{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

kræsen hund {{forumTopicSubject}}

nogen der har nogle super fodremærker til en mega kræsen hund, som trænger til en del sul på kroppen(jeg kan se aftegninger af ribben, tydeligt)

jeg købte eukanuba, da hun spiste prøven derfra og vupti så gad hun ikke det,

fik smagsprøver på royal canin, det vil hun så slet ikke spise......overhovedet

hills var ikke anderledes end royal canin

har så noget af brugsens billige stående og det spiser hun lidt af, det fik hun før vi fik hende og der fældede hun ekstremt og hun slog de ledeste prutter og ÅD græs

det har vi så fået rimelig styr på, det ihvertfald ikke så slemt som før,

men nogen der har et godt mærke, nu har jeg ligesom 22 kg fodre stående som hun ikke spiser af og jeg nægter at vente til hun bliver sulten, da hun virkelig skal have mere på den krop nu,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kræsen hund
  • #1   14. apr 2008 har du prøvet OLIVERS??? Hvilken af dine hunde er det ???

  • #2   14. apr 2008 det er molly, aya mistede vi kort før nytår,

    jeg har prøvet olivers, det gider hun heller ikke, fik aller deres fodre i prøver, det spsier hun heller ikke


  • #3   14. apr 2008 Kender ikke noget decideret mærke, men du kunne jo forsøge at give "foder til aktive hunde" - der er mange mærker der har sådan en slags foder - og med fare for at hunden bliver mere kræsen, kunne du blande en god portion leverpostej i maden!!!

  • #4   14. apr 2008 hmm oki...

  • #6   14. apr 2008 ja henne petfood elsker de fleste hunde også smiley

  • #7   14. apr 2008 leverpostej og vand fik turen idag og det gav intet resultat

    hmm henne petfood, nogen der ved hvor man kan få det på fyn(odense og omegen)

    det jo et forsøg værd, har godt nok ikke rigtig hørt om det før


  • #8   14. apr 2008 Og hun er ikke syg ?

  • #9   14. apr 2008 Hvad med rå kød? De behøver jo ikke nødvendigvis at spise tørfoder.

  • #10   14. apr 2008 Vores er også meget kræsne og har prøvet alverdens foder .,
    de elsker Henne pet Food så der er vi blevet .,
    såå det synes jeg du skal prøve .


  • #12   14. apr 2008 vi har også været de fleste produkter igennem, men det er først efter vi begyndte på råfodring at hun tog på. nu har hun så været i hendes 2. løb så hun vokser ikke mere, men hun er ikke underernæret mere. og jeg må ekseptere at hun ligger i den lave ende.

    men måltiderne bliver spist op. fordelen er at der er noget nyt på menuen hverdag, så det bliver ikke kedeligt. og så er der jo 20 andre fordele, men det er jo ikke vigtigt i dit tilfælde


  • #13   14. apr 2008 Specific? Det kan dog kun købes hos dyrlægen

  • #15   14. apr 2008 karina

    niks dyrelægen sagde at hun var rigtig fin, havde fin hjerterytme, var i rigtig fin stand, dog synes han hun var magre,

    men hendes urintest var fin, så umiddelbart skulle der ikke være noget, hans svar var at hun nok skulle spise når hun blev sulten nok, hvilket maks ville tage 3 uger


  • #16   14. apr 2008 Ellers så prøv at blande noget vådfoder (dåsefoder) i tørkosten eller prøv at fodre med råt kød, som Vibeke siger.

  • #17   14. apr 2008 vi vil ikke råfodre, jeg kan slet ikke klare at røre ved råtkød, har det slemt nok når jeg laver leverhapser(som hun gerne spiser)


  • #18   14. apr 2008 pinligt de sælger det på vores egen dyreklinik ifølge deres forhandler liste,

    vi prøver henne petfood, der kan hentes på vejen hjem imorgen, ved at køre en minimal omvej


  • #19   14. apr 2008 Tag og køb et mærkeder har "smags garenti" (mener olivers har, og der er flere, men lige hvilke husker jeg ikke). Men så kan du retunerer det hvis hun kun gider det et par dage eller ligende.

  • #20   14. apr 2008 Tror vidst også Specific har smagsgaranti, men er ikke helt sikker...

