{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har ikke haft det før, så kender derfor ikke andet til det end hvad jeg har fundet på nettet.
Grunden til jeg spørger er at Mojo siden i går har hostet meget kraftigt, og indimellem ser det ud som om hun hyperventilere, det er ikke slemt i dag, kun hvis hun bliver overivrig - det er ikke konstant.
Jeg var overbevist om hun måske havde noget der sad på tværs i luft/spiserøret, men så hørte jeg om det der kennelhoste - hvor meget og hvor tit hoster de når de har kennelhoste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. kennelhoste
  • #1   2. okt 2005 Rollo hostede ikke så meget den første dag men så tog f....... da også ved og han kastede slim og hakkede og sprutede som en kal og han havde det meget slem....

• #2   2. okt 2005 Det er meget forskelligt hvor meget de hoster, men det sker specielt når hundene bliver ivrige (leg) eller får pres på halsen (gåture). Så det hjælper hvis man kan undgå vilde aktiviteter og hvis man bruger antitræksele så længe hosten står på (mindre belastning af halsen). Heldigvis lyder det værre end det er, men derfor er det stadig frygteligt at overvære, fordi man ikke rigtigt kan gøre noget. God bedring til Mojo!

• #3   2. okt 2005 min micha havde det da hun var 10 uger.... det så godtnok voldsomt ud når sådan en lille hvalp har det.... hun kastede også slim op og snotten stod ud af næsen på hende....
    min Aika har det lige nu

• #4   2. okt 2005 Kennelhoste er en virus. Der er ikke andet at gøre end lidt hostestillende. Tit provokeres hosten frem ved ophidselse, og ryk i snoren. Lad hunden få ro. Brug evt. en sele i stedet for halsbåndet. Det lyder som om de er ved at hoste indvoldene op. Og det kan altså vare i flere uger.

• #5   2. okt 2005 Hejsa
    Ja tak Freja er blevet smittet med det.. så lige pt er hun ikke på toppen :o(
    Men håber snart det går over... da det lyder forfærdenligt og selvfølgelig er synd for hende !!

• #6   2. okt 2005 Ja cirkeline havde det også i et godt stykke tid efter vi fik hende, men nu har hun ingen problemer mere, og vi har haft hende i ca 2 måneder

• #7   2. okt 2005 hold øje med temperaturen beth havde noget lignende ligesom der var noget der generede i luftrøret så var det lisom det aftog med hosten og jeg tænkte at det var en forkølelse der var ovre men så gik det ned af bakke igen og jeg tog temperaturen der var 40. var til dyrlægen der mente det var en virus, hun fik en sprøjte og en pille kur i 7 dage mod feber

Kommentér på:
Spørgsmål ang. kennelhoste

Annonce