{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generel diskussion om kastreres?
  • #1   4. apr 2008 Det behøver man jo egentlig ik.. Så kan man bare lade være.. Synes hanhunde ska ha lov til at bevare deres kønsdele såvidt muligt..

Til gengæld hvis der er problemer med adfærden kan det i nogen tilfælde blive bedre hvis den bliver kastereret,,,

• #2   4. apr 2008 Jeg synes, at hvis man ikke har hensigter om at bruge sin hund i avl, så er det mest humant at neutralisere den - både hanner og tæver..

En hund i løb/hanhund der dufter hunde i løb bliver sååå frustrerede... Synes det er synd..

• #3   4. apr 2008 Nina: det er jo deres natur? Desuden er det ik alle der bliver sådan.. Tror det er forskelligt fra hund til hund.. Men umiddelbart synes jeg ik det er nødvendigt..

• #4   4. apr 2008 Søs - Ja deres natur er at formere sig... Har man ikke hensigten at udnytte det instinkt, så bør man da undertrykke det for hundens skyld?

Jeg synes det er synd at se hunde så frustrerede... Når det nu kan undgåes til en vis grad..

• #6   4. apr 2008 hov, havde li misforstået noget.. Du har ret nina;) Sorry.. Det er deres natur at formere sig..

Men nu bor jeg på landet og alle har hunde herude.. Men har endnu ik oplevet at min hanhund bliver frustreret eller ændrer adfærd når tæverne er i løb?

• #7   4. apr 2008 nu har jeg selv en han, og han går og piver konstant lige så snart vi er inden for.. plus han har fået noget forhuds betændelse, og set kom lige efter vores genbo`s tæve kom i løbetid?? kan det hænge sammen?? for han piver ikke udenfor?

• #8   4. apr 2008 Det er så tegn på at han er frustreret og kan lugte tæven.. Så der kunne det være en mulighed at kasterere ham som nina siger...

• #9   4. apr 2008 ja, men det kan godt være det lyder dumt, men er bre bange for at det tager noget af hans dejlige personlighed væk, f.eks. TOTAL legesyg!hehe, elsker nemlige at lege med ham.. plus han er altid så glad med fart over feltet.... ;D

• #10   4. apr 2008 Søs - Jeg ville nu stadig kastrere tror jeg..

Men ved det ikke før jeg selv står i situationen ; )

Jeg tænker også på det hensigtsmæssige i at gøre det, for at undgå en ups-graviditet... og at din hanhund strejfer i "den tid"..

Og især hunde med arvelige sygdomme synes jeg bør neutraliseres.. Bare for at være 100% sikker på, at sygdommen ikke kommer videre..

• #11   4. apr 2008 thomas - min hund er kastrat... Han er spastisk og tonser rundt =D

Han har masser af energi og ingen problemer med at holde vægten (og jeg er MEGET gavmild med kiksere)..

Men jeg tror måske det er individuelt hvordan hunden reagerer på en kastration ..

• #12   4. apr 2008 Jeg er for kastration, når der findes en god grund. HVis hanhunden bliver frustreret, v kryptochisme osv osv...

Jeg ville også kastrere hvis jeg skulle have både en tæve og en hanhund. VIl simpelthen ikke tage chan´cen, og det er et mindre invasivt ingreb at kastrere, så derfor røg hans kugler frem for at tæven skulle steriliseres smiley

• #13   4. apr 2008 Nina: er enig med dig.. det svinger MEGET fra hund til hund..

Thomas:har du ik en fornemmlese af hva du gerne vil, måske du kan se på ham at han "lider" når tæverne er i løb? For så er det jo enkelt..

• #14   4. apr 2008 jo, jeg har snakket med min kæreste oim det, og vi skal da også ud til dr. dyr og snakke´med dem.. men ville bare gerne høre alle jeg kloge smiley menneskers erfaring.. men hvis det er det bedste for ham så skal det bare gøres..
    men jeg er mest bange for at det ville tage noget af hans personlighed!!!

• #15   4. apr 2008 jeg tvivler altså på, at hunden bliver en anden efter en neutralisering =)

måske den kan få lidt problemer med at holde vægten nede... Men det er jo nærmere ejernes problem ; )

• #16   4. apr 2008 jaaah Tante =D kloge mennesker er jo altid enige... eller noget *GG*

• #17   4. apr 2008 ok, jamen er glad for at kunne få hjæp fra jer alle sammen.. TAK skal i ha.. hjælper altid at høre andres erfaringer...

