{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

min hvalp er syg og vil ikke spise.... {{forumTopicSubject}}

og drikke...

igår spiste min lille hvalp noget af en svamp ude fra haven ved mine svigerforældre en time efter begyndte hun og kaste op og få rigtig dårlig mave, ringede til dyrlægen og hun sagde så jeg bare skulle lade hende få fred og ro også ringe idag hvis det ikke gik over og til morgen var der blod i hendes afføring og hun ville hverken drikke eller spise så tog til dyrelægen og hun fik pensilin og en indsprøjtning for og få det sidste kastet op og piller hun skal ha i 5 dage også fik jg vådfoder som jeg skulle gi hende... men der er bare ikke sket ændriner med hende og hun vil ikke spise eller drikke endnu... og hun har ingenting spist i to døgn snart... hun trænger jo til mad hun kan næsten ikke gå på sine ben osv

hvad gør jeg lige????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hvalp er syg og vil ikke spise....
  • #1   30. mar 2008 Tager til dyrlægen igen - måske en anden, som kan se på hende med andre øjne.

God bedring med det lille pus

• #2   30. mar 2008 Åhhh din stakkel og stakkels lille hund - jamen jeg ville jo nok klæbe op af dyrlægen - eller finde et dyrehospital. Det er et stort ansvar du har på dine skuldre, for du kan jo ikke tvinge hvalpen til at spise og drikke hvis den ikke vil .......
    Jeg ville tage på hospitalet - men måske jeg er overhysterisk - måske ikke ;o/

Jeg føler i hvert fald med dig og håbe på det bedste.

• #3   30. mar 2008 At den ikke spiser overlever den nok til i morgen.. Det er meget værre at den ikke drikker.
    Dyrlægen kan give den drop så den ikke dehydrerer..

Men jeg ville nok prøve at kontakte dyrlægen igen.. Jeg kan godt forstå du er bekymret.

God bedring med det bette pus

• #4   30. mar 2008 Hvis du har en sprøjte kan du give lidt vand ind i mundvigen. Jeg havde en hvalp der blev syg som fik AD foder fra dyrlægen. Det er lidt som tynd leverpostej så jeg stak en finger i og så i munden på hvalpen. Det giver så lidt af gangen at den ikke kan spytte det ud, men det hjalp.

• #5   30. mar 2008 Jeg ville også se at komme til dyrlæge med det samme. det lyder ikke rigtig sundt når der er blod i hendes afføring. Hvis detvar mig var jeg kørt med det samme

• #6   30. mar 2008 det var et dyrehospital jeg var på idag med hende... ja synes nemlig også det er noget af et ansvar synes godt nok det er rigtig uhyggelig og se hun bare ligger og ligger og der render lidt afføring ud af hende... hun rejser sig kun hvis hun virkelig skal lave... sætter vand og mad op til hendes hovede og hun kigger bare væk...

• #7   30. mar 2008 Hvis du har været til dyrlægen i dag og hvalpen er blevet behandlet og dens tilstand er den samme som da den var hos dyrlægen, så ville jeg se tiden an til i morgen. Men forværres dens tilstand, så er det afsted til dyrlægen igen.
    Når hunden har spist en svamp, så tager det noget tid før det giftige indholdsstof i svampen er ude af kroppen igen og det er måske derfor at den stadig er skidt tilpas.
    Kan godt forstå at du har det skidt med at den hverken vil spise og drikke, men den behandling dyrlægen har givet, skal lige have tid til at virke !
    Så det bedste du kan gøre, er at være hos hvalpen, hold godt øje med den og så se om du ikke kan lokke bare lidt vand i den ved at dyppe din finger i vnnskålen og putte den forsigtigt ind i munden på hvalpen.
    Måske vandet skal være kogt ! ?

• #8   30. mar 2008 tak for rådene... vil give hende vand i en sprøjte og prøve om jeg kan få lidt af det vådfoder i hende med mi finger...

• #9   30. mar 2008 Camilla, lav noget sukkervand eller honningvand og tving i hende med en engangssprøjte. Det er vigtigt at hun ikke dehydrerer, så hvis hun ikke selv vil drikke, så må hun altså tvinges til det.

Ind i mundvigen med sprøjten og så lad den løbe ned i munden på hende.

Hvis ikke du kan det, så ville jeg tage til dyrlægen med hende.

• #10   30. mar 2008 sanne s: som jeg skrev da jeg så der var blod i hendes afføring ringede jeg også kom hun afsted

• #11   30. mar 2008 hvorfor sukkervand eller honningvand???

• #12   30. mar 2008 Camilla, fordi det giver energi. Så har hendes krop lidt mere at stå imod med.

• #13   30. mar 2008 anne r:
    jeg ser tiden an... hendes behandling skal selvfølgelig ha lov og virke...
    også får jeg lokket noget vand i hende...

• #14   30. mar 2008 okay jeg prøver med det... tak for rådene

• #15   30. mar 2008 Ja eller måske lidt tynd lunken hønsekødsuppe uden fyld. Måske det er mere lækkert end noget uden smag.

Ring evt. til dr.dyr igen - om ikke andet så for at berolige dig selv. Men det lyder ikkke godt, at det løber ud af hende i bagenden.

Som tidligere nævnt - jeg var afsted igen, men jeg er noget overpåpasselig.

• #16   30. mar 2008 Hvis tilstanden forværres, er det afsted til dyrlægen igen.
    Ellers forsøg at få lidt vand i hende, evt. kogt og kuldslået vand, ved hjælp af en plasticsprøjre eller en finger.
    Det tager noget tid inden en forgiftning "vender" og der kan spores fremskridt....
    Og husk at det er tilladt at indhente råd ved dyrlægen telefonisk også...
    Rigtig god bedring!!

• #18   30. mar 2008 jeg tror det løber ud hvis hun slår en fis... jeg ser og bliver det værre med hende tager jeg selvfølgelig afsted igen...

• #20   30. mar 2008 ringer ihvertfald hvis det ikke blivr bedre... har lige givet hende det sidste hun skulle have idag sådan noget der skulle neotralisere i maven også givet hende vand med en sprøjte

• #21   30. mar 2008 ved godt dette her lyder hårdt og voldsomt, men måske du skulle "tvinge" noget mad i halsen på den, og ligesom kick starte den.

Havde selv en boxer der ikke ville spise i flere dage og det hjalp da han fik stukket en klump leverpostej i halsen og man så lige holder dem for munden således at de ikke kan spytte det ud. efter dette gik han selv over og tømte sin madskål..

• #22   30. mar 2008 Kiki
    Nu har den stakkels hvalp jo "kun" ikke spist siden i går, så det er måske lidt tidligt at tvinge den til at spise.
    Det er meget vigtigere at den får væske. Når nu medicinen fra dyrlægen begynder at virke og svampegiften er ved at være ude af kroppen, så skal den lille hvalp nok begynde at spise igen.

• #24   31. mar 2008 hun blev indlagt her i eftermiddag har skrevet et nyt indlæg : opfølgning på min hvalp er syg....

Kommentér på:
min hvalp er syg og vil ikke spise....

Annonce