi Enzo var så ekstremt tidlig til det, at jeg begyndte at tænke.
    Hvis jeg virkelig gransker min hjerne (puh ha - hårdt arbejde :-)), så kan jeg måske godt erindre at min gamle Felix (R.I.P.) nok var omkring 6 månder da han begyndte.

• #13   27. apr 2008 Giz var ca 6 mdr da han begyndte og han startede med at lette ben i den forkerte ende, altså et forben :-Z. Men han har helt styr på enderne nu, men han er slem til at ramme sig selv på forbenene, så trykket har han ikke helt styr på endnu *GG*. Han er 10 mdr nu

Kommentér på:
Lette ben hvornår ?

Annonce