{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor vov i lille lejlighed..
  • #1   4. apr 2008 der er mange str på to værelsers jeg havde en to værelselse på 88 kva =)

    men jeg syntes det er ok hvis man har tid til at komme ud med hunde rigtig ofte så den får brugt alt sit krut =)


  • #3   4. apr 2008 Jeg tror jeg ville blive bims hvis jeg skulle have en meget stor hund på lidt plads, men jeg tror egentlig hunden er ligeglad så længe den bliver aktiveres nok. Hunden skal jo ikke bruge sin energi indenfor alligevel.

  • #4   4. apr 2008 jeg tænker bare sådan generalt om det er i orden at tage en stor hund ind i en lille lejlighed. personligt ville jeg nok mene at den ikke har den store bevægelsesfrihed i en lille lejlighed om den så er mental og fysiks stimuleret. smiley

  • #5   4. apr 2008 hvis man dyrker udendørs livet, synes jeg det er ok... ss

  • #6   4. apr 2008 Havde en 60 kgs Rottweiler i perioder i en lille 2'er.. Det gik fint og han var glad og tilfreds.. Men gik også 4 gode ture om dagen hvor den ene var på 2-3 timer..
    Så hvis man har tiden og overskuddet til at aktivere hunden ordenligt har jeg ikke et problem med det...

    Ville ikke selv kunne gøre det samme idag !


  • #7   4. apr 2008 jeg sad og så noget på dr i går tror jeg det var om store hunderacer i dk og de snakkede om det at have en stor hund i en lille lejlighed.

  • #9   4. apr 2008 min hund sover ikke hele tiden når han er inde også selvom jeg bruger meget tid udenfor, så jeg ville synes det var synd. man kan heller ikke rigtig have noget stående fremme, da hunden sikkert vil vælte noget hele tiden fordi den ikke rigtig kan være der. ved i hvert fald at min lab´s hale aldrig står stille og s´kal have noget plads at bevæge sig på.

  • #10   4. apr 2008 Jeg har haft en broholmerblanding i en 2v på 50m2.... ingen problemer i det... hun var en rolig hund og hun var ude flere timer om dagen... når hun var inde lå hun på sit tæppe...

  • #11   4. apr 2008 Det ser jeg virkelig ikke noget problem i, bortset fra hvis man f.eks har valgt en race der helst vil være ude så meget som muligt og man så f.eks i har have til, men ellers nej. En hund skalda efter min mening ikke "Strække" ud og tonse rundt på 200kvm, det forgår da ude.

  • #12   4. apr 2008 Har haft 2 rotter og en broholmerblanding på 56 kvm,uden problemer.. Et spørgsmål om at aktivere dem nok og lære dem at inde forholder man sig roligt smiley

  • #13   4. apr 2008 En newf elsker at ligge udenfor, så hvis man ikke har en have til sin lejlighed, ville jeg næsten sige det er dyreplageri at holde sådan en hund indespærret...

  • #14   4. apr 2008 min lab tumler ikke inde men alligevel så synes jeg da at han kræver noget plads at være på. han skal have et sted hvor han kan gå hen og være i fred. det synes jeg kun er rimeligt. vi ville jo også helst selv have et rum eller noget vi kan gå ind i og være for os selv. min lab elsker at gå rundt og tjekke op på om alt er som det skal værer. han nyder sin frihed. smiley

  • #16   4. apr 2008 Er så enig med marianne omkring de store pelshunde,der hellere vil være ude end inde smiley

  • #17   4. apr 2008 jeg må nok indrømme, at man skal lige se på racerne... f.eks. husky'er, malamutter, grønlandshunde... de vil nok trives bedst, hvor de kan ligge udenfor også gerne om natten... smiler... men der kan en altan jo også bruges... ss



  • #18   4. apr 2008 jeg har haft 2 mellemstore hunde på 41 m2, intet problem, de kunne både være i fred for hinanden og mig

    og om snart har jeg en mellemstor og en mellem på samme antal

    ser intet problem i det, ham jeg har er vant til at inde er man rolig

    han kommer ud alt det han skal, og når han er inde vil han helst ligge ved siden af mig, så...

    vi bruger ikke så meget plads *G*


  • #19   4. apr 2008 jeg tror også det meget kommer an på hvad race man anskaffer sig, men jeg kunne nok ikke selv finde på det..

