{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Kan hunde blive for territorielle? {{forumTopicSubject}}

Puha - jeg fik et chok imorges i hundeskoven. Buller der ellers kan med alle hunde, blev gal på en lille westie terrier. De havde leget sammen lige inden og der var ingenting. Så kom der en hunhund ind, og de drønede rundt efter hinanden. Den lille begyndte at stå og snuse til Bullers kønsdele, og buller gøede af ham for at få ham væk. Det skete et par gange, derefter stod den lille med poterne på Bullers ryg og så blev Buller gal. Den lille røg ind under Buller, og det lød frygtelig voldsomt. Vi stod begge og råbte af dem, og de stoppede også. Westien fik et chok - og det tror jeg også Buller gjorde. Han gik op og ned af mig, og så lidt trygget ud - for han vil ikke slås - han vil allerhelst undgå det. Der skete ingen af dem noget, og den anden ejer tog det fint - vi sørgede for at de skiltes som gode venner. Men jeg har det godt nok dårligt med det - for jeg har ikke set den side af ham før. Er det et tegn på at vi skal gå i lidt forskellige områder? Han er vandt til at komme derned en gang om dagen - og der er nogle faste hunde han leger med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hunde blive for territorielle?
  • #1   27. apr 2008 Den lille terrier var en hanhund som han ikke er så vandt til at lege med.

  • #2   27. apr 2008 Jeg synes ikke det lyder spor unaturligt...

    Sådan er det at være hund og at diskutere om tingene før enighed opnås.. Det lyder voldsomt..
    Det bedste man kan gøre er at bevare roen og lade være med at råbe, for det får hundene til at blive enten vagtsomme eller forskrækkede - og det kan få en ellers ok situation til at blive rigtig dum.


  • #3   27. apr 2008 Lene H: Jo, det tror jeg også det var... det virkede bare voldsomt - netop fordi Buller ellers altid er så glad en hund. Men jeg skal godt nok være mere obs på, når de små hunde står på hans ryg, for det kan han ikke lide.

  • #4   27. apr 2008 Anne, du må lade ham selv sige fra, når andre overskrider hans grænser - ellers bidrager du bare til, at hans kommunikation bliver sværere og misforstås. Desuden skal han jo som en voksen hund være med til at lære yngre hunde, hvad der går og ikke går ;o)



  • #5   27. apr 2008 Er Buller ældre end westien? For det lyder lidt som en ung teenage westie der skal prøve at at dominere den ældre, og så er det fuldstændig legalt at han bliver sur-sådan som jeg ser det. Og der skete jo ikke mere, end at det lød voldsomt. Og når du skriver som om det er første gang det er sket er der ingenting at være bekymret for. Sådan som jeg læser det!!!

  • #6   27. apr 2008 Tror ikke det har noget med territorie at gøre..
    Den lille udfordrer voldsomt ved at sætte poterne på ryggen af Buller.. Det er en stor provokation, som Buller reagerer naturligt på.
    Tit lyder det mere voldsomt end det er, og hvis Buller "bare" har holdt den lille nede er det ren magtdemonstration...Fordi han blev udfordret


  • #7   27. apr 2008 Nu ser jeg at Buller er 9 år-Så er det bare endnu mere forståeligt-for når han er ældre vil han opdrage på yngre hunde. De yngre hunde skal have en naturlig respekt for de ældre-og når han så ikke udviser det, må han sætte ham på plads. Han var simpelthen nødt til det!!

  • #8   27. apr 2008 Jeg kan se det er en ældre hund ( 1999)
    Hvis det er en pludselig ændring af adfærd kan det skyldes smerter...
    Er bevægeapperatet i orden eller er han begyndt at blive mere stiv i det ?


  • #9   27. apr 2008 Buller er 8 år - og bliver 9 her til sommer. Jeg overtog ham for små 2 måneder siden, og jeg har fået af vide af hans tidligere ejer, at han ikke kan lide hvis der er nogle hanhunde der lægger hovedet over hans nakke. Det gælder åbenbart også hvis de "står" på ham. Han er helt frisk, og er god til at spæne og lege. Han var ikke vandt til at blive luftet så meget det års tid inden jeg fik ham - pga. hans tidligere ejer ikke havde så meget tid til ham mere. Så i starten skulle hans muskler lige trænes op.

  • #10   27. apr 2008 Er enig i, at det ikke handler om territorieforsvar - det er ganske almindelig grænsesætning ;o)

  • #11   27. apr 2008 Nå okay....
    Du har lige fået ham !!!

    Som ejer af en omplaceringshund.... Der vil komme mange flere "overraskelser"

    Der går omkring 2 ÅR før man kender hunden ordentligt og kan forudsige hvordan den vil reagere i bestemte situationer..

    Hvis du har flere spørgsmål angående "genbrugshunde" så spørg endelig


  • #12   27. apr 2008 Gå eventuelt ind i gruppen "genbrugsguld"
    Her deler vi erfaringer om det at få en voksen hund

    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1511


  • #13   27. apr 2008 Mange tak for alle jeres svar smiley Det har hjulpet på humøret smiley Jeg fik som sagt bare sådan et chok, men som I siger - der skete ikke noget, og det var grænser der skulle sættes.

Kommentér på:
Kan hunde blive for territorielle?

Annonce