  • #21   14. apr 2008 Karina Ok *S*

    Tja altså jeg har jo samme problem og vil rigtig gerne have noget mere sul på Cleo og fodre hende oven i alm. foder også med rester og så får hun rigtig mange Frolic'er.... :o) (det alm. foder er fra Specifik, men det er grundet hendes sukkersyge...)


  • #22   14. apr 2008 har hørt om folk der giver hvalpe foder, men hved ikke om det er det sundeste for hunden

  • #23   14. apr 2008 vi har prøvet at blande rester i men så deler hun det, hun tager simpelthen en mundfuld og så spytter hun tørfodret ud og spiser resten(hun er skam en klog lille sag) hun kan faktisk slikke sovs af tørfodre

  • #24   14. apr 2008 jeg kan få hende til at spise kattefodre,

    kattenes slankefodre fra proplan spiser hun gladeligt, så snart jeg ikke får sat skålen højt nok op


  • #25   14. apr 2008 Jeg har en veninde med en meget kræsen hund, der var undervægtig i en længere periode, og den får nu Pro Plan performance, der er et foder til aktive hunde. Den kan holde vægten nu, og den får spist sin dagsration.

  • #26   14. apr 2008 hvad med skåne kost altså ris og kylling, bare for at den får noget mad, ellers hæld vandet fra en dåse tun over og lad det trække, det kan ikke slikkes af

  • #27   14. apr 2008 Kattefoder skulle efter sigende, bare ikke være skide godt for en hunds nyrrer..... Har jeg ladet mig fortælle, så altså ikke noget jeg reelt ved noget om *S*...

    skide smart hund i har der ;o).... Cleo har også tendenser til det, men det er så kun hvis det er noget hun absolut ikke bryder sig om, bryder hun sig en smule om det, så hjælper det, hvis der er lidt i maden som dufter og smager himmelsk ;o)


  • #28   14. apr 2008 Sjovt at de fleste hunde skulle være vilde med Henne Pet Food - det er det eneste jeg har oplevet at Flica absolut ikke ville spise og hun er ellers ALT ædende, men Henne, det ville hun sgu ikke ha'...
    Men er ellers enig med de andre, bruge et aktiv eller "high energy" foder hvis hun skal tage på.
    Fromms Gold kunne evt. være en mulighed, det skulle eftersigene smage en del af ost, hvilket de fleste hunde er vilde med :o)


  • #29   14. apr 2008 Vores hund var også mega kræsen, nu har vi købt noget foder fra Fromm, og det elsker hun bare.
    Vi gav 389 kr for 15 kg, så det er heller ikke særlig dyrt.


  • #30   14. apr 2008 karina

    tro mig kattefodre får hun ikke hver dag, det er kun de dage, hvor jeg ikke har fået sat lågen ordentligt fast, hun får det, men kattene er nu rimelig gode til at holde hende på afstand, hun har opdaget at hvis de hvæser er det bedre at stikke af med det samme


    anne

    fromms gold, kunne være en mulighed, hun elsker ost, vi bruger ost på træningsbanen, da vi så får hendes opmærksomhed


  • #31   14. apr 2008 har i et link til fromm,



  • #32   14. apr 2008 Karina & Brian -
    Så ville jeg helt sikkert prøve Fromms Gold :o) Og som Mille også siger så er det ikke så dyrt, men tilgengæld rigtig god kvalitet, uden diverse unaturlige tilsætningsstoffer... :o)


  • #33   14. apr 2008 (link fjernet)

  • #34   14. apr 2008 hey de levere endda til døren, jamen ost er bare lige hende og helst en af dem som selv kan kravle ud af køleskabet(ADDDD)

  • #35   14. apr 2008 Det med ost det kender jeg, mine er også vilde med det :o) Og ja, det er dejligt man ikke behøver at fare land og rige rundt efter foder :o)

  • #36   14. apr 2008 *GG* Ja den der hvæssen er som regel = med at sømmene kommer ud af poterne, hvis man kommer nærmere ;o)

    Nej du fik heller ikke det til, at lyde som om, at hun fik kattefoder *S*, det var bare lidt info, jeg havde hørt, som jeg lige ville poientere *S*, min har også været gået i kattens foder, så jeg er ikke hellig *S*

    Og ja kan forøvrigt også sige, at vi har prøvet foder til hunde med højt aktivitets niveau med succes før *S*


  • #37   14. apr 2008 Hvorfor er det blevet så vigtigt at hunde i dag SKAL have tørfoder......hvad gjorde man inden tørfoderet blev opfundet...
    Jeg kan sgu godt forstå de ikke altid gider æde det.

