26. maj 2006 Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
Hjernerystelse {{forumTopicSubject}}
Vores hvalp Adina der er 4 mdr. i morgen, var i går ude i haven og lege med sin mor Zindy. De løber i fuld fart, og på en måde får de spændt ben for hinanden. Adina slår nærmest en baglæns kolbøtte og knaldrer baghovedet ned i en betonblok. Hun kommer på benene men flader ud som Bambi på glatis samtidig med hun skriger højt. Jeg bærer min lille hvalp (25 kg.) indenfor og sidder ved hende indtil hun virker klar igen. Ca. 3 kvarter senere virker hun forvirret og og bange og trækker vejret meget hurtigt. Øjnene kan hun ikke holde åbne mere. Jeg bliver rigtig bange og ringer til dyrlægen. Han mener det samme som mig, at det kraftige slag har givet hende en hjernerystelse, og at hun højst sansynligt har synsforstyrrelser som gør hende bange. Hun er nu faldet i en meget tung søvn, men han beroliger mig og siger at man i modsætning til børn (jeg er pædagog) bare skal lade den sove så meget som muligt. Der er nu ved at være gået to timer siden hun slog sig, og dylægen siger at det er godt, for hvis der var bristet et blodkar i hjernen ved slaget så var hun død nu. Det var godt at høre, men samtidig rystende hvor slemt det kunne være gået. Hun har sovet som en sten hele natten imellem os i sengen, og hun har det heldigvis bedre i dag, men hold da op det var en grim oplevelse.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
god bedring til det lille pus.......
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Puha jeg ved ikke hvad jeg havde gjort. Men godt at du da så hvad der skete da hun faldt, så du havde noget at gætte dig til.
Tænk hvis hun bare var kommet ind og havde været forstyrret og forvirret.
God bedring til det lille 25 kgs pus
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 733
Jeg håber, at hunde kommer sig hurtigere end mennesker. Et år med følgevirkninger er lang tid - især for en hvalp
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg kan godt forstå du er bekymret for din lille vaps.
Rigtig god bedring
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Selv om dyrlægen siger, at hunde i modsætning til mennesker har godt af at sove den væk. Så skal I nok holde igen med træning og div. aktivitets-øvelser et stykke tid, så hjernen kan nå at komme sig helt. Hunde kan vel også få følgevirkninger, hvis de ikke bliver holdt i ro, så godt som man nu kan holde en hund i ro.
Rigtig god bedring med den !
Hjernerystelse