{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.275 visninger | Oprettet:

Lindring af kennelhoste. gode råd søge {{forumTopicSubject}}

Uno er endnu engang hårdt ramt. Syntes virkligt det er slemt her til aften. bare han rejser sig så hoster han helt vildt. Han kigger på mig ligesom han vil sige så få det til at gå væk.
Jeg hader at min hund ikke har det optimal. Er der ikke nogle der har nogle gode råd som jeg kan bruge nu og her.
Jeg har lavet noget kamillethe med honning i og tilbudt ham det, men det vil han dælme ikke have.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lindring af kennelhoste. gode råd søge
  • #2   28. mar 2008 Jeg fik avide at dyrelægen, jeg skulle give dem Noskapin tabeletter... De virker hostestillende...

• #3   28. mar 2008 mælk er noget af det værste da det slimer til i spiserøret, vand + hostestillende til mennesker fra apoteket som gives direkte i munden - det kan lindre din hund. det er så ufedt at høre sin hund lide på denne måde..Har dyrlægen også fortalt dig, at hunden skal holde sig i ro? og hvis hosten fortsætter skal den tjekkes for lungebetændelse..uhhh har prøvet turen med en bette hvalp på 4 måneder...

• #4   28. mar 2008 Jeg vil nok hvis du ikke har gjort det snakke med en dyrlæge om det hvis det er kennelhoste

• #5   28. mar 2008 hmm Anna, varm mælk med honning virkede da på Fie .....

• #6   28. mar 2008 Jeg var ved dyrlæge med ham igår. Han havede en tur for 1½ måned siden også.
    Sidste gang fik han binyrebarkamon(staves) Men det hjalp ikke. Jeg har desværrer ikke nogle piller liggende men kan man købe dem på apoteket. Så vil jeg da få fat på dem i morgen.

• #7   28. mar 2008 Noskapin tabletter til mennesker... de dæmper hosten, andet hostestillende kan også bruges i nødstilfælde!!

Noskapin er hvad vi får at vide af vores dyrlæge de gange vi har haft det !

• #8   28. mar 2008 Min fik honning (på en ske) da hun havde kennelhoste efter råd fra dyrlægen, det lindrede hende meget

• #9   28. mar 2008 Ja jeg har altid Noskapin i huset hvis der skulle blive noget med hundene, det virker nemlig super godt, men det er også de eneste hostestillende man må give hunde, de andre der findes kan have for store bivirkninger ifølge min dyrlæge.

• #10   28. mar 2008 Det vil jeg suse ud og købe i morgen tidligt når apoteket åbner. Hvor meget skal han have. Han vejer 38 kg.

• #13   28. mar 2008 på apoteket skal du sige det er til en hund og vægten - elers bliver de bare forvirret når de skal give brugsanvisning SS god bedring..

• #14   28. mar 2008 Tusind tak for jeres gode råd. Jeg håber virklig det kan hjælpe ham. Han er heldigvis faldet til ro nu og ligger på hans pude og sover.

• #16   28. mar 2008 Nu kender jeg ikke de der piller i snakker om, men man skal da lige overveje om det er smart at dæmpe hosten. Den er der jo af en grund, og stopper hunden med at hoste, så kommer der ikke det slim og de bakterier op der skal, og så kan det jo føre til en lungebetændelse...... ALRDIG giv medicin uden samtykke fra dyrlægen...

• #18   28. mar 2008 Min dyrlæge har også altid anbefalet Noskapin:-))

• #19   28. mar 2008 Marinne, og stesolid bliver anbefaldet af læger mod fx abstinenser, men derfor synes jeg ikke du skal begynde at tage dem selv, dagen efter en bytur......................................

• #20   28. mar 2008 Camilla. Ved kennelhoste har hunden en meget tør hoste. Der kommer ikke slim op. Det lyder som en sæl.
    Vi andre tager jo også hostesaft og andet når vi hoster.

• #21   28. mar 2008 Ja, men jeg mener stadig man bør ha sin dyrlæge med på baglinien. Jo ikke helt lige meget hvor meget hunden får og sådan...... Og ved host kommer der jo bakterier op, og lungerne bliver rørt, sådan at der ikke udvikles en lungebetændsel...

• #22   28. mar 2008 Mange dyrlæger giver Ronaxan til kennelhoste. Det forkorter forløbet, samt hindre en evt. lungebetændelse.

Jeg har selv prøvet det 2 gange nu til mine hunde, og behandlingen er fantastisk.

• #23   28. mar 2008 Jeg har nu også tænkt mig at ringe til min dyrlæge i morgen tidligt og høre om det er i orden. Men tror nu at han siger god for det når dem er skriver herinde har fået det anbefaldet af deres dyrlæger.
    Så har jeg lige læst at der vist nok er fundet en vacine som dækker bedre mod det. Så det skal jeg også lige have tjekket op på. Syntes det er lidt volsomt at han er blevet ramt to gange inden for to månder. Vores anden hund har slet ikke haft noget.

• #25   29. mar 2008 Noskapin, c- vitamin og honning smiley

Anja: Din dyrlæge har forhåbentlig ikke givet binyrebarkhormon pga harmløs kennelhoste - det er jo ikke bare noget man deler ud af til højre og venstre.

• #26   29. mar 2008 Lars m
    Jo det fik han sidste gang. Jeg ved godt at det er noget man skal passe på med. Det var så heller ikke den dyrlæge som jeg normalt bruger der gav ham det da han havede ferie.
    Det havede nu heller ikke nogen efekt så det kan ikke anbefaldes.

• #27   29. mar 2008 Stemmer i med de andre.. Noskapin.

• #28   29. mar 2008 Syntes lige jeg vil komme med en "skræmme" historie

Min lille pige havde kennelhoste i december og det gik væk igen af sig selv. Midt i januar begyndte hun igen, og jeg gik endnu engang og ventede på at det gik væk af sig selv. Første gang var vi til dyrlægen der lyttede på hende m.m. og vi fik noskapintabletter med hjem.

Anden gang fik hun antibiotika, bare for en sikkerheds skyld.

Efter lige knap en uge med konstant hoste, begyndte hun pludselig at bløde ud igennem munden. Afsted til dyrlægen, med en afføringsprøve, og ganske rigtigt, det var IKKE kennelhoste men en meget udviklet hjerte lungeorm, som hun formentlig havde gået med rigtig længe.

Så mit råd til dig er, få tjekket den for hjerte lungeorm omgående, for jeg mener også du i en tidligere tråd skrev at det kun var din ene hun der havde kennelhoste både sidste og denne gang.

Symptomerne er de samme, så afsted og få den tjekket, også selv om du sidste gang fik negativt svar, der går 3 uger før æggende udklækkes, så en negativ prøve er ikke nødvendigvis positiv, når der stadig er symptomer

• #29   29. mar 2008 Ja det er kun Uno der er ramt. Og det var det også sidste gang. Han blev tjekket for orm sidste gang. Men det er jo selvfølig 1½ måned siden. Så jeg vil da lige kontakte min dyrlæge mandag morgen.
    Tak for advarslen

• #30   25. jun 2017 min hvalp har kennel hoste og får penselin han vejer 5.5 kg hvor meget må han gå af de pillet nodskapin

• #32   26. jun 2017 Sanne pedersen

Snak med dyrlægen. Lad være med at give menneskemedicin uden at dyrlægen er med inde over.

Det er en meget gammel tråd, og det er ikke sikkert at den medicin der nævnes længere må bruges til hunde ( hvis den nogensinde har måtte det)

Kommentér på:
Lindring af kennelhoste. gode råd søge

Annonce