{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Puhh Jeg er en ond ond mor :( {{forumTopicSubject}}

Ja det føler jeg mig i hvert fald lige nu..
Nanna er så tvær og stædig - har ikke rigtig gidet hendes tørfoder den sidste uges tid (Arion) - hvilket er meget normalt efter hun har spist ca. 10 kg ud af en pose med 15 kg, så jeg skal prøve noget nyt igen igen næste gang.. (Har prøvet 5 forskellige slags)

Men igår nægtede hun simpelthen at spise.. - jeg valgte derfor at stå fast og ikke tilbyde hende andet end at tilføre tobis-olie, men uden held..
Til sidst inden sengetid fik jeg så lokket et par håndfulde i hende, da jeg håndfodrede hende, men ikke om madammen vil spise af skålen..
Her til morgen har vi så samme problem, bortset fra at hun nu kaster op, da hun ingenting har i maven, så jeg føler mig meeeeeeget ond.. Men vil heller ikke gi' mig, for så vil hun jo bare stille sig på tværs hver gang det ikke lige passer hende..

Skal jeg bare være konsekvent her, eller skal jeg give mig lidt i denne kamp??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puhh Jeg er en ond ond mor :(
  • #1   18. apr 2008 Hun har det ikke skidt eller sådan noget?

• #2   18. apr 2008 Nej nej slet ikke, er ellers i fuld hopla..

Det med at hun kaster op, har sket før om morgenen, hvis hun har fået tidlig aftensmad, så maven er tom.. Min dyrlæge siger det er meget normalt. Jeg skal bare fodre senere og tidligere om morgenen, men det er sgi ikke let, når hun ikke gider foderet..
    Hvis jeg blandede det med postej ville hun være over det med det samme..

• #4   18. apr 2008 hva med at give hunden andet end bare tørfoder? hva med at blande ris kartofler leverpostej tun osv i tøfoderet... de elsker det..

• #5   18. apr 2008 Jah det er nok mig der ikke er hård nok, men har det skisme dårligt med at hun ikke spiser nu hun stadig er hvalp..

Foderet er skiftet nogle gange, da hun ikke responderede godt på det (pels, ørevoks mm) og et par gange pga at hun nægtede at spise det til sidst..
    Har dog lavet en blød overgang hver gang ved at blande foderet..

• #6   18. apr 2008 jeg ville nok stå fast, vi har skiftet fodre3 gange inden for de 14 dage vi har haft molly, men hun har så pure nægtet at spise det mad vi har haft, nu endte vi så på noget hun har spist i 2 dage og nu bliver vi her,

da vi fik hende spiste hun noget billigt fra brugsen og her 14 dage efter er det tydeligt hun ikke får det længere,

så er der det i hun skal have, så ville jeg bestemt bare stå fast for kan hun spise 10 kg af det, så det kun fordi hun vil markere sig nu

• #7   18. apr 2008 har du prøvet med hills scienceplan ? vores whisky elsker den...

• #8   18. apr 2008 jahh det har jeg også overvejet, men synes det bliver noget af et gedemarked hver gang ift. bare at give tørfoder.. På det punkt vil hun også bare i længden blive strid..
    Har dog overvejet at hælde buillon over, da det ikke kræver alverden..

• #9   18. apr 2008 prøv hilss scienceplan puppy largebreed. det er kanon godt...

• #10   18. apr 2008 Karina og Brian-
    Tror du har ret, for hun er i lømmelalderen og prøver mig af på alle punkter.. Det er et udmærket foder for hende og hendes pels osv er så fin..
    Jeg må nok bare stå fast.. Prøver at være lige så stædig som hende - hvis det kan lade sig gøre ;o)

• #11   18. apr 2008 Har du prøvet at smide maden på gulvet/i haven i stedet for at servere den i skålen?
    Det gør mine forældre altid, når deres hund ikke gider spise...

• #12   18. apr 2008 Peter N-

Det vil jeg da lige prøve at få fat på.. Måske det kunne passe damen smiley

• #13   18. apr 2008 har du prøvet at bløde maden op til hende inden du servere den?? altså la den stå nogle timer og suge vand??