    Hvis man har en hund der ikke vil spise tørfoder eller ikke trives på det.... en hund som bliver for tynd / mager , fordi den sulter sig selv..... Jamen så giv da for pokker hunden noget den vil spise og kan lide....
    Man kan sagtens selv tilsætte de vitaminer og mineraler den har brug for.

    Hellere en glad ...sund ... og " rund " hund.... end en der ikke får mad nok og er ked.

    Hvorfor tror man i dag , at kedelige tørfoder-piller er GUDS gave til hunden....... hvis hunden kunne snakke ville den nok sige noget andet ...:O)


  • #38   14. apr 2008 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *

    Helt enig - men kan du så sige hvordan man finder ud af hvilken kostsammensætning hunden skal have???

    Min hund ville med glæde æde tørfoder hver dag (hun ville med glæde æde hvad som helst) - men sværger ikke selv til tørfoder - men aner jo samtidig ikke hvordan hundens kost skal sammensættes... Der findes NUL litteratur indenfor området - bortset fra alt det med BARF, men det er jo (efter min mening) ligeså fanatisk, som de, der sværger til tørfoder!


  • #39   14. apr 2008 Rie J

    Jo... der findes literatur om det på nettet.... det er nøje beskrevet hvordan man sammensætter det....
    Jeg har selv læst om det for lang tid siden... men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med , hvor det var... jeg kan simpelthen ikke huske det , da jeg ikke har gemt det... sorry.

    Men jeg kan fortælle dig at jeg har haft hunde i 40 år... og da jeg fik min første ... og anden ... og tredie... osv.... der fandtes tørfoder slet ikke.... den fik tykke rugbrødsmadder med leverpostej.... kød fra aftensbordet... grøntsager....fisk.... og andet.... den fik en spsk . levertran i maden og nogle gærtabletter hver dag..... ..... senere kallun og marv-ben... okseknogler osv........

    Mine hunde har ALTID været sunde og raske..... lækker pels... og DR, DYR var vi kun hos , hver 2. eller 3. år til vaccinationer....

    Nu fodrer jeg selv med 1/2 tørfoder ... men har bestemt ikke glemt alt det lækre gammeldags menneskemad som de også får.... og de hunde jeg har i dag .... er stadig lige sunde og raske.... ;O)


  • #40   14. apr 2008 Iøvrigt er der et par stykker herinde på HG... der selv laver deres hundemad.... kan ikke huske hvem det er ... men prøv om du ikke kan finde frem til hvem det er .... de kan sikkert hjælpe dig... :O)

  • #41   14. apr 2008 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *

    Jeg er selv en af dem *GG* - Fodrer både med det ene og andet, og ja, der findes en masse læsestof om emnet, men der er ikke noget konkret, der udfra forskning om hundens fordøjelse kan fortælle om hvad det egentlig er hunden har behov for!


  • #42   14. apr 2008 Hej.... Vi har lige købt fra Katteoghundefoder.dk - er meget tilfredse med leveringen og produktet. Vi købte så det andet mærke Proformance....

    Vores er os meget kræsen......Men han spiser nu dette produkt - dog omdannet til grød via kogende vand....ellers ikke rigtigt.


  • #43   15. apr 2008 Canis spiser (af princip?) ikke tørfoder - af noget slags! Det er min mening, som snart faguddannet, at hunde spiser, når de bliver sultne og at en hund, der får tilbudt foder 1-2 gange dagligt, ikke sulter ihjel. Men men men... min har altså vundet og jeg koger nu kylling til ham, som han får i maden. Pillerne står som regel også og bløder en smule op i varmt vand eller vand fra kyllingen, før jeg serverer det. Nu spiser han og det er ikke spor bøvlet.
    Jeg tror nu stadig ikke, at han var sultet ihjel eller blevet syg af at skulle spise rent tørfoder, men efter ½-1 år, måtte jeg indse, at jeg ikke kunne udstille et skelet :o)