  • #20   4. apr 2008 Jeg ser nu heller ikk det helt store problem i at have en stor hun i lejlighed, jeg selv bor på 91 kvm med hun og barn, og det går nu fint, selv om vi kommer fra et hus på over 200kvm + STOR udenoms areal..
    Vi er så også ude hvor hunden kan løbe løs mindst to gange om dagen, + alle de andre små ture..
    Og mht at hunde godt kan li' at gå ind for sig selv kan jeg stadig ikk se det er et problem, her hos os går hun ind i mit soveværlse når hun vil være sig selv, og ligger sig på den dertil indrettet skummaddras..
    Det er vel et ? om hvordan man indretter sig efter de forhold man endnu engang har, her i huset er der i hvert fald ikk tvivl om at der er hund, hun har maddras både i stue og soveværelse, samt indtager hun sofaen om aftenen til hygge sammen med moar =o)


  • #21   4. apr 2008 enig med dig dorthe.
    Jeg hopper af tråden igen, men snak endelig videre. tak for alle svarene. det er rart at høre hvad i mener om det smiley


  • #22   4. apr 2008 Jeg synes også det er helt fint så længe at hunde bliver aktiveret nok.. udenfor..

    Min venindes far bor i campingvogn med en Newf. Og den lider da ingen last over at bo så trængt smiley


  • #23   4. apr 2008 dorte >> he he... man skal være lidt stærk, for at kunne bære en af de store racer op af trappen... ggggg

  • #24   4. apr 2008 Det kommer an på meget synes jeg.
    Da vi havde vores dejlige GD, boede vi i et hus på 130 m2, men der var egentlig kun ca halvdelen af huset han havde adgang til da der var en 1. sal i huset og han måtte jo ikke gå på trapper..
    Og det fungerede jo fint.
    Jerg har det sådan at indedørs skal hunden ikke løbe rundt og være vild. Det skal forgå uden for.
    Så længe de kan gå rundt roligt, har go plads til at være på selvfølgelig og et sted at ligge, så er det fint :o)
    Ville dog aldrig anbefale at ha en GD feks i en lejlighed med trapper. Man kan dog bo i lejlighed uden at skulle op ad trapper :o)


  • #25   4. apr 2008 <3Blancka og Bamse.. B&B<3 A...... nej men den kan da ligge udenfor !

  • #26   5. apr 2008 Jeg har haft en schæfer i en 1 sals lejlighed på 42 m2 og der var ikke de store problemer, han blev så også aktiveret uden dørs 4-5 gange dagligt og når han var hjemme ja så slappede han af.

    Jeg mener ikke det er lejligheds str det kommer an på, men man skal i stedet kigge på racen, må den gå på trapper, er der elevator, er det en hund med meget pels osv... Jeg ville aldrig have en alaskan malamut i en lejlighed den ville jo få hedeslag af det, men en mere korthåret hund ville ikke være noget problem..


  • #27   5. apr 2008 Vores Aslan behøver slet ikke noget hus... Han har valgt at leve udenfor *loool*

  • #28   5. apr 2008 Jeg synes nu ikke det er et problem, hvis man komme ud ofte med sin hund...

    Feks en GD (min i hvert fald) sover jo for det meste når den er inde...
    Jeg synes ikke han kræver det vilde plads, selvom vi bor i en 130 kvm lejlighed, så fylder han kun vores 2 personers sofa smiley

    Med med de store racer kan det jo være et problem hvis der er trapper, hvilket der jo ofte er når man bor i lejlighed...




  • #29   5. apr 2008 Tja, nu bor jeg så i en 1-værelses på 33.kvm med Buller. Og det går fint... vi bor i stuen, så han kan blive lukket ud på græsset i en snor hvis han har lyst til det. Men jeg går også rigtig meget med ham. Sammenlagt får han 3-4 timers tur om dagen - og det er vigtigt når der ikke er mere plads. Så er de dejligt trætte når man kommer hjem og bruger tiden på at sove.
    Hvis man lufter dem rigtigt efter behov og stimulerer dem - kan jeg ikke se noget problem. Jeg ville dog foretrække at bo i stuen.


  • #30   5. apr 2008 synes det er svært på forhånd at sige om nogle racer er gode i små lejligheder. Jeg bor selv i en 2 vær. på 70 kvm på 4 sal med min GD, dog heldigvis med elevator ellers havde jeg nok ikke valgt en GD. Han er jo stadig kun hvalp men han vil også helst bare sove lige ved siden af mïg men tror også helt klart det handler om tilvænning. her har vi store græsarealer lige uden for døren på trods af det er i københavn sv så mener ikke han vil komme til at lide nogen nød.. Da jeg læste om racen osv. stødte jeg på mange forskellige holdninger, det ene sted skriver man at en GD er en "god hund i forholdsvis små boliger hvor ejeren nemt kan blive stresset af hunde der vandrer meget rundt" (citat) og andre siger at den slet ikke egner sig til lejlighed og at det er dyrplageri, så kan da godt forstå det er svært for nogle at hitte ud af problemstillingen. Selv havde jeg erfaring da vi da jeg var lille havde 2 GD'er på samme plads og der var intet problem kun at det var svært at komme gennem gangen hvor de lå og sov smiley

Kommentér på:
stor vov i lille lejlighed..

Annonce