{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

dræbersneglene er på vej {{forumTopicSubject}}

Foråret er jo kommet og dermed også dræbersneglene...

Jeg kan ikke huske, hvordan det forholder sig hvis hunden spiser en dræbersnegl? - Er de giftige?

Vi har jo en lalleglad hvalp, der æder alt hvad der dufter skønt og tilpas slimet, i følge ham altså!!

Så ? Dræbersnegle - er de no go for hunde? Eller hvordan?
:o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dræbersneglene er på vej
  • #1   14. apr 2008 Hunde kan blive meget syge af at slikke eller æde de snegle.

• #2   14. apr 2008 Godt tak, for kort og præcist svar - så må vi til at jagte ham rundt i haven og lære ham, at snegle må han IKKE æde... Og ellers samle dem sammen, når de viser sig... forbaskede slimede kræ... (sneglene altså)

• #3   14. apr 2008 Her er nogle råd :
    http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/109.html

• #4   14. apr 2008 sneglene kan bla være bære af hjerte/lungeorm og det kan være i slimen de efterlader, så de behøver ikke engang æde/slikke på selve sneglen.

• #5   14. apr 2008 Takker for linket... det blir ikke noen sjov sommer, nu det har været så lunt i vejret hele vinteren. De slimede kræ, de bliver svære at slippe af med... Nå, jeg må se at få lært at drikke kaffe!

• #6   14. apr 2008 Må sige det samme som Connie. Det er som regel ikke sneglene hundene æder, men græsset/planterne sneglene har kravlet på, på den måde får de slimen og evt. smitten i sig.
    Nu ikke for at "male fanden på væggen"
    Men husk at det også er tid for ræveskab, og alle de andre snyltere som flåter, lopper osv.så gi jeres vov et dryp i nakken, så de er sikret et par mdr, ihvertfald for flåterne og loppene.

• #7   14. apr 2008 Ja, flåttangen er indkøbt og Puma bliver tjekket hver aften for flåter... Men at man kan dryppe mod flåter, det er noget jeg skal have købt!

• #8   14. apr 2008 Du kan købe FRONTLINE på apoteket, det beskytter mod flåter, lopper,lus,sandfluer, og myg, så det er effektivt..Ss. Men lidt dyrt ;o)

• #9   14. apr 2008 for flåter og lopper er der jo også hvidløg
    (link fjernet)

• #10   14. apr 2008 Øhh. Vil lige sige "med lidt dyrt" menes der at det koster små 100kr. mere end det man normalt køber, som kun virker mod lopper, med Frontline ryger flåterne af med det samme, hvis de ved et uheld skulle falde af et græsstrå eller en gren, ned på hunden, og lyt IKKE til dem der jobber på apotekerne, de aner intet om hvad der virker på hvad..Ggg..Utroligt men sandt..

• #11   14. apr 2008 Har lige læst det indlæg med hvidløg, men da jeg selv ALDRIG kommer i nærheden af dem "Hvidløg" Ss.., hverken i naturlig form el. som piller el. granulat, så holder jeg mig til Frontline, da Ingen af mine hunde har haft kryb eller kravl, siden jeg begyndte at bruge det for mange år siden, selv om vi kommer steder hvor andre `s hunde bliver overdænget med især flåter og mygstik.

• #13   14. apr 2008 hundene kan også være allergiske overfor pipetterne.

• #14   14. apr 2008 connie j, nu troede jeg lige at vi havde fundet løsningen... og så kommer du og fortæller, at de også kan blive syge af frontline ... arrgghhh... heehe... nå, v må tage det som det kommer :o)

• #15   14. apr 2008 Connie, naturligvis kan nogle hunde være allergiske, det gælder vist for næsten alt, om det så er det vi fodre dem med ik oz..Ss..
    Ang. den link Susakki, har sat ind, så er det i mine øjne det mest naturligste at man læser brugsanvisningen inden at man bruger et giftstof eller andre ting for den sags skyld..
    Jeg sørger altid for at holde hundene under opsyn så de ikke slikker på hinanden, når de er blevet dryppet, da de store får et par dråber langs hele ryggen og ikke kun i nakken, og de har 7-9-13 aldrig været syge på nogen måde.

• #16   14. apr 2008 En af vores hvalpe fra sidste år blev pludselig syg. hun var 8 måneder og pludselig blev hun træt, dvask, begyndte at klø sig, mistede lysten til mad og til sidst brækkede hun sig også.

først da Dyrlægen kom til at spørge til loppebehandling, blev "sygdommen" sat i forbindelse med Frontline.

for nogle måneder siden var der en artikkel i HUNDEN, hvor de beskriver alt fra vores lille vaps symptomer til lammelser.

Det er jo et meget giftigt stof. så det skal gives med forsigtighed.

• #17   14. apr 2008 Naturligvis har alt hvad der har med bekæmpelse af kryb gift i sig, så jeg mener bare at det er logik at man læser brugsanvisningen ordenligt igennem og IKKE overdosere, som nogle kan finde på "MÅ ikke tages som en hentydning" jeg kender bare en der har gjort sådan i god tro.
    Men der er jo en risiko ved alt, det man kan købe mod krybene desværre, men i det store hele, så er det meget få tilfælde at der sker noget, men ok det er bare min erfaring. Selv min bekendte der overdoserede, var så heldig at hvalpen ikke blev syg, selv om at pipetten var til store hunde, som jo har en meget stærkere dosis end små og en lille hvalp må slet ikke få den slags før de er 3-4mdr, så vidt jeg husker.

• #18   14. apr 2008 Jeg bruger Advocate, Frontline og Bayvantic til Canis. Det er lidt forskelligt, hvad jeg lige køber. Advocate er, hvis jeg har mistanke om skab (hvis han har været sammen med hunde med skab f.eks.).

Jeg er meget glad for produkterne og Canis har ingen problemer med dem heller. Jeg udstiller og træner meget, og tror simpelthen ikke, at jeg ville kunne holde det enorme utøjspres nede på anden måde.

Der er bivirkninger ved livet - sådan er det bare. Man kan også være allergisk overfor hvidløg, der iøvrigt også er giftigt for hunde i for store mængder :o)

Og et godt råd - smid et par afføringsprøver forbi hos jeres dyrlæge 1-2 gange om året, for at være sikker på, at jeres hunde ikke har fået hjerteorm. Jeg synes personligt, at det ville være sjovere at finde dem, før de giver symptomer :o)

Kommentér på:
dræbersneglene er på vej

Annonce