{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

hvad syntes I ? klapvogn til handihund {{forumTopicSubject}}

min hund pølse er efterhånden ikke en helt frisk fyr. han har forskellige lidelser og har gigt - men han har humør og elsker at komme med ud. desværre går han ikke helt så supert længere - og da jeg desværre pga dårlig ryg ikke kan bære ham så langt, har jeg overvejet at købe en klapvogn til ham...

men der er godt nok mange som får ondt i røven over dette.. og syntes det er et fuldstændig overflødigt tilbehør. en hund har fire ben og dem skal de gå på...

men min anden hund luffe kan og vil jo gerne gå en til to timer om dagen og pølse vil gerne med, men kan ikke gå så langt længere.. og jeg syntes jo han skal have lov til at komme med. og hvis han ind i mellem så kan få sig et hvil så ser jeg ikke noget forkert i at han sidder i en klapvogn. latterligt eller ej. det vigtigste er jo at han får den motion han kan klare.

nogle mener at en hund der ikke kan gå lange ture skal aflives - men både dyrlægen og jeg selv mener ikke vi er der endnu da han ikke har smerter. og han er jo ikke en race der på samme måde som eks jagthundene har behov for at gå langt og blive motiveret meget.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad syntes I ? klapvogn til handihund
  • #1   19. apr 2008 Kan umiddelbart ikke se der skulle være noget galt i det , hvis du vil anvenden den som du beskriver.. Han er jo en ældre herre ;0)
    Og har han først gået det han kan, og har gjort hvad han skal, er der vel ikke noget galt i at han nyder resten af turen i vognen ......


  • #2   19. apr 2008 Jeg syntes det er helt okay......blæs på hvad andre tænker og mener.
    Pølse skal da bare have sin klapvogn skal han......så kan bamsen også komme med på tur *GG*


  • #3   19. apr 2008 nej det er jo også det jeg mener... jeg bruger eks at tage i hundeparken her i randers to til tre gange om ugen... og der ville han have rigtig meget ud af at sidde og se på når han ikke kan mere og de andre hunde stadig leger og tumler..han skal selvdfølgelig have alt den motion han kan holde til.
    men er bare så skide træt af at folk har så ondt i røven. også når jeg bærer på ham.

    det handler jo netop om at han skal have lov til bla at bevare kontakten til andre hunde så længe som muligt - jeg kan simpelthen ikke bære ham så længe som vi går ture - så alternativet er at jeg lader ham blive hjemme og kun har luffe med.

    mange af dem vi mødes med i parken er heldigvis søde og sætter tempoet ned så han kan følge med. men i det høje græs kan han simpelthen ikke holde til at gå så længe mere. og nu er han jo også kumn22 cm høj - så det tærer jo en del mere på hans kræfter at gå på en græsmark end det ville gøre på eks en golden *g*


  • #4   19. apr 2008 smilende susie --- god pointe.... han har faktisk også et pivdyr vi kalder for sutten (selvom den har form som en krokodille, men det har den altid heddet) den kan også komme med.. så kan folk rigtig bliver forarget når jeg spørger ham om han skal op i hans klapvogn til sin sut og sin bamse *lol*

  • #5   19. apr 2008 Jeg har en veninde der bruger klapvogn, til sin gamle hanhund og når hun har hvalpe i pleje bruger hun den til dem så de også kan komme med i skoven, men så ikke kommer til at gå så langt, så jeg ville da helt sikkert købe en klapvogn til din hund.

  • #6   19. apr 2008 LooooL....og husk så lige at gennemføre det med en broderet pude der står pølse på *GG*.....så har folk noget at snakke om :o)

  • #7   19. apr 2008 smilende --- ja også et fint broderet hundetæppe...*gg* så kan jeg tage ham op og banke ham på ryggen så han bøvser

    nadia - jeg har faktisk også fundet en anden fordel ved klapvognen. jeg tager ikke længere hundene med til byen når jeg skal handle fordi jeg ikke vil lade dem stå uden for butikkerne af frygt for at de bliver stjålet.. men med klapvognen må jeg faktisk tage dem med ind. så med den kan de komme med på endnu flere ture. luffe kan jo godt sidde der imens jeg handler ind *gg*



  • #8   19. apr 2008 sidsel....fy fy....hunde må ikke komme ind i butikker med fødevarer :o)

  • #9   19. apr 2008 det burde små bakteriefyldte børn heller ikke *gg* puhaaaa--- de burde stå bundet ude ved krogen sammen med pølse og hans klapvogn...

    prøv at tænke jer en ro det ville give i bilka en fredag eftermiddag *lol*


  • #10   19. apr 2008 hæ hæ.....derfor jeg ikke handler fredag eftermiddag :o))

  • #11   19. apr 2008 har jeg også overvejet.. men den kan jeg bare ikke have i min lille lupo 3 l.. der er kun plands til mig og hundene også kan klapvognen pakkes sammen og lige klemmes ind

  • #12   19. apr 2008 ej nu ved jeg det.....køb et skateboard og sæt en snor i.........måske du kunne lime en hundekurv fast derpå.......DET kan ingen få ondt i røven over :o)

  • #13   19. apr 2008 Sidsel den med børnene er jeg helt enig med dig i, jeg har altså svært ved at forstå hvorfor børnene SKAL med ned og handle især hvis de lige er hentet fra institution og er trætte, de er jo kun til gene for forældrene og ALLE os andre, jeg er så en af dem der ikke kan holde min kæft og beder dem om at holde mund når de står og skriger ved kassen at de vil have slik....

  • #14   19. apr 2008 Er han ikke i en sådan størrelse så han passer i en rolator??? så ser det da ikke så mærkeligt ud og folk synes det er såååå synd at en ung pige som dig skal brugen sådan en....:-)

  • #15   20. apr 2008 hvad andre folk mener er ligegyldigt.
    du forøger jo bare pølses livskvalitet smiley


  • #16   20. apr 2008 En klapvogn er en helt fin ide til din gamle hunde basse. Det syntes jeg helt klart du bare skal gøre.

    Jeg brugte selv en til min Hvide Schæfer da jeg fik hende som 8 uger.
    Jeg har en Formel etter Lab. Og da hun krævede langt mere motion end en hvalp på 8 uger. Så var det jo en fin løsning når vi skulle på lang fart. Og min Schæfer fik jo samtidig mange nye oplevelser på turene.
    Men hold da op, hvor fik vi mange sjove, men også dumme bemærkninger. Men jeg gjorde som jeg gjorde. Og dem der syntes andet. De måtte syntes det. Og kunne rende mig. smiley


Kommentér på:
hvad syntes I ? klapvogn til handihund

Annonce