    Jeg er af den mening, at hunde er bedst tjent med tørfoder af god kvalitet! Jeg ville under normale omstændigheder aldrig selv fodre med andet.
    Jeg er dog ikke blind for, at nogle allergihunde og lignende retter sig rigtig pænt på hjemmelavet (ex. hest og kartoffel) eller BARF og jeg vil heller ikke himle med øjnene af folk, som fodre deres voksne hund med hjemmelavet eller BARF. Jeg er dog ikke meget for folk, der fodrer drægtige/diegivende tæver og hvalpe (under ½-1 år) med andet end tørfoder (evt. kvalitetsdåsemad).

    Nu er jeg snart dyrlæge og har haft kurser i bla. ernæring, cellebiologi, biokemi og fysiologi og jeg ville ikke mene, at jeg med sikkerhed kunne sammensætte en fornuftig diæt til hunde. Men jeg er da imponeret over, at der er nogen, der har så nemt ved det! Hatten af for det!

    Og både Eucanube, Hill's, Specifik og RC har smagsgaranti, så man behøver ikke brænde inde med foder, bare fordi man har en kræsen hund :o)


  • #44   15. apr 2008 Maj-Britt H

    Jeg synes det er fint , at man i dag har undersøgt alt det du skriver.... cellebiologi...biokemi...fysiologi... og andre ting om hundens ernæring.... men det rokker jo ikke ved , at FØR tørfoderet blev opfundet eksisterede der faktisk også hunde ( de er jo ikke uddøde heller ) der levede af det jeg skrev ovenover.....

    De hunde var ikke forhutlede ... magre....syge.....De levede faktisk lige så længe , som hunde gør i dag og havde et godt helbred... det gjorde alle de hunde jeg kendte også i alt fald.

    Videnskaben længe leve... den kunne vi ikke undvære...... men man skal dælme passe på ikke at blive fanatiker....og fuldstændig gå op i limningerne hvis hunden kommer til at æde en frikadelle......
    Det e jo lige før man giver hunden brækmiddel , hvis den har ædt en pølse..... helt ærligt....

    Hvis hunden ikke VIL æde tørfoder....hvad får man så ud af at sulte den , så den bliver mager og usund... fordi nu SKAL den fandme have det sunde tørfoder... "og man har aldrig hørt om hunde der er døde af sult."
    Sikken dog en åndsvag indstilling.....det eneste man får ud af det , er en hund med et dårligt helbred....og en hund der er ked af det.....
    Jeg synes det nærmest er dyremishandling....

    Men som sædvanlig har man forskellige meninger om det.... men MINE hunde skal ikke sultes.... de skal have MAD.....:O)



  • #45   15. apr 2008 Iøvrigt fik mine hunde 1/2 skive flæskesteg i deres mad i går aftes...... de blev glade... og er slet ikke syge i dag... *GG*....
    Nu må vi jo se om jeg bliver meldt til hunde-politiet for at misrøgte mine dyr..... *GG*


  • #46   15. apr 2008 Vil lige sige ....( nu skammer jeg mig...... kun næsten )
    Jeg havde 7 katte sammen med min lille Mops ( Carlo )...... han fik lidt kattemad i sin egen mad HVER dag alle de år han levede.. han elskede det....
    Han blev næsten 14 år ( normalt bliver en mops ikke så gammel )...... han var sund og rask hele livet ... han har kun været hos dyrlægen een gang hele hans lange liv....( og det var da han fik en grannål i øjet en 2. juledag )...... han blev selvfølgelig vaccineret hvert 2. år.... så vi havde skam en dyrlæge ..*GG*

    Så jeg tror bestemt ikke en hund dør , hvis den hugger lidt kattemad i ny og næ...........det er værre den anden vej...... katte kan IKKE tåle hundemad...:O)


  • #47   15. apr 2008 MIn hund får også fy-mad og får også ofte noget råt for hyggens skyld, men det rokker nu ikke ved min mening om, at hans hovedernærnigskilde skal være af god kvalitet.

