{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepoliti artikel
  • #1   21. apr 2008 Jeg sidder bare og tænker mit mht den artikel ....

• #2   21. apr 2008 Synes da alle skulle have sådan et kort/register, hvad med lille fru Jensen som ikke kan holde sin et eller andet hund som bider en eller anden?

• #3   21. apr 2008 Jeg faldt lige over denne bemærkning i arktiklen...

"Og skulle der opstå tvivlstilfælde om, hvorvidt en hund nu også er en muskelhund eller ej, kan det hurtigt efterprøves ved at tjekke hundens id-mærkning i øret. Af et centralt register vil det nemlig fremgå, om den registrerede hund er en muskelhund eller ej."

Hvordan vil man kunne se hvilken hund det er, man kan jo bare registrer den som blandingshund. så er vi jo lioge vidt igen.

Synes at det er mærkelig måde at fremstille dette på.

• #4   21. apr 2008 Jeg synes det måske er lidt overilet ... Bare fordi man ikke lige har det muskelhundetegn, så er ens hund jo ikke nødvendigvis en dræberhund ... Så synes måske det er lidt for meget bare at fjerne hunden ... Man skulle måske pålægge vedkommende at tage det muskelhundetegn , og består man så ikke eller slet ikke vil tage det, så må man tage den derfra og beslutte hvad der så skal ske ..

• #5   21. apr 2008 Babett ... Jeg forstod det som om der vil oprettes et specielt register, hvor racerne står, dem oplyser man jo oftest til sin dyrlæge som også registrere hunden ... Og så blir "kategorien" såsom Muskelhund også også nævnt der ... Men ved det selvfølgelig ikke ...

• #6   21. apr 2008 *I see it all in my baby *

Og det med ID mærkning i øret (ID-tatovering) falder jo bort om nogle år, da alle hunde skal chippes...

Men ekstrabladet gør jo også lidt ekstre ud af disse historier om "dræberhunde"

• #7   21. apr 2008 hvro har de tænkt sig at grænsen om muskelhunde skal gå.. ??og hvad hvis de ser en blandingshund på gaden, kan de så også bare tage den, fordi de mener at det er en muskelhund, hvis det ikk er?? hmm, synes at det er en overordnet god idé, men det lyder som om, at der er mange ting de ikke lige har gennemtænkt. Meget diskriminerende mod muskelhune..

jette f: synes også at hvis det enedeligt skal være, så er det alle der skal have, der er mange alm. "familie" hunde som også er ustyrlige. Det hele kan hurtigt komme til at tage overhånd.

• #8   21. apr 2008 stavefejl er gratis smiley

• #9   21. apr 2008 Babett ... Gad vide om de ikke vark lar over det, da artiklen blev skrevet ..... G ....

Ja de nyder vidst når de kan skrive om dem ...

• #10   21. apr 2008 Synes nu også der skal være "kørekort" eller de tegn til alle racer .... Men kan godt se vigtigheden i at det i hvert fald blir til muskelhunde ... Det gør mig intet ... Men det med at fjerne hunden på stedet, det synes jeg ikke er en god ide ...

• #11   21. apr 2008 hahaha - det er jo næsten latterligt..

Der findes jo ikke muskelhunde det er et begreb, pressen selv har opfundet...

• #12   21. apr 2008 Ch ... Troede deres udtryk var dræberhunde ? smiley

• #13   21. apr 2008 Hmm det der udtryk muskelhund, det skurer i ørerne. Hvad med små vapser som min Jack Russell, han har da en pænt god muskeltonus vil jeg vove og påstå og det ligger til racen generelt. Vil de fjerne ham også så? Det er da det jeg forstår ved muskler, men det er jo så ikke alle der gør det.

• #14   21. apr 2008 *Mini Me *

Det jeg trænede min han ude hos Politiet hundef'øreforening i Århus, var han en af de bedste på holdet, både til rundere, spring, halse, spor, aport osv... Der var både schæfer og rottweiler der slet ikke kunne måle ham til sokkeholderne...
    ----------

Så vidt jeg kan se så har du en Amerikansk staffordshire, og den viden jeg har, så kan du ikke træne i politihundeforeningen, her kan man kun gå på et lysigshold/kursus.

• #15   21. apr 2008 -Fremover skal ejerne (og førerne) af de såkaldte dræberhunde - eller muskelhunde..

Det er sætninger som denne, som er det første man læser derinde, der gør jeg kommer i det røde felt . De såkaldte dræberhunde ? Fint nok, mange har dårlige meninger om muskelhunde. Det må man jo i og for sig selvom .

Nu vil jeg bare lige sige at jeg ALDRIG er blevet overfaldet af en amstaff f.eks, og det er selvom jeg er opvokset med både rednose, amstaff, am.bull mastiff, osv osv, men flere gange af gamle menneskers dårligt opdragede krydsninger, små hunde osv .

Finder det skide irriterende at folk kalder dem de tting de gør, istedet for at holde sig til racenavne osv !

• #16   21. apr 2008 - SKal der laves en lov omkring hunde, skal det gælde alle hunde . ikke kun muskelhunde .

• #17   21. apr 2008 dooh... er det eneste jeg kan komme med af den artikkel...

men sådan er eb og bt... derfor jeg aldrig køber dem... smiler vil ikke støtte en gang sladder aviser... adddd

Kommentér på:
Dyrepoliti artikel

Annonce