{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

foder til hvalpe {{forumTopicSubject}}

Jeg skal om 3 uger hente min irsk ulvehund som da er 10 uger gammel. Min opdrætter fortæller at vi skal fodre med voksen foder for at undgå dårlige ben da den jo vokser meget hurtigt. Kan da godt se det fornuftige ved det, men da jeg tænkte efter kom spørgsmålet om hvalpen ikke vil mangle mange vigtige vitamier ved ikke at få hvalpefodder?
Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til hvalpe
  • #1   10. apr 2008 Min fodermand , siger at vi allertidligst skal starte på voksenfoder når de er 8 måneder ..
    Spørg evt jeres Dr.Dyr


  • #2   10. apr 2008 Spørg hende her: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=35422 Hvad hun ikke ved om irsk UH er ikke værd at vide...

    Tillykke med den "bette" sag smiley


  • #3   10. apr 2008 Som Bianca skriver. Enten Tina eller Bendikte: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37870

  • #4   10. apr 2008 Hvorfor ikke bare stole på at opdrætteren ved hvad vedkommende taler om?

    Der er jo nok en grund til at anbefalingen er som den er, netop at der er for meget "krudt" i hvalpefoderet til at de rigtigt store racer vokser ordentligt på det.

    Min GD er også startet på voksenfoder fra helt lille, og hun vokser virkelig pænt..


  • #5   10. apr 2008 Jeg forstår godt ideen medd det. Hvis hunde vokser for stærkt kan det medfører parnostitis ( staves?). Det er meget smertefuldt for hunden . det er ligesom knoglerne bobler . Havde en schæfer med det problem ... medicin i lang tid , kun kort ture ingen træning ...Han blev sat på voksenfoder af dyrlægen ....De bliver ligeså store men vokser bare lidt langsommere...

  • #6   10. apr 2008 Ja, jeg fodrer med voksen foder fra de er ca. 4 måneder gamle. Men nu er de jo heller ikke så store som en irsk:-))

  • #8   10. apr 2008 Der er også mange newf opdrættere, der udelukkende fodre med voksenfoder... Mener bestemt at du skal gøre som din opdrætter anbefaler... Vedkommende kender linierne osv

  • #9   11. apr 2008 Vi købte royal canin til Albert, der står de rette doser og hvor ofte på posen og det gør det sikkert på andre også så jeg synes du skal købe hvalpefoder og husk at tjekke alderen, der er jo en grund til der bliver lavet foder der tager hensyn til alder og vægt og størrelse

  • #11   11. apr 2008 mener bestemt også at have hørt at man skal fodre en irsk med voksne foder, netop for at undgå for huritig vækst

  • #12   11. apr 2008 Det jeg er mest bange for er at de mangler vitaminer osv til bla når hjernen vokser hvis jeg vælger voksen foder. Der er mange meninger herinde og jeg ved endnu ikke hvad jeg gør. Min opdrætter mener at hvalpene har det bedst hos mor til de er 10 uger, så derfor får vi hende først der.

    Selv blandt racen er der åbenbart uenighed, hmmm hvad skal jeg gøre nu?


  • #13   11. apr 2008 camilla F

    prøv at kontakte de forskellige kennel for irske ulvehunde og hør hvad de siger omkring dette... spørg til hvorfor er det ene bedre end det andet..jeg har desværre ikke forstand på lige den race. men håber du finder ud af det og tillykke med den lille...


  • #14   11. apr 2008 Det findes ju Puppy giant breed. Nu ved jeg ikke hvor meget Irsk er udsat for cardimyopati i racen, hvor de får hjertesvigt ...men den senere forskning viser at man fjerner stoffer i hvalpefoder for de storvoksne racerne for at de ikke skal vokse for hurtig, men hvor det så går ud over hjertet, fordi at det mangler det nødvændige protein som hjertet har behov for. Så hvis du giver din hvalpe largebreed foder, så giv den lever-hjerte som tilskud i opvæksten. Det er Carnitin plus Taurin du skal garantere at din hund får i sig for at udvikle et sundt hjerte.Jeg ved at Royal Canin har et foderprogram for giant hunde hvor de faktisk tilsat Carnitin og Taurin.
    (link fjernet)


Kommentér på:
foder til hvalpe

Annonce