265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

ALENE HJEMME ALENE HJEMME

Er der nogle der kan hjælpe mig???
har lige købt en basset hound som er ½ år gammel. de få gange den har været alene hjemme har den været ude i en gang, men den er meget lille den er 2 gange 3 meter...
Har en beagle som ikke ville være alene som jeg er kommet af med... den ødelagde for 30.000 kr. Den ødelagde alt...
er det for lidt plads ???
Hvor har i jeres hunde når de er alene....??
håber nogle kan komme med nogle råd....
Hilsen Kirsten

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALENE HJEMME
  • #1   30. sep 2005 mener ikke det er for lidt plads for meget plads kan gøre cdem destruktiv

• #2   30. sep 2005 Vores er i gangen og i soveværelset - grunden til at de er i soveværelset er at så har de noget som dufter af os - altså hele vores seng...

Der er også nogen som vænner deres hund til et bur når den skal være alene fordi den splitter for meget af - men husk vand i buret... :)))

En hund må jo ikke have for meget plads når de er alene - det er for overvældende for dem...

• #3   30. sep 2005 det med buret synes jeg er for synd synes jeg.... Men tror bare at min gang er for lille eller hva???

• #4   30. sep 2005 Nej tværtimod - jo mindre plads des bedre NÆSTEN... DEt skal jo tages med et gran salt...

• #5   30. sep 2005 til dandanell
    kan for de links, hvor er din hund og er min gang for lille???

• #6   30. sep 2005 okay, jamen så prøver jeg at lade den blive i gangen

• #7   30. sep 2005 Men har den noget der dufter af dig? En gammel t shirt eller noget?

• #8   30. sep 2005 Din hund skal sove det sted den skal være alene hjemme!! Prøv det - det har altid virket hos os..!!!

• #9   30. sep 2005 jeg mener hvor er din hund når den er alene???

• #10   30. sep 2005 okay prøver med en t-shirt

• #11   30. sep 2005 det prøver jeg

• #12   30. sep 2005 JA et marv ben som Dandanell skriver er en god ide til at få tiden til at gå... Men også at hunden har noget så den kan lugte dig/ jer...

• #13   30. sep 2005 Og så se om du kan "hundesikre" stedet... det gør vi altid.. Alt hvad der kan ædes (hvilket vil sige ALT for frejas vedkommende) eller splittes ad - fjernes...

• #14   30. sep 2005 Jeg køber ikke den med jo mindre plads jo bedre eller den med buret.
    Hunden skal simpelthen lære at være alene. Det kræver tålmodighed og træning. Hunden er et flokdyr og skal lærer at fungerer uden sin flok.
    Man træner det ved, at sørge for, at hunden er godt optaget. Evt. med et fyldt marvben, søg efter godbidder eller andet. Så går man - men kommer retur inden hunden er færdig. Herefter bygger man mere og mere tid på.
    Man skal huske på, at hunde også kan have en slags klaustrofobi hvor de ikke bryder sig om at være i rum med lukkede døre eller et lille bur for den sags skyld.
    Jeg tror på, at hellere løse problemet - der er jo en grund til, at hunden ikke vil være alene.
    Får helt ondt i maven ved tanken om en hund der sidder i et bur og hyler hele dagen ...
    Mine hunde har hele huset og hele haven når de er alene. Der er ingen problemer med det.

• #15   30. sep 2005 Vores hund var i gangen til at starte med men det kostet næsten alle døre men efter alle døre er blevet åbnet har der ikke været noget siden.

• #16   30. sep 2005 Marlene: Jeg føler lidt at det var påmøntet mig - den med en hund der sidder i buret og hyler... Skal siges at dem der bruger bur når de er alene - jo selvfølgelig gør det når hunden er vænnet til at være alene... Og til at være i buret... Ved bare at mange bruger det for at de ikke skal ødelægge det hele...

Samtidig vil jeg sige at jeg har det med at de ikke skal have al for meget plads fra pålidelige kilder - og med for meget plads mener jeg ikke at de skal have en lille firkant i gangen... Men at der er mange hunde som ikke kan overskue at have al for meget plads...

Med det prøver jeg at sige : HVER HUND HVER ERFARING... Altså det er forskelligt fra hver hund..

• #17   30. sep 2005 Peter & Anne; Ingen grund til at tage på vej - jeg mønter ikke noget på nogen. Jeg taler generelt - emnet er et stort problem for mange.
    Du har helt ret i, at vi danner vores egne erfaringer ud fra de oplevelser vi endnu engang har med vores hunde.
    Men synes, at når man står med problemet skal se helheden = hvad er det egentlige problem for hunden.
    Mht bur håber jeg også, at alle folk der bruger denne løsning har trænet det og har tjekket, at hunden er tryg når den er alene.

• #18   30. sep 2005 Nelly hyler heller ikke når hun er i bur og jeg synes det er en fin måde at lære dem at være alene på - når de altså har lært at være i bur uden at være kede.

Nelly har faktisk nu lært at være alene ude i stuen - det kunne hun ikke tidligere!

• #19   30. sep 2005 okay men tak rådene..... bliver helt forvirret af alle de meninger

Kommentér på:
ALENE HJEMME

Annonce