{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Bøde for bummelum... {{forumTopicSubject}}

Nu sad vi lige her, den anden dag, og så "giv mig 5" på tv2 - og pludselig var der et spm. vedr. hundes efterladenskaber - derfor synes jeg lige at jeg ville høre JERES mening herinde.

Skal man kunne få en BØDE for at lade sin hunds bummelum ligge på vejen?

Tager I det selv med efter Jeres hund?

Og hvis ikke, hvorfor ikke?

Glæder mig til at høre Jeres meninger.

Mange hilsner fra Pil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for bummelum...
  • #2   7. apr 2008 du kan faktisk få en bøde, hvis du ikke samler op efter di n hund

• #3   7. apr 2008 Ja jeg synes klar man skal have en bøde for at lade sin hunds hømmer ligge...

bare i dag mens jeg cyklede rundt i byen (på ´job) så jeg rimelig mange hømmere ligge midt på fortorve - helt ærlig...

men hvad værre er!!! jeg så endnu flere hømmer i dertil indrettede poser ligge på græsplæner - kanen af fortover under hække mv...

så er verden da af lave hvis man pakker hømen i plastick - hvorfor hulen tager man den så ikke med til den nærmeste skraldespand!!!????

ok indrømmet når jeg lufter Raki herude på landet og han så render ud på bondens mark og besørger... så rende rjeg ikke derud og leder efter den... (så kære bonder i nærheden af mig sorry) - men mon det genere nogen?? her lugter jo af kko i forevejen *lol*

MvH Joy

• #4   7. apr 2008 Jeg synes det er fint nok at der er bøder for at efterlade lort ligesom med alt andet svineri i byerne/andres ejendom

Jeg samler selv alt det op som kan samles op(som min hund har efterladt) - Jeg ville ønske at flere ville gøre det, da det ikke bare er træls at jogge i andres efterladenskaber - de er også alle tiders kilde til smitte af alverdens ting (James har lige sluttet penicillinkuren mv efter den seneste infektion af noget som kun smitter gennem afføring - og det er ikke fordi han spiser det)

• #5   7. apr 2008 Jeg plukker ALLTID op efter Diva.
    Men jeg er gruelig træt af at køre igennem hundelortet med min barnevogn!
    Så lad os endelig få et lortepoliti! Gg

• #6   7. apr 2008 Jeg samler op hvis Orla laver dem et sted hvor de er til gene, men må indrømme de får lov at ligge hvis han er kravlet ind i en busk eller laver dem i vandkanten ved åen...dvs steder hvor de ikke er til gene for andre og hvor det er fysisk umuligt for mennesker at komme hen:-)

• #7   7. apr 2008 Jeg smaler altid op hvis han laver på fortorvet eller vejen eller andre folks haver.

men hvis det er i en busk som han normalt gør, ja så gør jeg altså ikke

• #8   7. apr 2008 synes der er stor forkel på hvor det sker.. men om hovedregl samler jeg også altid op.. og tager posen med hjem i skaldespanden smiley (forstår heller ikke at man gør sig den umage at samle lorten i posen, og derefter smide posen... hvad sker der der?? )
    En bøde for lort på gaden.. tja, kan man få en børe for at tisse i offenligheden, hvorfor så ikke for en hundelort....

• #9   7. apr 2008 Jeg samler også op, med mindre det er ude på marken. Jeg er så en af dem, som lader posen ligge..............................indtil hjemturen:-)) Her samler jeg den op og smider den i skraldespanden:-)) Men jo, det kan da godt være at hvis man kommer gående og cyklende på min vej ud, så bliver irriteret, men jeg tager altså posen med på vej hjem igen:-))

• #10   7. apr 2008 Ja hvis det kunne lade sig gøre..
    Og ja jeg samler altid op.
    Synes det er rigtig klamt at træde i dem :o(

• #11   7. apr 2008 Kai : Det ved jeg ikke - men en ting er sikkert, det er sgu ikke så lækkert at rende rundt i andres hundes lort.

Jeg mener bare, at hvis man er voksen nok til at anskaffe sig en hund, så er man sgu også voksen nok til at tage lorten med sig hjem i skraldebøtten.

