boldfettish {{forumTopicSubject}}
Ja efter i stoppede hvalpetræningen, fik mor her den brilliante idé, at træne bold på morgenturen.
han lærte meget hutigt, at komme tilbage og aflevere bolden pænt. med siden har han været overdrevet vild med bolde store, som små og på et niveu, hvor nærmest begyndte at trippe på benene, hvis han så en mand med et æble, (tennisbold i hans øjne)
Jeg har selvfølgelig bandlyst boldlege, da det åbenlyst stresser/geiler ham op
Men hvad er indgangsvinklen til denne afvendelse??
skal jeg bare ligge bolden på hylden eller holde boldlege med ham, på et moderat niveu, så ledes, at det måske bliver mindre interesandt??
det er lidt svært, at gribe det an, da jeg er i tvivl om det er ford,i det er nyt for ham og vildt skægt, at lege bold.
eller om han bare er fuldstændig boldmongol.
Håber der nogle der har lidt erfaringer med bold/pinde lege
knus og god søndag fra didie
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 1.301
Din tvivl vedr. boldmongol eller om det er vildt skægt kan du selvfølgelig holde øje med hen ad vejen..da du som du selv skriver, holde boldlegene på et moderat nivaue.
At du allerede er opmærksom på disse ting gør at du selv styrer udviklingen :-))
Ved ikke om det hjalp..
apr 2005
tror os bare jeg holder det til, en gang om måneden, til at starte med og ser, hvor det bære hen.
det kunne godt være der var en konret løsning på dette problem, men han er os kun 7 måneder så det er nok en blandimng af det hele *SS*
tak for det
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Uanset hvor lidt vi leger med bold "ekser" hun hver gang hun får øje på en! Stor som lille.
Vi har valgt at sige at vi bare leger bold med hende et par gange om måneden, da det ihvertfald gør at hun ikke stresser op alt for meget. Alligevel leger vi stadig med hende da hun jo finder stor glæde ved det.
Rikke
www.bc-world.dk
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 1.301
Det dersens med at løbe efter den gider hun meget lidt og kan til tider stille sig op og glo på mig , næsten med et spørgende udtryk "hallo daddy..ligner jeg en hund der er bygget til at fise efter den bold"? Så det med bold er egenligt meget afslappet *s*---heldigvis
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Nu er det svært at råde når man ikke har set situationen. Men i min "retriever-verden" findes der mange eksempler på hunde der er meget dummy fikseret. Det kommer sig som regel af, at de ikke når at komme ud af "bære" fasen i jagtmomentet før man "kræver" aflevering for at kaste påny. Endvidere fordi folk kaster alt for mange gange når de træner. Godt nok er din vovse ikke en retriever men jagt instinktet er jo det samme uanset. Under en jagt gennemlever hunden forskellige faser hvoraf vi som sagt ofte overser deres behov for bærefasen.
Mit råd er derfor; giv ham en bold i munden når I går tur. Lad ham bære den alt det han lyster.
Når du apporterer med ham skal han også have lov at bære så længe han har lyst - man siger, at når hunden slipper byttet af sig selv - er den ude af fasen og klar igen. Dvs når han kommer retur med bolden roser du ham og stryger ham langsomt men du forventer ikke en aflevering. Hvis han afleverer så giver du ham bolden retur så han kan gå lidt rundt med den. Du kan se når han er faldet til ro.
Næste råd er, at du ikke kaster bolden - du ligger den ud til ham. Så undgår du stress faktoren af kastet. I starten lader du ham se hvor du lægger den. Når han har fundet fidusen kan du lægge den længere og længere væk og mere og mere skjult.
Håber det kan hjælpe på hans fiksering :o))
apr 2005
Det giver rigtig god mening! de teknikker vil jeg benytte mig af.
knus didie
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
boldfettish