• #14   18. apr 2008 Louise Ø -

Ja det er også prøvet..
    Har også prøvet med en halv liters flaske, hvor hun skulle arbejde for at få det, men så får hun bare dem alle ud af flasken, og lader dem ligge på gulvet - så det er faktisk et værre svineri smiley

• #16   18. apr 2008 Liselotte... -

Ja den er også prøvet nogle gange, men den falder hun heller ikke for længere..

• #17   18. apr 2008 nej nogen gange så undre man sig godt nok over hvor ihærdige og stædige de kan være, hvis der er noget de gerne vil have

• #18   18. apr 2008 hmmm... hun er da vist en lille vanskelig en smiley -har du spurgt dyrelægen om et godt råd? kan det evt være pga hendes tænder hvis hun måske er ved at skifte dem? nu ved jeg ikke lige hvor gammel hun er... men måske ku det være derfor...

• #19   18. apr 2008 Du skal bare lade hende sulte. Hun spiser til sidst.
    Dette siger jeg kun fordi jeg selv har haft en hund, der nægtede at spise sin tørkost i op til 4 dage. Hun fejler intet i dag.
    Perle er også min første hund. Hun havde indtil jeg fik hund nummer 2, meget specielle spisevaner. Efter der kom konkurrence med nr. 2 blev hun dog noget bedre, men spiste stadig ikke hver dag. Dog spiste hun altid godbidder og andet lækkert.
    Hun spiste ikke hver dag og når hun spiste skulle jeg gerne starte med at give hende lidt af maden med hånden. Derefter kunne jeg så begynde at kaste lidt af gangen ud på gulvet eller græsset. Det hjalp også da jeg begyndte at bruge en foderbold. Eller hvis vi var ude og gå tur kunne jeg lave søg med hende på en græsplæne, det synes hun også var spændende.
    Hun kastede også meget op da hun var hvalp, men var altid frisk. Deres mavesæk er jo ikke så stor, så det var sikkert overskuet der røg op igen.
    På trods af alle de kampe jeg havde med hende ang. maden skiftede jeg ALDRIG foder.
    Jeg tænkte bare: Der er ingen hunden der dør af at sulte, hvis de har adgang til mad og vand. Og i dag spiser hun med stor glæde sin mad hver dag.
    Hunde har faktisk kun 1700 smagsløg og ved dårligt nok, hvad maden smager af. Prøv at tænke på, hvad hunde spiser af ulækre ting og sager, der umuligt kan smager godt.
    Det gælder bare om at være mere stædig end hunden. Held og lykke! :o)

• #20   18. apr 2008 Jah og hun er simpelthen stædigere end noget jeg har mødt før.. Men det ligger vist også til racen..

Jeg har talt med dyrlægen, som siger det samme som flere herinde at jeg bare skal stå fast, da hun vil blive sulten nok på et tidspunkt.. Vi har også tjekket tænderne, men de fejler intet.. Hun gnaver i ben som hun plejer.. Hun er 11 måneder nu..

• #21   18. apr 2008 Iben -

Sikke en kamp du også har haft der.. Men er da glad for at høre, at du fik hende til at spise..
    Der er ikke andet for end at jeg må skrue bissen på overfor hende.. Synes det er smadder svært, men prøver at stå fast idag, så håber jeg bare hun giver sig først smiley

• #22   18. apr 2008 Ja den kamp vandt jeg. *G*
    Dog er hun stadig enormt stædig på andre punkter. Derfor bliver hun kaldt prinsessen af alle der kender hende.
    Hun NÆGTER F.eks. at ligge på det bare gulv, hvis vi er på besøg hos andre mennesker. Så jeg har tæpper og kurve i bilen.
    Hun kan holde sig i op til 24 timer, hvis det regner meget eller vores gåtur ikke lige har et passende sted at sætte sig på i hendes øjne.
    I morges blev jeg vækket pga hun ikke lige kunne komme til at ligge i arm. Der lå nemlig allerede en hund i hver min arm. Og det passede ikke damen.
    Hun plejer ellers gerne at sove til mindst kl. 10 og nogen gange helt til kl. 13, hvis der er fridage.
    Hvis hendes mave er i udu spiser hun græs. Desværre skal det ofte ske om natten. Hun bliver ved og ved med skrabe på døren selv om jeg sir nej. Nu har jeg dog fundet ud af, at jeg bare kan gå ud og plukke noget græs til hende og lægge på måtten. Så står hun der og spiser det og jeg kan sove videre.
    Hvem sir at hunde ikke har personligheder..... *LOL*

