hundetyve!! hundetyve!!
jeg bliver SÅÅ SUR når jeg hører om folk der får stjålet deres hunde!
forstår ikke hvordan man får sig selv til det..
Efter jeg har fået Foxiie har jeg aldrig turdet lade hende stå uden opsyn.. Har hende altid med inde i butikker osv, for ville blive knust hvis hun forsvandt.. (Ikke fordi jeg ikke også ville blive det hvis jeg havde mistet min rottweiler, men det er som om folk ikk rigtig stjæler en kæmpe rottedreng... hehe)
Jeg er lidt sur på Viborgs indkøbs center, for selvom jeg har Foxiie oppe i armene så kommer vagten og skælder ud, fordi hun "spreder lopper og andet sjov" .. KAN DU ERSTATTE MIN HUND HVIS DEN FORSVINDER UDE FORAN CENTRET MÅSKE?! der er det så nemt at miste sin hund....
Lopper, vorherrebevares.. for det første har hun ikke lopper.. for det andet sidder hun i mine arme! og hun har faktisk en jakke på, for ikke at smide håret inde i centret ! (fældetid)
synes det er noget fis at en lille hvalp ikk engang må komme med ind.. men okay.. jeg ser lidt stort på det, han må brokke sig så meget han vil.. mine hunde kommer med mig i centret når det passer mig!!
hva synes I om regler for hunde og offenlige steder?
Synes at i den her tid hvor folk ligefrem stjæler andres hunde, så burde det, i hvert fald med de små hunde, være tilladt at ta dem med ind i , i det mindste non-food butikker.. En stor hund er der ikke så mange der tør gå til..
selvfølgelig er der den løsning at hunden kan blive hjemme.. men nu ELSKER min hund at komme med i byen.. og vi bor altså i byen, så synes det ville være synd hvis hun slet ikke kom med.. og tasker er vi ikke så store fans af..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Hvor går grænsen ellers imellem stor og lille hund ?, Jeg er sikker på, at min ville gå ind under kategorien stor hund, men hun ville lige så nemt kunne blive stjålet som en lille...
Som du selv siger, så kan man selvfølgelig lade være med, at have hunden med sig ud og handle... JA det kan man og det gør jeg og ærlig talt så synes jeg også, at har man direkte fået af vide, eller står det skiltet, at hunde ikke er velkomne, så bør man respektere dette !...
Ja det er så min holdning *S*
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Det syns jeg faktisk på sin vis er rigtig smart for på den måde har folk ikke noget valg når det gælder at passe på sin hund.
Udenfor mange af de store indkøbscentre er der sat bure/bokse op,der er boltede fast til asfalten,hvor man kan stille sin hund ind,låse den og handle ind uden at bekymre sig om vovsen nu stadig er der når man kommer ud:-)
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 515
En af grundene til jeg syntes det er ok er at der er nogle folk der ikke kan tåle hunde, og så syntes jeg det ville være urimeligt hvis jeg tog min hund med ind i fx. en tøjbutik så der kunne komme hundehår i tøjet.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 79
grænsen går vel der hvor man ikke længere så nemt kan bære på sin hund..
skriver også NON-FOOD butikker.. der skader hun ikke rigtigt noget..
siger heller ikke at store hunde ikke blir stjålet..
men jeg har bare oftest hørt om små hvalpe og små racer..
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Der findes folk omkring der er mega allergiske for pelsdyr og det mener jeg at der bør tages hensyn til.
Så får hunden jo blive hjemme hvis man er bange for at den skal blive stjålet!
sep 2007
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Ja min holdning er altså urokkelig ;o)
sep 2007
arbejder selv i vaffelboden.. hehe
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Det er muligt du har din hund på armen men hvad så den næste der kommer med sin hund....den går måske rundt og pludselig har den lettet ben op af et tøjstativ....næææ man må respektere de regler der er og må der ikke komme hund ind må man lade den blive hjemme.....og vagten er i sine gode ret til og brokke sig
sep 2007
folk har tit forskellige meninger , også derfor jeg ville høre folk om det
kan selvfølgelig godt se den med allergien er skidt.
men min kæreste f.eks er så allergisk overfor katte at det er nok at der sidder hår på tøjet så nyser han som en sindsyg..
Det kan da ligeså vel ske inde i centret at nogen har hår på tøjet ?
sep 2007
for undrer mig at der bare ikke kan gøres noget seriøst ved problemet..??
fik så bare lige et udbrud over den vagt
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
Jeg undgår steder hvor mine hunde ikke er velkomne, så jeg handler aldrig i Bruuns Galleri.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 108
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
men syndste det er forkerdt for førehunde ikke kan få lov til at komme ind nogle steder, så det begrændser ejerne.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
For kan da ikke forstå, at det aldrig har været et problem så
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Hjælpehunde (det være sig blinde-, handikap-, politi- eller vagthunde) har dog, efter min mening, fuld ret til at være alle steder, da de virkelig gør en forskel. Tror da også nok, at de må være langt de fleste steder.
Hvor smart med de der bure udenfor butikker!! Jeg har nogle lange dage i skole for tiden, og bryder mig ikke om at Canis skal vente endnu længere der hjemme, fordi jeg skal handle på vejen hjem, men bryder mig heller ikke om at gå fra ham igen, når vi har gået eftermiddagstur, så hvis jeg lige kunne smide ham der ind for f.eks. en 10'er, som i vognene, ville det bare være perfekt!!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Også jeg har en lille hund og giver dig helt ret...
Jeg syntes heller ikke hunde skal med i butikker i tasker...
Noget helt andet er førerhunde .. De har adgang alle steder , også i fødevarerbutikker på resturanter o.lig. Det er faktisk forbudt at afvise hunden . Dog kan fødevarer butikker gøre det , his der stilles en ansat til rådighed i sten for.Bus og taxa må heller ikke afvise en førerhund. Heller i, dog i taxa med den undtagelse at chauføren kan fremvise en lægeerklæring om at vedkommende er allergisk overfor hunde.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
nov 2006
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 1.150
Hvor hunde ikk må medtages skal de blive væk!!! Og de har da slet ikk noget at gør i Fødevare butikker...?????? Hvorfor er det så svært at lade den blive hjemme!!! Oscar kommer kun med i den butik jeg arbejder i, det er en farvehandel, hvis jeg skal i nogen andre butikker kommer han i bilen eller bliver hjemme...
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 770
Lad da hunden blive hjemme. Den har 4 ben at gå på, så fedt er det heller ikke for den at blive slæbt rundt i et indkøbscenter.
nov 2006
Jeg har venner der er allergier, og de tager ekstra medicin når de besøger os, de vil ikke være lukket inde og tager deres forholdsregler.
Jeg tager den også min høfeber medicin når det er pollentid, men det afholder mig ikke fra at besøge butikker med blomster eller venner med græsplæne og birketræer.
Jeg fortalte såmen bare at det kunne lade sig gøre at handle ind, selv med en lille hund. Der er meget stor forskel på at sætte en større hund i en krog uden for butikken og så en lille hund. Der er en grund til at det er de små hunde der bliver snuppet.
Det er så mine sidste ord i denne debat. Kan I have en god dag.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 395
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Og det er kun hvis jeg lige mangler et par ting.. ikke storindkøb..
Jeg synes det er fuldt forståeligt at hunde ikke skal være i centre og butikker.. Der ER jo altså mennesker, der ikke kan lide hunde eller er allergiske...
hundetyve!!