• #12   7. apr 2008 Jeg samler altid op efter Demon. Selv hvis det er tyndt går jeg tilbage og skyller det væk.. Hvis en politi mand ser at ens hund skider og man ikke samler det op, er det en bøde på 500kr.. Men jeg synes selv det er træls når folk ikke samler op efter deres hund.. Derfor samler jeg op efter Demon

• #13   7. apr 2008 Jeg synes sgu ideen ville være fin!
    Er så skide træt af folk som ikke kan finde ud af at samle op efter deres hunde.... Så kan man fandme lufte sin hund på sin egen matrikel..

Jeg samler altid op også selvom mine hundes lort fylder 4poser i det hele... så jeg mener bestemt ikke at andre er undskyldt!

Skulle lige ud med det.

• #14   7. apr 2008 Sådan har det været i lang tid at man kan få en bøde for det.. Og Synes det er iorden..

• #15   7. apr 2008 Men måske der skulle sættes noget mere fokus på det - der hvor min svigermor bor har de en stor rottweiler og den skider altid på deres græsplæne. Så der er INGEN af beboerne der vil gå der. Jeg forstår ikke at de ikke klager til udlejeren. Men jeg er overbevist om at hvis det havde en VIRKELIG konsekvens så ville de lære at samle op...

• #16   7. apr 2008 Ved godt det ikke har noget med dit spørgsmål at gøre, men jeg kan ikke lade vær med at tænke;
    Jeg rider lidt, men har redet meget aktivt i mange år, og jeg forstår ikke hvorfor postyret om hundelorter er så stort - at en hest skider på vejen eller fortovet må da være langt mere træls, men det hører man aldrig noget om??

Nej jeg synes ikke man bør få en bøde for det, men naturligvis bør man rydde op efter sin hund. At der er folk der så ikke gør det, er jo sådan det er. Men altså, så havde jeg da heller ikke fået mig et godt grin her den anden dag da veninden trådte i en lort og var helt hysterisk over det *GG*

Jeg synes generelt bare ikke man bør lave regler der ikke kan håndhæves - hvad enten der sker ved lov eller bare ganske almindelige regler på skoler osv. Så laver blot man regler for at føle man har løst prolbemet, og der sker alligevel ikke en disse ved det.
    Jeg synes derimod man bør sætte "høm-høm" stativer op overalt, som det så fint hedder i den park jeg går forbi hver dag. Altså et stativ med skraldespand og hundeposer. Det tror jeg imødekommer folk langt mere til at ville gøre noget ved problemet, fremfor at gøre det ulovligt.

• #17   7. apr 2008 Og desuden - HVIS man bør få bøde for at lade sin hunds efterladenskaber blive liggende, så synes jeg da så sandeligt også man bør få bøde for at smide affald. Begge dele ser ucharmerende ud i gadebilledet, hundehømhømmerne (herligt ord..) er dog bare mildere for naturen.
    Men mit direkte svar på dit spørgsmål - Nej.

• #18   7. apr 2008 Jeg samler ikke op alle steder - hvis vi f.eks. er i skoven og han laver bummelum midt inde i det hele blandt træer og buske så lader jeg det ligge, men er det steder hvor mennesker kan gå osv.. ja så samler jeg op smiley

• #19   7. apr 2008 jeg er enig med
    *Mosekonen er blevet gammel * og C&C F jeg samler heller ikke om hvis der på marken eller i skoven eller sådan. hvis det ligger midt på fortovet eller sådan noget så fjerner jeg det. men ellers ikke.
    men jo der skulle være en bøde hvis man bare lod den ligge midt på fortovet.

• #20   7. apr 2008 du kan jo også få en bøde for at tisse offentligt, selvfølgelig skal man da samle op og det iorden med bøder.

• #21   7. apr 2008 Jeg synes en bøde for ikke at samle op er på sin plads, ligesom man kan få en bøde for at tisse offenligt.

Tilgengæld synes jeg det er forkert at en husejer kan få en bøde, fordi en hundejer ikke har samlet op efter sin hund, men efterladt lorten på fortovet.

• #23   8. apr 2008 Carina H>> ja, nogen vil bare blande sig mere end hvad godt er.. smiley Håber sq også hun blev flov og måske tænker sig en ekstra gang om en anden gang..

Kommentér på:
Bøde for bummelum...

Annonce