Han tror vi vil slå ham :'/ {{forumTopicSubject}}
Hej . har et problem med min hund som jeg håber i kan hjælpe med . Det bliver et langt indlæg men håber i gider læse det hele :o)
Min hund hedder Vaks, han er en blandning af schæfer og et eller andet andet . Måske dobbermann ? Han er ca. 17 måneder og en ret glad hund .
Han er glad for fremmede og har aldrig knurret eller nappet.
Vi fik ham da han var omkring et år gammel .
Allerede hjemme ved de forrige ejere var den ''gal' .
Vi kunne næsten ikke få ham ind i bilen. Men det lykkedes da tilsidst. Da vi kom hjem og skulle fodre ham, åd han maden så hurtigt at han var ved at brække sig .
Så enten fik han ikke mad nok hvor han var før ellers ved jeg ikke . Han bliver også RIGTIG bange hvis man hæver stemmen lidt, (altså hvis han gør noget forbudt og man siger NEJ, eller hvis bare man snakker lidt højlydt), så for at han ikke skal være så bange når vi snakker højt så går jeg selvfølgelig hen for at ae ham, men når piver han og lægger ørene ned og kniper øjnene sammen.
-Som om at jeg vil til at slå ham .
Så tror han har fået tæsk hvor han var før .
Hvis han står stille og glor på noget og man lige vil ae ham på numsen(over halen) så farer han sammen og kigger forskrækket på mig og lægger ørene tilbage og kniper med øjnene. Så er næsten 100% sikker på at han er blevet slået, eller blevet banket.
Nu efter vi har haft ham i et stykke tid, kan han godt kører bil, han spiser sin mad med måde, men han tror stadig at vi vil slå ham.
Vi håber på at han en dag forstår at vi aldrig kunne finde på at slå ham.
Men vil gerne hjælpe ham lidt på vej så hvad kan vi gøre for at hjælpe ham ?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det der skal til er tålmodighed tålmodighed og endnu mere tålmodighed.
I skal lære ham at I er til at stole på, at I ikke vil ham ondt.
Sørg for at ikke røre ham uden han er klar over at I gør det.
Brug tid på at røre ham over alt imens der roses og evt gives lidt lækkert såsom små pølsestykker.
Træn med ham (træning giver et positivt forhold, det styrker tilliden og samarbejdet)
Hvis du syns det virker uoverskueligt, så søg endelig hjælp hos en prof (men sørg for at have fået mange gode anbefalinger, for der er rådne æg allevejne)
Held og lykke med det hele, jeg ved hvor hårdt det er.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
men ja ma tænker ikke altid over det
Han tror vi vil slå ham :'/