hund og barn sammen?? hund og barn sammen??
ikke fordi vi er i situationen men vi kunne jo komme det...
men jeg tænkte på nu har vi snoop som bliver 3 år her til sommer, og har været vores lille dreng siden han var hvalp, han er blever r.. forkælet og passet og plejet..
men vi er begyndt at snakke lidt bøn indimellem, og i den forbindelse kom jeg tiil at tænke på:
- kan en hund blive jaloux på et barn?
- hvordan præsenterer man bedst hunden for den lille nye baby??
- er det en dårlig ide at have hund og barn sammen??
- kan barnet udvikle allergier ved at bo sammen med en hund??
i er velkomne til at skrive andet hvis der er mere man skal være opmærksom på angående hund og barn sammen..
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
2. Farmand tager en klud med hjem fra sygehuset som baby har ligget på, og lader hunden blive bekendt med duften inden mor og barn kommer hjem. Når man kommer med baby, ned på gulvet med liften, ros og kæl for hunden, lad den 'være med' altså følge med osv i div gøremål.
3. Nej tvert imod.
4. Enten er man disponeret eller også er man ikke, det kan et kæledyr ikke lave om på.
okt 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 767
Sabrina
mar 2005
jeg har engang fået at vide at nogle hunde begynder at "passe" på barnet, altså at den knurrer og sådan for at folk skal holde sig fra babyen, er det rigtigt og kunne det ikke godt være et problem??
okt 2007
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
mar 2005
okt 2007
Da regina slikkede på Saseline, lagde jeg hånden ind under så hun slikkede på mig, vil ikke ha hun slikkede i hovedet... Hånden eller arm gjorde mig intet.. ;o)
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Jeg blev selv mor for 11 mdr. siden og Dina var på daværende tid næsten 3 år gammel og var et møjforkælet enebarn ;0)
Nu er hun en møjforkælet "storesøster"...
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 730
da havde vi en labbe på 3 år , han var meget meget forkælet , det mest underlige var at mens jeg ventede mig lå han med hovdet på min mave (det gjorde han ellers aldriig) da den lille så kom stillede jeg , liften på gulvet i stuen , gik ud og lukkede døren , så kunne han i ro snuse uden at jeg "holdte" øje efter 2-3 min gik jeg ind og baby lå helt nede i fodenden af liften og SNORK sov , han havde simpelthen puffet ham derned
Men ungerne har aldrig haft bedre lege kammerat , hyggeven, hemmeligheds ven , men nu er han desværre her ikke længere , men hold da op alle de hemmeligheder han har taget mig si i graven
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Jeg vil dog tilføje, at jeg mener at have læst et sted eller hørt, at børn som vokser op sammen med hund, er MINDRE disponeret til at få allergi. Selvfølgelig er nogen disponeret for det, men de ville sikkert få det alligevel selv om der ingen hund var.
Til gengæld er kaniner noget af det mest allergi-fremkaldende der findes af husdyr.
hund og barn sammen??