• #18   4. apr 2008 <--- er fuld af erfaringer =D

• #19   4. apr 2008 Maaaaange kloge ord kommer ud af mig om natten =D

Kører højt på kaffe og jenka =D

• #20   4. apr 2008 yes yes .... Jeg e altid spændende =D

Især når jeg er overtræt LOL

• #21   4. apr 2008 Jeg ville kastrere........Men selvfølgelig betyder det noget, om man føler der er et problem eller ej........

Men nu har jeg set Viggo være FULDSTÆNDIG ligeglad med hegn, biler, ja ALT, fordi der var en hunhund der duftede dejligt.............Og DEN fare for at blive kørt ned, har jeg fjernet med "reservehjulene"......OG får vi en hanhund igen, vil jeg gøre det samme..

Mht sind, så blev Viggo mere rolig, og mere doven, det rolige gør INTET da.........det dovne er det jo op til os at motivere......Det er jo klart når man fjerner kønsdriften, så fjerner man jo også de tilhørende førlelser

• #22   4. apr 2008 Thomas. Jo yngre en han er, når den bliver kastereret, jo længere skulle "hvalpetiden/opførslen" vare, da det trækker kønsmodningen ud, så du kan kun få glæde af det, da han vil forblive legesyg længere, end hvis han begynder at tænke på parring.. Ss..
    Det med forhudsbetændelse, har INTET med tævernes løbetid at gøre, det får hanner desv.bare ind imellem ;o) Så frem med vat og lunkent vand og hold ham ren, hvis det er for voldsomt..>Ellers spørg dr.dyr om råd næste gang i skal derhen..

• #23   4. apr 2008 Næ jeg ville ikke kasterere medmindre der var sydomme eller adfærdsproblemer som ville gøre det nødvendigt. Men men men det er ikke altid at det hjælper på hundens adfærd. Har set mange eksempler hvor hundene ikke har ændret sig. Min egen han blev det for godt 3 uger siden - der er ingen forskel adfærdsmæssigt (det var nu heller ikke derfor han blev det). Det eneste der er anderledes er at han er fuldstændig madfikseret nu og spiser som om det er det sidste måltid. Men mærkeligt nok har han tabt sig

• #24   4. apr 2008 Jeg går 100% ind for at neutralisere begge køn, hvis ikke de skal bruges til avl.

Jeg syntes det er synd at hundene skal igennem den frustration det må være ikke at kunne gøre det kroppen fortæller den skal, nemlig formere sig.

Mathilde blev neutraliseret da hun var 6 måneder, hun har derfor aldrig været i løbetid.
    Hendes sind ændrede sig ikke og udviklingsmæssig er hun ikke bagud i forhold til ikke neutraliserede hunde på hendes alder.
    Hun bevarede også sit hvalpesind efter hun var neutraliseret og hun har været som alle andre teenage hunde. Nu er hun ved at blive voksen, det kommer stille og roligt.
    Vægten har der heller ikke været problemer med, hun har indtil vi fik hund nr 2 altid haft mad stående fremme, det kan vi så ikke mere. Da Ludwig hellere vil spise Mathilde´s mad, og den går ikke når mathilde er en amerikansk bulldog på knap 2 åg og Ludwig er en yourkshire terrier på knap ½ år smiley

Ludwig skal ind og neutraliseres på mandag.

Lady vores nyeste hund skal lige falde til her, så skal hun selvfølgelig også neutraliseres.

Jeg deltog tidligere i en debat omkring at neutralisere han hunde, på et andet forum, en ung fyr skarev at han simpelthen ikke ville fratag sin han hund, hans sex lyst. Da jeg stillede det lidt firkantet op ændrede han mening.
    Jeg skrev, forestil dig at du hver eneste dag er omgivet af lækre damer, de udsender dejlige signaler, MEN du må kun se ikke røre, du må ikke få afløb for din sex lyst.

Jeg ved godt at hunde ikke tænker føler på samme måde som et menneske, men tænk så også at han hunden ikke kan resonere frem til at det ikke er lige nu han skal formere sig og gøre det hans hormoner fortæller ham.

For tæver´s vedkommen syntes jeg også det er utrolig synd at de skal komme i den ene løbetid efter den anden. Hormonerne fortæller at hun skal formere sig, det kan hun ikke fordi vi ikke giver dem muligheden for at tage på tur og finde den rette til at formere sig med.

Jeg ved godt at nogle hunde lever et okay liv som fertil, men det kan i mit hoved bliver endnu bedre som neutral.

Det blev lidt langt, men neutralisering af ikke avls dyr er virkelig noget jeg brænder for.

Kommentér på:
Generel diskussion om kastreres?

Annonce