• #23   18. apr 2008 Jeg KAN ikke fatte , hvorfor hunden absolut KUN skal spise tørfoder... der er efterhånden så mange herinde , hvis hunde ikke vil spise....de bliver tynde.... de brækker sig...de får tyndskid osv.

Folk skifter tørfoder i een uendelighed fordi hunden ikke gider æde det.... mange giver det råd.. jamen så skal du bare fjerne maden, den skal nok spise , når den bliver sulten....

Jamen for pokker...... prøv at sætte jer selv i den samme situation.... find noget mad i ikke selv kan fordrage,,,( f,eks blodpølse.. lever... nyrer ) eller hvad i nu ikke KAN fordrage.... men som i bliver tvunget til at spise hver dag..... ellers får i ingen mad.
    Hvordan ville i selv have det med det ???

Er det virkeligt så forfærdeligt og forkert at putte lidt i hunden godt kan lide...( lidt delle ...bøf... kylling...fisk...eller hvad man nu har.( leverpostej )

Jeg vil hellere have en glad hund, der spiser sin mad.... end jeg vil have en mager hund , der ikke æder og er ked af det.
    Jeg synes sgu det er synd for hunden..... ... :O)

• #24   18. apr 2008 Altså mine hunde spiser deres tørkost med stor glæde. De får lakseolie på den, men de spiser den alligevel, hvis det mangler.
    Mine hunde fejler stort set aldrig noget. Det er meget få gange de har haft dårlig mave eller opkast.
    Jeg giver yderst sjældent mine hunde menneskeføde. De får dog frugt og grønt.
    Som jeg skrev før. Hunde har kun 1700 smagsløg og kan ikke smage ret meget.
    De dufter til gengæld maden i sig. Så dufter den godt skal den nok blive spist. Og hunde synes jo at al muligt mærkeligt dufter godt. Fugleklatter, kokasser, fårelort, menneskelort osv.
    Så husk at det er hunde og vi mennesker har det med at give den menneskelige træk... :o)

• #25   18. apr 2008 Iben C

Jamen det er da dejligt dine hunde spiser deres mad..... men det er jo heller ikke de hunde jeg snakker om.... det er dem der IKKE vil spise tørkost

Og så tager jeg den lige igen.... hvorfor ikke give hunden lidt af det den godt kan lide / LUGTE..... ( blomster dufter... dyr lugter )... i dens mad.

Så er det jo frivilligt om man vil komme en ko-lort ...eller en fårelort i hundens mad. bare den spiser det.
    Men der foretrækker jeg nu nok at komme en delle eller lidt bøf i i stedet for....... *GG*

• #26   18. apr 2008 Åh jo, tænk, hvis det blev sådan at man havde hestepærer liggende i køleskabet til at strø på hundens mad..... Ummemun.
    Mine hunde ville elske det....... *G*

• #27   18. apr 2008 Camilla, måske skulle du prøve noget helt andet nemlig at barfe

• #28   18. apr 2008 Holder med NITTIB.......tog mig lang tid at finde noget Amanda gad at spise , nu for hun så 1st choice som er det eneste hun vil ha , og jeg blander næsten altid lidt tun , ost eller lever stykker i og hun spiser med glæde .
    Har også prøvet det med nærmest at sulte hende for at hun skulle spise.....hjalp ikke en disse..

• #29   18. apr 2008 Så spiste hun endelig ..
    Men tror kun det var fordi mine forældres hund viste interesse for hendes mad (doh!!) smiley

Tak for jeres indlæg osv.. Kan se det er et emne der er mange forskellige meninger om, men det handler vel i bund og grund om, at finde ud af hvad der fungerer bedst for ens egen hund.. Glæder mig til jeg når det punkt smiley

Kommentér på:
Puhh Jeg er en ond ond mor :(

Annonce