    Selvfølgelig kan de fleste hunde leve af menneskemad, men det er nu engang ikke det, de har bedst af! Jeg vil sige, at dem der klarer sig godt og ser finde ud gør det på trods af fodringen og ikke på grund af den.
    Når man ser en hund med skællet hud, mat pels og grimme tænder, spiser den meget sjældent et ordentligt tørfoder. Ikke at andre foderprodukter nødvendigvis gør hunden mat og usund.
    Og det skal da lige siges, at tørfoder ikke bare er tørfoder! Jeg vil ikke ind på mærker, men vil dog sige, at der er en del mærker, som jeg ville vælge fra til fordel for hjemmelavet.

    Min hund blev ikke spor trist af ikke at ville spise. Glæderne i hans liv har og har altid haft meget lidt med mad at gøre. Han spiser for at leve og ikke omvendt (som hans mor :o) ) Hvis han derimod mistede den aktivering og omsorg han får, tror jeg han ville blive rigtig trist.
    Det er ikke dyrplageri kun at tilbyde hunde tørfoder. Der kan da være et enkelt mærke, som den ikke kan lide og så må man prøve sig lidt frem. Hunde er snu dyr og hvis de kan løbe om hjørner med en, så gør de det da! Og der er ikke tvivl om, at sådan en gang god krydret mad smager bedre end tørfoder - det er bare ikke sundt for deres organer (eller deres tænder, når det er så blødt)
    Princippet med ikke at give andet, for at få dem til at spise, gælder ikke for katte - de kan faktisk være MEGET stædige og tage skade af det.

    Til sidst - jo, hunde lever betydeligt længere i dag og de er betydeligt sundere. Det har ikke kun noget med maden at gøre, men i det hele taget vores måde at se og behandle hunde på.


  • #48   15. apr 2008 Maj-Britt H

    Du skriver...Det er ikke dyrplageri kun at tilbyde hunde tørfoder. Der kan da være et enkelt mærke, som den ikke kan lide og så må man prøve sig lidt frem

    Det var heller ikke det jeg sagde...... jeg skrev...Hvis hunden ikke VIL æde tørfoder....hvad får man så ud af at sulte den , så den bliver mager og usund... fordi nu SKAL den fandme have det sunde tørfoder... "og man har aldrig hørt om hunde der er døde af sult."
    Sikken dog en åndsvag indstilling.....det eneste man får ud af det , er en hund med et dårligt helbred....og en hund der er ked af det.....
    Jeg synes det nærmest er dyremishandling....

    Nu er der jo altså hunde der ikke VIL æde noget som helst tørfoder ... hvad så med dem........skal de bare sulte til de kreperer........ helt ærligt.... nå, men jeg kommer ikke videre med det jeg siger...... men jeg er jo heller ikke så "klog"........ jeg er bare en gammel kone , der har haft hunde i 40 år... flere ad gangen... så det er blevet til et par stykker..... ;O)



  • #49   15. apr 2008 Maj-Britt H

    Men hvad er mad af god kvalitet??? Det er det der er problemet... det aner vi ikke

    Ved hundemadsprducenterne det???

    Jeg fodrer, udover det hjemmelavede og rå, med Olivers, som jeg har fået anbefalet af mange, og fordi jeg tror at det er et ok foder - ellers har vi fodret med RC, som jeg også er blevet anbefalet... Jeg har det bedre med at give de lidt dyre mærker end ved at købe det billige fra Netto.... men dybest set aner jeg ikke en kvæk om det...

    Synes mindst det er ligeså fornuftigt at fodre sin hund efter egen overbevisning, når man i det mindste har forsøgt at sætte sig ind i den minimale mængde litteratur der er om hundens kost, og samtidig bruger sin sunde fornuft!

    Optimalt tror jeg at jeg ville barfe, da det umiddelbart forekommer mig mest logisk fremfor både tørkost og hjemmelavet mad. Jeg er bare meget bakterieforskrækket - og igen så VED jeg ikke om det er fornuftigt at fodr e på den måde...

    Jeg fodrer med Olivers om morgenen og hjemmelavet mad (ca 1/3 ris, pasta etc/ 1/3 grønt og 1/3kød,fisk,indmad) eller olivers med rester om aftenen - derudover får hun rå lamme og okseben!


Kommentér på:
kræsen hund

Annonce