797 visninger
|
Oprettet:
* Amicus fidelis protectio fortis *
4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
hundeadfærd {{forumTopicSubject}}
Er der en hjemmeside eller en bog hvor der står lidt omkring hundes signaler.. i den tid vi har haft joey er det kun sket 2 gange han har slikket en anden hunds ædlere dele, og begge gange har det været på dominante hunde vi har tilbragt meget tid med, men i dag til hundetræning legede han lidt med en anden hund (det var første gang den deltog i træningen) også slikkede de hinanden gensidigt "dernede".. er det bare et "jeg kan godt lide dig signal"?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 172
Hundes språk och flockliv af Lars Fält
Hundesprog af Roger Abrantes
Hundesprog: Etologi i ord og billeder af Rene Sjöberg
På talefod med hunden ( de dæmpende signaler) af Thurid Rugaas
Ud fra hvad jeg har læst er det en form for registrering, de smager og lugter til evt. rester det samme sker når en hund lugter til en anden hunds afføring, de kemiske stoffer fortæller hunden informationer om køn rang osv.
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 252
Så jeg er også meget nysgerrig, hvis nogen kender grunden!
Jeg synes, det er mest logisk, at den slikkende hund er den dominante i den situation, men jeg er ikke sikker?
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 252
Det forekommer jo ikke kun fremmede hunde imellem, og jeg har aldrig set det brugt som en del af hilseceremonien. Snuseri, jo, men ikke slikken (med mindre den ene hund er en løbsk tæve).
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 19 Svar: 56
Man skal ikke begynde at tænke på dominans og underlegenhed i den forstand.
At læse Turids bog På talefod med hunden er absolut en af de bedste ideer. Hun har forsket i det gennem lang tid og ved så absolut hvad hun taler om.
Nogle gange tror jeg vi kræver alt for mange svar - ind i mellem er tingene bare som de er....
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 172
Ginne: har helt ret men hensyn til jacobsen organet, man kan tit se det brugt når en hanhund får færten af en tæve i løb( det ser ud som om de smager på luften)
Men jo det er helt naturligt og skal ikke stoppes. Vi må huske på at vores hunde stadig indeholder 80% ulv. Og nogle racer enda mere.
hundeadfærd