{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Chok! {{forumTopicSubject}}

Fie og jeg har lige været ude på morgenturen med en masse dejlig sne. Fie har løbet rundt og leget og haft det rigtig sjovt.

Lige inden vi skal til at hjem igen, kommer der en hel flok mennesker med deres forholdsvis store hunde. Fie blev lidt bange for dem, så jeg gjorde klar til at hun kunne få snor på og vi kunne gå hjem igen. En rottweiler bliver så MEGET frembrusende mens den gøer og Fie bliver rigtig bange. Hun løber i en kæmpe cirkel gennem hele parken, ud på cykelstien og over vejen med rottweileren efter sig. Bilerne dytter og bremser (heldigvis var det i myldretrafikken, så trafikken stod stort set stille!) Jeg holder op med at kalde for vil ikke have hun løber tilbage over vejen men jeg kan bare ikke finde Fie.

Jeg spørger folk om de har set hende og ENDELIG er der en dame der siger hvilken vej hun er løbet.
Og ja, jeg finder Fie siddende hjemme ved vores dør.

Men siden vi er kommet hjem for ½ time siden har Fie ikke været sig selv. Hun startede med at tisse på gulvet da vi kom ind, så sad hun i det ene stuehjørne et kvarter og nu sidder hun i vasketøjskurven. Jeg bar hende op af trappen (som jeg plejer), trykkede lidt hist og her for at tjekke om hun var kommet noget til. Det er hun ikke. Men hun virker virkelig bange. Jeg vil ikke ynke hende for så føler hun sig sikkert endnu mere usikker.

Nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chok!
  • #2   26. mar 2008 Kan du få kontakt med hende. Vil hun lave øvelser, hvis du beder om det?

• #3   26. mar 2008 Det kan nok virke provokerende jeg skriver du har fået dig en lærestreg !
    Uanset om din hund bliver bange skal du kunne kalde den til dig - og det kunne du ikke ! Når man ikke kan det skal hunden være i snor (har læst dit indlæg som om den ikke havde snor på) det gælder naturligvis også modparten.
    Store hunde syntes små hunde er meget interesante og vil i kraft af deres størrelse virke mere voldsomme end det er tiltænkt.Ofte er det indblanding fra mennesker der er årsag til det udvikler sig uønsket det være sig ændret adfærd når der kommer en stor hund farende og panikken breder sig til hunden og der signaleres : Lad os komme væk i en he...... fart. Nogle mennesker reagerer ved at løfte den lille hund op - det kan have en meget uheldig effekt da den lille hund ikke har mulighed for at sende tydelige signaler til den store hund - eller den får sendt signaler der misforstås så den store hund "læser" ansigtet på den lille hund som fjendligt da den nu kigger ned og ansigtet bliver lagt i "uønskede" folder - så er der stor chance for den store hund hopper op for at få fat på "provoen"
    Du har helt ret i du ikke må ynke din hund - det forstærker oplevelsen som noget rigtig grimt.Op på hesten som man siger - og ud i naturen igen.Kender du en der har en hund der er større end din egen så prøv om du kan lave en aftale om I kan mødes hurtigst muligt
    Mit indlæg er venligt ment - hvis du har opfatte det anderledes er det måske en ide at læse det igen når forskrækkelsen har lagt sig

Mvh

Claus

• #4   26. mar 2008 Claus >> det lyder ganske fornuftigt i mine ører.... smiler

• #5   26. mar 2008 Claus J: Jeg er naurligvis modstander af at man ynker sin hund, og derved bidrager til en spændt situation. Men hvis man ikke må tage hunden op, hvad vil du foreslå man så skal gøre? Min hund blev en dag antastet meget voldsom af to boxere, og min hund var skræmt fra vid og sans. Ejeren kunne ikke kalde hundene til sig, og de var bestemt ikke interesserede i at lege! Min kæreste tog hunden op, som en sidste udvej, ellers tror jeg faktisk de var gået til angreb. Hvad skal man ellers gøre?

• #6   26. mar 2008 Fie er kommet sig nu.. Men det var et stort chok for os begge.
    Hun fik en kæmpe hundekiks (en på 80 gram) og gik i krig med den efter hun havde sovet lidt i snavsetøjskurven. Da min kæreste kom hjem ville hun gerne med i parken igen.

Claus: Ja, jeg vil give dig ret i at jeg har fået mig en lærestreg. Men umiddelbart vil jeg ikke give Fie skylden. Tror også jeg vil løbe fra vid og sans hvis der var en der var 10 gange større end mig efter mig. Så ville jeg nok også være lidt ligeglad med om min mor kaldte på mig.

Jeg er i forvejen af den holdning at Fie skal have lov til at lege med alle størrelser hunde og ikke bare hunde på ca 5 kg som hende selv.

Og når alt kommer til alt mener jeg også det er lidt mere katastrofalt at rottweiler-ejeren ikke kunne kalde sin jagtende hund til sig end at jeg ikke kunne få kontakt til min "spæn for livet" lille hund.

Kommentér på:
Chok!

Annonce